Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-13, 08:30
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hairypoppinss
Ja det är en vanlig biverkning, när jag pratade med läkaren förra veckan när vi höjde dosen så sa hon att nu kommer det bli ännu värre med törsten samt urinen, bara drick drick och drick. Det är sjukt jobbigt och kommer det alltid vara så, då kommer jag att sluta ta dem.

Om det är för att du är bipolär du får litium, så är det inte särskilt smart att sluta. Det tar tid att få till rätt dosering, det är därför man lämnar blodprov regelbundet. När du väl fått dosen justerad till den nivå som är bäst för dig, så kommer du inte känna av biverkningarna.
Citera
2024-04-13, 08:41
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Herrrre... kollade lite snabbt. Det var ju många omysiga biverkningar..
Självklart ska man sluta om såna grejer inte slutar efter inställd dos. Vet du hur länge du ska hålla på och höja?
Jag har faktiskt ingen aning hur länge vi ska ställa in den, men är ändå tveksam om jag vill fortsätta just pga biverkningar, har även får förhöjt TSH värde och jag tar redan levaxin. Känns som det är mer problem med dem.
Citera
2024-04-13, 08:45
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om det är för att du är bipolär du får litium, så är det inte särskilt smart att sluta. Det tar tid att få till rätt dosering, det är därför man lämnar blodprov regelbundet. När du väl fått dosen justerad till den nivå som är bäst för dig, så kommer du inte känna av biverkningarna.
Med tanke på litium gör att man känner mer törst och det kommer det ju göra hela tiden, för det är ju salt och sånt, så den tror jag inte kommer att försvinna
Citera
2024-04-13, 11:20
  #52
Moderator
Lapapps avatar
Tråden litium infogad i existerande tråd

/Mod
Citera
2024-04-13, 11:30
  #53
Medlem
Jag ä i början av behandling och känner inga biverkningar. Kanske lite mer kissande bara. Jag ä dock nyfiken vad ni är på för doser? Ni som börjat nyss och hållit på. Jag är på 168mg nu (4x42) å har inte alls nått värdet som man ska. Så blir fortsatt ökning framöver. Låg på under 0.3 nyss
Citera
2024-04-13, 13:24
  #54
Medlem
Bluesriff74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblewhore
Jag ä i början av behandling och känner inga biverkningar. Kanske lite mer kissande bara. Jag ä dock nyfiken vad ni är på för doser? Ni som börjat nyss och hållit på. Jag är på 168mg nu (4x42) å har inte alls nått värdet som man ska. Så blir fortsatt ökning framöver. Låg på under 0.3 nyss

Jag är på 252mg (3+3) - vet inte det aktuella värdet ännu
Citera
Igår, 07:36
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesriff74
Jag är på 252mg (3+3) - vet inte det aktuella värdet ännu

Jag har nyligt också kommit upp i samma dos som dig 3+3. Å känner verkligen ingeting hade höga förhoppningar men denna medicin verka tyvärr vara en i mängden som inte biter på min nedstämdhet.

Sen måste jag fråga. Om ni upplevt detta? Jag har fått så sjukt torra händer. Stora sprickor mellan knogarna. Samt att min mage börjat "leva om" å göra stundtals ont. Antar det går över men läste att litium kan påverka sköldkörteln. Ska snart ta prov om det, så får se om det är så. Är ju tydligen en biverkan vissa drabbas av.
__________________
Senast redigerad av Gamblewhore Igår kl. 07:39.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback