2016-10-06, 13:08
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Källa på det? Eller behöver skvaller ha källor, förresten?

Näää det var larvskvaller. Jag betvivlar att han gillar Dobidoo. Skrev till Spanarna och bad dem att ersätta Hallberg men Storm skrev tillbaka och sa att han liksom hör ihop med programmet. Men han börjar bli lite tjatig men som sagt och kommer sakna hans röst om han försvinner. Han hör liksom ihop med svensk radio.
Citera
2016-10-06, 14:40
Medlem
Internhumors avatar
Han var ju med i Let's Dance och bjöd på sig. En jordnära man med sinne för mode och stil. Han är trevlig i rutan och gift med en mexikansk kock.

Edit: Fel Hallberg
Senast redigerad av Internhumor 2016-10-06 kl. 14:42.
Citera
2016-10-06, 16:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Jag tycker förvisso också just om Jonas humor, karln har ju kvaliteter. Därför än mer underligt att han gjort så lite under årens lopp. Varför blev inte han Sveriges Oldsberg, Sjöblom, Lundin eller Loffe "höhö" Carlsson? Jag tror nämligen att det finns ett dolt politiskt motiv här, vilket hindrat Jonas mediakarriär i det röda (S)VT under alla år.
Han är bildad, studentikost rolig och intellektuell. Frispråkig och lätt politiskt inkorrekt.
Härlig torr humor, mässande och lite besserwisser. Politiskt vet man inte alls var han står, vilket indikerar att han inte är vänster. Mycket möjligt att det har satt käppar i hjulet för honom.

Men håller verkligen med om att han är sorgligt underutnyttjad i TV. Han skulle vara otroligt mycket bättre än den vämjelige Luuk i både På Spåret och Fråga Lund.
Har inte tänkt den tanken förut, men Hallberg hade verkligen varit klockren i Fråga Lund som ju kräver en högutbildad och vass programledare, inte en gapande tramspelle utan något som helst intellektuellt djup.
Citera
2016-10-06, 17:05
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Han är väl över 70 och lever ett fattigt pensionärsliv idag.

När jag växte upp syntes han flitigt i media, men media har ju förändrats.
Citera
2016-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Nu blev jag nyfiken och det var inte lätt att Googla fram information.

Jag hittade detta, verkar vara info och intervju från i år baserat på att han enligt artikeln är 71 år. Vilket han fortfarande är i 2 månader till: http://visitlaholm.se/se/mittlaholm/

Mitt Laholm, där pratar han om sitt Laholm och Skummeslöv så långt bak som till 1975. Han verkar ha en förkärlek för Laholm, men det ligger i Halland enligt wiki och kartor. Men nära Skåne.

Han pratar sig också varm om något Skummeslöv som också ligger i Halland och nära Laholm, men närmare skånska gränsen. Jag kan tänka mig att det är i dessa krokar han huserar om somrarna om han nu är frälst av trakterna sedan över 40 år tillbaka.
Korrekt. Han brukar skämta om att han är i "Hallands hörna" minst en gång per år i spanarna
Citera
2016-10-07, 05:29
Bannlyst
Oduglig, töntig, komplex hade han, fördärvade varje program han var med i tv. Kollade igenom klipp från min ungdom från måndagsbörsen tror han försöker härma Clabbe af giejerstam som också var en sån som stal plats och tid från artisterna tidigare på 70-talet. Som i sin tur försöker härma något svart dj i new york. Han försöker vara ironisk och snabb som en bröderna Marxfilm men han stakar sig säger hela tiden öhöhöh innan han säger något. Man kan se klipp från måndagsbörsen där står han och ironiserar och nästan förlöjligar gruppen och sen tar han fram sig själv och sin längd som ämne. En annan artist är Phil Collins en känslig röst får stå och höra på aspergerjonas
intervjufrågor. Sen programmet dominans är otydliga regler flippat hjärndött och är byggt på en liknande stil som Jonas kör. Sätter man på radion hör man samma dumma monolog som flyter ut med sin Vonoben-attityd där man väntar på att han ska bevisa det sin storhet men det kommer bara ut hans attityd att han har det men han har det inte. Han tillhör kategorin långa killar som är vana att få som de vill och tror de är förmer än bara längden vilket när de öppnar käften märks att de inte är.
Jonas Hallberg,Clabbe af Geijerstam, Harald Treutiger, Ernst Kirschteiger är samma typ.
I modern tid har vi arga leken människan Kristian Luuk som lever vidare i denna tradition. Plump ska va halvfräck torrboll.
Senast redigerad av chimon 2016-10-07 kl. 05:32.
Citera
2016-11-05, 18:26
Medlem
Teleslingas avatar
Jag såg Jonas på Go'kväll härom veckan. Han och Amy Desismond (Diamond?) var gäster men det kändes inte riktigt som att Jonas platsade. Han bullrade på med sina skämt anno 1980 och det kändes väldigt konstigt när varken programledaren eller Amy fattade.

Jonas verkade ha blivit väldigt gammal. Jag kunde inte heller se att han sneglade på Amys tits.
Senast redigerad av Teleslinga 2016-11-05 kl. 18:44.
Citera
2016-11-05, 18:42
Medlem
Men för fan ,jag var med när denne gigant fick program-ledarrollen i måndagsbörsen.Så kul och annorlunda mot allt som dittills varit. Han hade också ett skitroligt program där han intervjuvade politiker och vars cloe var att politikerna själva fick skära bröd och göra sina egna ostmackor emedans Hallberg ställde finurliga och roliga frågor till dem.
Hallberg var nog den som krattade manegen för den där ironiska generationen som sedemera skulle ta över hela nöjesetablissemanget.Och vem kan någonsin glömma de episka framträdandena i spanarna på den tiden gardell och hon den där var med(,Helena von Zweiberg),tack bullfetta, journalisten och modeflatan(susann Ljung) !
Gnäll på ni gnällspikar, men för mig personligen spelade denna man en stor roll för mitt välbefinnande i min ungdom. Heders Jonas!!!!!!
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-11-05 kl. 19:02.
Citera
2016-11-05, 18:46
Medlem
Teleslingas avatar
Ja, möjligen var han snäppet över lågvattenmärket Staffan Schmidt.
Jonas intervju med Leif GW Persson är ju en klassiker och mycket större än han fått cred för.
Citera
2016-11-05, 18:53
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han är så torr att han antänds vid för hög temperatur (40 grader).

Ha,ha. Den var bra. Jag minns att Helena von Zweiberg (stavning?) alltid hackade som en vildhöna på den falsettsprättige Jonas. Han lär ha sjungit sopran i studentkören, och hade länge en plågsamt ljus talröst.

Falsett-Jonas lär vara hans öknamn bland kvinnorna som utsatts för hans närvaro. Har han fått tillbaka sin pung än ?
Citera
2016-11-05, 19:08
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ha,ha. Den var bra. Jag minns att Helena von Zweiberg (stavning?) alltid hackade som en vildhöna på den falsettsprättige Jonas. Han lär ha sjungit sopran i studentkören, och hade länge en plågsamt ljus talröst.

Falsett-Jonas lär vara hans öknamn bland kvinnorna som utsatts för hans närvaro. Har han fått tillbaka sin pung än ?
Va? Han har ju en otroligt mörk och knarrig röst numera iaf..
Citera
2016-11-05, 19:16
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Va? Han har ju en otroligt mörk och knarrig röst numera iaf..
Precis, så minns jag hans röst, väldigt mörk, sansad och lugn. Förknippar verkligen inte honom med någon falsettröst.

Men det finns väl någon bögig typ med samma namn, säkert den bullfetta tror tråden handlar om, men å andra sidan är ju han bög så det finns knappast några kvinnor som "utsatts" för hans närvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in