2016-10-06, 09:35
Medlem
JH bor i Skåne om somrarna. Min pappa brukar prata med honom ibland och enligt honom är han väldigt trevlig. Tror inte han har några pengar att tala om. Han känns mer som nån som köper 10 likadana strumpor på extrapris.
Citera
2016-10-06, 09:36
Medlem
Det är ju ingen spännande människa att veta skvaller om.
Citera
2016-10-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Tänkte just fråga detsamma. Han var alltså 24 år 1968 – för gammal för att leka revolutionär student? Men vän med Guillou gör att man anat ugglor i mossen.

Bor han ståndaktigt på Östermalm?

Södra Ängby, om han inte flyttat under de senaste åren.

Politiskt så är han väl så korrekt man kan bli, skulle gissa att han är alldeles för PK för att ha varit kommunist. Sosse, Miljöpartist eller Moderat kanske.
Citera
2016-10-06, 10:51
Medlem
Sqeptisks avatar
En rätt produktiv typ måste man säga. Svensk humorkultur hade säkert varit lite fattigare om inte Hallberg fått rumstrera om i media. Över 70, och fortfarande aktiv(?)...bra jobbat!
Citera
2016-10-06, 10:55
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
En rätt produktiv typ måste man säga. Svensk humorkultur hade säkert varit lite fattigare om inte Hallberg fått rumstrera om i media. Över 70, och fortfarande aktiv(?)...bra jobbat!
Det är just den där bilden av produktivitet som några av oss här i tråden höjer ett frågande ögonbryn kring. Så mycket har han inte producerat genom åren... Vad har han levt på, undrar vi.
Citera
2016-10-06, 10:56
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slussvakt
Det är ju ingen spännande människa att veta skvaller om.
Där, min vän, är jag rädd att du har helt fel. Jag menar att det är precis tvärtom. En offentlig person som förekommit (sporadiskt) i svensk media sedan 1970-talet är i högsta grad aktuell och intressant.
Citera
2016-10-06, 11:08
Medlem
Stones avatar
Han gillar att kolla på Dobidoo han med. Mer skvaller finns inte att hämta kring honom.
Citera
2016-10-06, 11:14
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han gillar att kolla på Dobidoo han med. Mer skvaller finns inte att hämta kring honom.
Källa på det? Eller behöver skvaller ha källor, förresten?
Citera
2016-10-06, 11:15
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
JH bor i Skåne om somrarna. Min pappa brukar prata med honom ibland och enligt honom är han väldigt trevlig. Tror inte han har några pengar att tala om. Han känns mer som nån som köper 10 likadana strumpor på extrapris.

Ja, han känns torr och lite snål. Var någonstans i Skåne talar vi om här? Kullahalvön? Österlen?
Citera
2016-10-06, 11:19
Medlem
Drozds avatar
Så bara för att hans nuna inte syns i TV dagligen ligger han på sofflocket?

JH har haft en massa olika jobb inom media, kört stand-up, varit konferencier och debattledare. Trots sina 70+ medverkar han varje vecka i Spanarna i P1 och är listad på flera talarforum, bl.a.:
http://www.talarforum.se/jonas.hallberg

Hallberg är osedvanligt intelligent och bildad, bl.a. talar han flytande franska och ryska. Sen att hans underfundiga och subtila humor inte går hem hos lastbilsåkar-Ronny och frisör-Gun i skinnsoffan i Borås (som föredrar America's Funniest Homevideos), det är förvisso helt sant.

Han är med sina två meter f.ö. en dubbelgångare till Lurch, butlern i familjen Addams:
http://www.name-list.net/img/images.php/Lurch_6.jpg
Senast redigerad av Drozd 2016-10-06 kl. 11:21.
Citera
2016-10-06, 11:23
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
[...öööh...stöön...]

Jag tycker förvisso också just om Jonas humor, karln har ju kvaliteter. Därför än mer underligt att han gjort så lite under årens lopp. Varför blev inte han Sveriges Oldsberg, Sjöblom, Lundin eller Loffe "höhö" Carlsson? Jag tror nämligen att det finns ett dolt politiskt motiv här, vilket hindrat Jonas mediakarriär i det röda (S)VT under alla år.
Citera
2016-10-06, 11:45
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
JH bor i Skåne om somrarna. Min pappa brukar prata med honom ibland och enligt honom är han väldigt trevlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Var någonstans i Skåne talar vi om här? Kullahalvön? Österlen?
Nu blev jag nyfiken och det var inte lätt att Googla fram information.

Jag hittade detta, verkar vara info och intervju från i år baserat på att han enligt artikeln är 71 år. Vilket han fortfarande är i 2 månader till: http://visitlaholm.se/se/mittlaholm/

Mitt Laholm, där pratar han om sitt Laholm och Skummeslöv så långt bak som till 1975. Han verkar ha en förkärlek för Laholm, men det ligger i Halland enligt wiki och kartor. Men nära Skåne.

Han pratar sig också varm om något Skummeslöv som också ligger i Halland och nära Laholm, men närmare skånska gränsen. Jag kan tänka mig att det är i dessa krokar han huserar om somrarna om han nu är frälst av trakterna sedan över 40 år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in