2016-10-03, 23:38
Medlem
Mr.Glasspinnes avatar
Hej!

Har sedan några år haft röda, blodsprängda ögon (och nej, jag röker inte). Det är inte konstant, utan går upp och ned. Väldigt jobbigt för mig psykiskt, då många uppmärksammar detta och frågar.

Sökt upp detta på nätet och inte riktigt hittat något som liknar mina symtom - då de flesta tillstånden har symtom som försvinner inom veckors tid. Äter inga mediciner för övrigt.

Mvh
Citera
2016-10-03, 23:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
torra ögon?
Citera
2016-10-03, 23:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Sitter du mycket vid en skärm så kan det vara att ögonen helt enkelt är uttröttade/uttorkade. Ögondroppar hjälper.
Har du dessutom skärmen för högt upp så att du kollar snett uppåt hela tiden så blir det lättare för små dammpartiklar och annat i luften att hamna i ögonen.
Citera
2016-10-03, 23:52
Medlem
Mr.Glasspinnes avatar
Ibland kan jag känna känslan av torrhet eller svidande smärta. Inte alltid och de kan vara röda ändå.
Citera
2016-10-04, 00:05
Medlem
Låter som någon slags allergi, har du gjort allergi test?
Citera
2016-10-04, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Glasspinne
Hej!

Har sedan några år haft röda, blodsprängda ögon (och nej, jag röker inte). Det är inte konstant, utan går upp och ned. Väldigt jobbigt för mig psykiskt, då många uppmärksammar detta och frågar.

Sökt upp detta på nätet och inte riktigt hittat något som liknar mina symtom - då de flesta tillstånden har symtom som försvinner inom veckors tid. Äter inga mediciner för övrigt.

Mvh
Testa köpa receptfria allergi tabletter låter som du är allergisk mot något ,så märker du
Citera
2016-10-04, 04:11
Medlem
Tror en legitimerad läkare vet bäst faktiskt! Ta dig till din lokala vårdcentral och se till & prata med en läkare hen ska nog kunna hjälpa dig
Citera
2016-10-04, 09:47
Medlem
Clear eye på apoteket är din vän i detta fall.. Jag har samma problem... Eller red eye fast funkar sämre för mig än clear eye.. Tydligen olika från person till person.. Kostar runt 200 kr för dessa ögon droppar.. Clear eye något billigare.. Mvh
Citera
2016-10-06, 11:55
Medlem
Mr.Glasspinnes avatar
Tack för svaren. Har cleareyes så kan lindra symtomen. Ska ta tag i detta o bege mig till vårdcentralen.

Mvh
Citera
2016-12-08, 17:58
Medlem
Jag har också problem med röda ögon... det kommer i perioder och dom perioderna varar i 2-3 månader. I dom här perioderna är mina ögon röda konstant. Dom gör ont och skaver och rinner. Har varit till läkaren flera gånger och varje gång får jag en ny teori om vad det kan vara... har provat tiotala olika droppar och salvor och inget hjälper.

Det är väldigt jobbigt psykiskt att behöva se ut så. Folk påpekar det hela tiden och vissa frågae om jag är hög (tar inte droger) och polarna skämtar om mina ögon konstant. Vet inte hur många gånger jag har valt att stanna hemma och inte träffa någon pga ögonen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in