2005-12-11, 12:14
Medlem
Jag har fått tag på en karta norgesic, nu undrar jag om det går att bli go på orfenadrin.
Och så undrar jag vad maxgränsen för paracetamol är?
Citera
2022-11-18, 20:52
Medlem
zombie-nations avatar
Finns ingen tråd om denna i medicinforum. Men det gör inget.

Fick dem 6 om dagen för värk i ryggen och kroppen pga av skador i ryggen. Klart jag inte fick Citodon. Suck.

Rus kan jag väl inte vänta mig men får man någon myskänsla? Hjälper de mot värk eller är det bara bluff?

Just nu känns det som en elefant dansat cancan på min kropp.
Citera
2022-11-18, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Finns ingen tråd om denna i medicinforum. Men det gör inget.

Fick dem 6 om dagen för värk i ryggen och kroppen pga av skador i ryggen. Klart jag inte fick Citodon. Suck.

Rus kan jag väl inte vänta mig men får man någon myskänsla? Hjälper de mot värk eller är det bara bluff?

Just nu känns det som en elefant dansat cancan på min kropp.
Testade Norflex med samma substans för en 15 år sedan kanske och de gav ingen myskänsla, däremot sägs de potentiera opioider.
Citera
2022-11-19, 17:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Testade Norflex med samma substans för en 15 år sedan kanske och de gav ingen myskänsla, däremot sägs de potentiera opioider.

Tack. Superbra information on jag skulle skaffa något mot värken så att jag inte tar för mycket.

Har testat i två dagar. Fick RLS och mindre smärta i vissa delar och mycket ökad i vissa. Jävla medicin haha.
Citera
2022-11-21, 20:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend

Naturligtvis tänkte jag inte på att kratom är en opioid och mycket mer än det. Tog min vanliga dos tillsammans med Norgesic. Har gjort det igen utan problem.

Men igår, satt och kollade film och verkligheten började kännas konstig. Känslan man får på vissa dissociativa droger. Det var en ganska kort tripp men normalt var det inte.
Citera
2022-11-27, 18:03
Medlem
zombie-nations avatar
Skitjobbiga biverkningar. Är inåtvänd och trött hela tiden. Torr i munnen, svårt att kissa och trög mage. Medicinen hjälper litegranna. Har lättare att röra mig.

Undrar om någon vet om den funkar även om man inte tar den varje dag. Pga biverkningar skulle jag vilja avstå vissa dagar då jag inte behöver fungera.

Har ingen uppföljning med läkare innan jag fått röntgen och det kan ta ett tag.
Citera
2022-12-22, 07:22
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har slutat med Norgesic sedan tre veckor. Jag var så sömnig hela tiden.

När jag slutade så kan jag inte sova. Jag sover två timmar på kvällen sedan några minuter. Sedan från 14 till 16.

Jag är helt sluuut.

När ska insomnin sluta? Denna medicin är ju beroendeframkallande. Tog en tablett och då blev jag normal i huvudet igen och sov genom natten.

Har nu Paraflex som kan ge trötthet. Hade hoppats den skulle göra mig lite trött så jag får sova. Men nej. Fast egentligen glad att inte bli trött. Ingen smärtlindring än.

Jag bad min läkare om sömnmedicin, hoppas jag kan ta den några dagar och sova.

Det känns helt sjukt att vara klarvaken. Jag är ju ändå trött i kroppen.

Skitmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in