2005-12-10, 17:44
Medlem
TCOBs avatar
Jag skulle vilja lägga till en tag på alla bilder i mitt galleri. Nått i stil med: exempel.
Hur gör jag detta på enklaste sätt. Jag vill altså inte göra om alla gallerier (dom är nu gjorda med Dreamweaver).
Exempelvis öppna ett galleri i Photoshop/fireworks, skriva texten på en och sen lägga till den på alla via automatik. Är ett galleri på 250 bilder och det är 10 gallerier blir det lite jobbigt o kirra det manuellt.
Citera
2005-12-10, 22:50
Medlem
Asterixs avatar
Jag vet inte hur eller om det går i programmen som du nämner men jag vet att Arles Image Web Page Creator har nån liknande funktion.

http://www.digitaldutch.com/arles/
Citera
2005-12-11, 08:41
Medlem
oGGos avatar
Du kan ju alltid skapa en action i Photoshop som automatiserar hela processen.
Dock måste du nog öppna varje bild manuellt men sedan går ju allt med automatik med ett tryck per bild + sparning.
Men det kanske inte är aktuellt?

Borde gå på något lättare sätt iofs.
Citera
2005-12-12, 00:00
Medlem
TCOBs avatar
Har kollat på Arles tidigare men det skulle väl innebära att jag måste göra om alla gallerier med thumbs o allt.
Sen vill jag helt inte använda det då jag då måste göra om alla html-sidor så att det itne står "Arles bla bla" på dom. Kinkigt men sant.
Citera
2005-12-12, 13:02
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Har kollat på Arles tidigare men det skulle väl innebära att jag måste göra om alla gallerier med thumbs o allt.
Sen vill jag helt inte använda det då jag då måste göra om alla html-sidor så att det itne står "Arles bla bla" på dom. Kinkigt men sant.
Det går alldeles utmärkt att bara göra om bilderna om du vill det. Du använder bara dom delar som du vill.
Citera
2005-12-13, 09:08
Medlem
TCOBs avatar
Strålande!
Blir till o testa inatt
Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto