Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2017-03-05, 08:25
Avslutad
Nu får ni fan i mig ta och läsa moderatorsmeddelandet och förstå dess innebörd:

Citat:
Det är inte tillåtet att chatta i trådarna. Realtidskommentering får förekomma givet att inläggen är av substans och kan stå på egna ben efter att programmet har sänts. Det vill säga att inlägg som "Haha, vad hände nu?", "Vad hade hon på sig?", "Oj vilken dålig/bra låt" inte är okej eftersom det inte går att veta vad ni menar om man inte följer tv-programmet samtidigt som ni gör det.

Inlägg som helt fokuserar på deltagarnas utseende postas istället i (FB) Modeller, paparazzi och kändisbilder.

Skvaller om deltagarna tas i (FB) Kändisskvaller.

Inlägg som inte följer ovan ställda riktlinjer kommer att tas bort och varningar kan komma att delas ut.

/Moderator

Maken till off-topicdiskussioner, substanslösa och innehållsfattiga inlägg, chattande, nonsens, one-liners och liknande har jag inte sett. Det som stipuleras i moderatorsmeddelandet är inte på något sätt förhandlingsbart utan klarar ni inte av att hålla diskussionen på en acceptabel nivå får ni leva med att ni kommer att få era inlägg raderade och varningar tilldelade.

Ett tillägg kan dock göras: det skall vara kristallklart vem ni syftar på när ni skriver era inlägg. "Han", "hon", "den", "det" är inte kristallklara pronomen. Använd namnen på artisterna istället. "Hennes låt var dålig" säger inget om vilken artist och vilken låt ni menar "Loreens låt var dålig" säger desto mer.

/Moderator
2017-03-05, 09:26
Medlem
Jag måste anses vara en objektiv outsider eftersom jag inte tittat på Melodifestivalen sedan 2005. Denna gång ville barnen titta, det har inte hänt på många år. Min förväntningar var väldigt låga men tyckte en del låtar var hyfsade.

Den som är förvånad över att Loreen förlorade måste vara dummare än Mona Muslim. Låten var helt värdelös. Inte undra på att hon har ekonomiska problem. Loreen vill framstå som intellektuell, djup, framstående och älskvärd. I själva verket verkar hon flummig, IQ fiskmås och inte äkta på något sätt.

Att Foo vann var väl självklart. Att motståndarna rappade på svenska i en folka utklädda till brandkåren säger allt. Tyckte låten från Foo var held ok.

Lisa Ajax var överlägsen. Synd om killen med sina brännskador men låten var för dålig.

Det äckligaste var att se transbandet som förlorade mot Boris. Låten från Boris var dålig men inget kan vara sämre än de vidriga transarna. Att dessa människor kan kalla sig ett band visar att Sverige är helt förstört. Individerna i bandet var så äckliga att man kräktes lite i munnen. Det enda som kunde varit värre är att bandet bestod av vidriga afghanska skäggbaaaaaaarn.
Citera
2017-03-05, 09:37
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Kul att pretto-Loreen åkte ut. Melodifestivalen handlar om att vara folklig, inte om konstnärligt ego.

Tycker förövrigt att Robin Bengtsson till 10 gånger pengarna är absolut spelbart, annars är Nano nog troligare än Wiktoria som vinnare. Lisa Ajax hade kunnat vinna om hon inte var Lisa Ajax, en tjej helt utan folklig charm.

Hoppas dock vi skickar Jon-Henrik till Ukraina, han är värd det och det är en låt som är värdig att representera Sverige.

Hur fan kan Nano vara favorittippad? Hans låt är otroligt tjatig, you gotta hold on om och om igen, låten lyfter aldrig, mannen är fet och rör sig över huvud taget inte på scen, och har dessutom noll utstrålning, skickas han till Eurovision är det helt kört.
Citera
2017-03-05, 09:40
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraLivet
Jag misstänker att det var den första duellen som inte var jämn. En bra låt mot ett parodinummer som vill kopiera brandsta city släckers - knappast jämn match där.

Kalla det parodi men låten var dock bättre än Fo & o:s
Citera
2017-03-05, 09:44
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Jag måste anses vara en objektiv outsider eftersom jag inte tittat på Melodifestivalen sedan 2005. Denna gång ville barnen titta, det har inte hänt på många år. Min förväntningar var väldigt låga men tyckte en del låtar var hyfsade.

Den som är förvånad över att Loreen förlorade måste vara dummare än Mona Muslim. Låten var helt värdelös. Inte undra på att hon har ekonomiska problem. Loreen vill framstå som intellektuell, djup, framstående och älskvärd. I själva verket verkar hon flummig, IQ fiskmås och inte äkta på något sätt.

Att Foo vann var väl självklart. Att motståndarna rappade på svenska i en folka utklädda till brandkåren säger allt. Tyckte låten från Foo var held ok.

Lisa Ajax var överlägsen. Synd om killen med sina brännskador men låten var för dålig.

Det äckligaste var att se transbandet som förlorade mot Boris. Låten från Boris var dålig men inget kan vara sämre än de vidriga transarna. Att dessa människor kan kalla sig ett band visar att Sverige är helt förstört. Individerna i bandet var så äckliga att man kräktes lite i munnen. Det enda som kunde varit värre är att bandet bestod av vidriga afghanska skäggbaaaaaaarn.

Alex Schylströms låt var ju fan så mycket bättre än Ajax blöjmusik
Citera
2017-03-05, 10:51
Medlem
Studsbolls avatar
Vilket gnäll det blev i PK-media när inte deras favorit gillades av folket. Rena krigsrubrikerna. Aftonbladet har "Förlusten sörjs - I hela världen" och "Det är eländigt och idiotiskt". Och Nunstedt i Expressen läxar upp svenska folket efter noter och antyder att vi är idioter som inte tycker som han. Loreen valde att göra politiska utspel och kom med en mörk gnällåt och ingen gillade skiten, det är mycket enkelt.
Citera
2017-03-05, 11:09
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Tycker det ser extremt öppet ut i finalen. De som har lägst odds är Wiktoria och Nano. Tror dock inte på Nano. Jon Henrik Fjällgren ligger trea i oddsen och kan mycket väl vinna. Robin Bengtsson, Mariette och Benjamin Ingrosso ser jag inte heller som omöjliga segrare.

Skulle själv helst se Owe Thörnqvist som vinnare, men juryn lär sätta stopp för det.

Annars skickar jag gärna Jon Henrik om bidraget fortfarande sjungs på svenska. Om det har någon chans i Europa eller inte bryr jag mig inte om särskilt mycket. Översätts det till engelska är jag mer skeptisk. Låtar som denna brukar inte funka lika bra på engelska. Ta Roger Pontare som exempel.

Gillar faktiskt Ingrosso starkt. Är en positiv överraskning och tror han skulle kunna gå hem hyfsat i Europa. Skön låt som jag håller lite smått på.

Robin Bengtsson gillar jag också. Helt klart snyggast klädd också. Tror nog han kan gå bra i finalen.

Wiktorias låt gillade jag inte först, men måste säga att den har växt. Den "känns" dock inte som en vinnare av melodifestivalen.

Nanos låt gillade jag mycket i början, men tycker den har blivit tjatig. Tror inte han vinner faktiskt, trots lägst odds. Var nog bara första deltävlingen som hade dålig konkurrens som fick den att framstå som bättre än vad den var.

Mariettes låt är okej, kan mycket väl vinna, men hoppas inte riktigt det ändå. Mest för jag tycker Mariette är överskattad som artist.

Ace Wilder klär sig i pyjamas och sjunger skrikig "Spice Girls"-pop från 90-talet. Har svårt att se det gå hem någonstans.

De som gick vidare från andra chansen kändes väldigt mellanmjölk med undantag för Boris René som har en skön låt.
Citera
2017-03-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
tror inte en låt på annat språk än engelska kan ha chans i eurovision ändå

Serbien vann ju med en låt enbart på serbiska 2007 och Ukrainas vinnarlåt förra året var ju max en fjärdedel på engelska.

Sedan spelar det verkligen så stor roll att vinna Eurovision? Sverige har vunnit 2 gånger de senaste åren och därutöver fått otaliga topplaceringar. Ibland kan det väl vara viktigare med en låt som avspeglar landets kultur och traditioner och inte massproducerad amerikansk tuggummipop.

Tyvärr är det väl bara Jon Henrik och Owe som ens snuddar vid att avspegla svensk kultur och tradition. Båda är på svenska och Sverige har inte haft ett bidrag i Eurovision på svenska sedan de släppte på språkreglerna.

Flashback borde mobilisera massröstning på Jon Henrik. Owe kommer tyvärr inte få många poäng av juryn och är därmed körd redan från början
Senast redigerad av miscusi 2017-03-05 kl. 11:15.
Citera
2017-03-05, 11:16
Medlem
Ja, att Loreen har "årets bästa låt" tycks vara en obestridlig objektiv sanning i media. TV-tittarna verkar inte hålla med.
Citera
2017-03-05, 12:55
Medlem
Loreen´s låt var definitivt i en annan nivå än övriga bidrag.
Speglar väl snarare hur identitetslösa Svenskarna är, och hur media reklamerad musik bestämmer vad som är bra musik.
Citera
2017-03-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Loreen´s låt var definitivt i en annan nivå än övriga bidrag.
Speglar väl snarare hur identitetslösa Svenskarna är, och hur media reklamerad musik bestämmer vad som är bra musik.

Bra att vi har ett sånt geni som du som kan berätta för alla hur dom egentligen skulle ha röstat, äckliga kommunistjävel.
Citera
2017-03-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Måste vara unikt i sammanhanget att i bakgrunden som scenshow rulla ett gäng bilder på sig själv...? Tänker på den där Ajax, som vars låt för övrigt var outhärdligt tjatig. I don't give a, I don't give a

Hade inte Anton också det? Kul att det bara påpekas att Ajax gjorde det... Dock är det skitfult på bådas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in