• 4
  • 5
2016-10-01, 22:16
Medlem
kauwts avatar
Roligt att lsa att mina skattepengar gr till ngon som gr snt hr medvetet..
Citera
2016-10-02, 00:00
Medlem
fliffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt

Knner samma. Men knns nd bra att man kan hjlpa miserabla mnniskor som vill bo hos mamma nr dom r 50 r.
Citera
2016-10-02, 00:08
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja
Jag kan visst ha en bil skriven p mig s lnge den inte r vrd ett piss! Varfr tror du det finns mlvakter fr? D hade kronofogden tagit alla bilar som mlvakten ger fr att betala av alla hans skulder d bilarna str p honom

Nej, fr mlvakten vet inte vart bilarna r, och inte kronofogden eller polisen heller.
Citera
2016-10-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Nej, fr mlvakten vet inte vart bilarna r, och inte kronofogden eller polisen heller.
Men n bil som r vrd ca 3000kr r inte vrt att beslagta, alla kostnader fr att gra all den process kostar staten mer pengar haha
Citera
2016-10-02, 10:42
Bannlyst
Fr den typen beteende du mnar kra kan man f fngelse, eller rent tvngsomndertagas, om det sker som ett beteende med viss vrdsls och samhllsstrade funktion under en viss tid och byggs p hg,
Citera
2016-10-02, 11:05
Medlem
.
Senast redigerad av Dr.Bong 2016-10-02 kl. 11:09.
Citera
2016-10-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm
Fr den typen beteende du mnar kra kan man f fngelse, eller rent tvngsomndertagas, om det sker som ett beteende med viss vrdsls och samhllsstrade funktion under en viss tid och byggs p hg,

Ja, ngra mnader i finkan p sin hjd, fr extremfallen: http://www.exponerat.net/arabisk-bil...angelsestraff/. Sedan r du ute igen, business as usual.

Det r inget de bryr sig om, utan ngot de ser som ren semester. Riktigt fretagsam herre i exemplet ovan, med skulder p 57 miljoner vid "23 rs" lder, utan nmnvrda konsekvenser. Sverige i ett ntskal Vi rentav pbjuder kriminalitet i det hr landet.

Det skall vl sgas att polisen i samarbete med fogden blivit lite bttre p att beslagta dessa gossars egendom om de blir tagna med fingrarna i kakburken, men de flesta r ju inte dummare n att all egendom skrivs p tjocka slkten och frvaras hos andra.
Senast redigerad av EttuBrutu 2016-10-02 kl. 11:21.
Citera
2016-10-02, 17:19
Medlem
ColdLines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt

Hur orkar man ens bry sig om en sn smsak nr staten mer eller mindre kastar bort 100 tals miljarder p "flyktingar".
Citera
2016-10-02, 20:50
Medlem
kauwts avatar
Har aldrig psttt att det skulle reta mig mindre..

Citat:
Ursprungligen postat av ColdLine
Hur orkar man ens bry sig om en sn smsak nr staten mer eller mindre kastar bort 100 tals miljarder p "flyktingar".
Citera
2016-10-02, 21:41
Medlem
fliffos avatar
Citat:

Kan inte hlla med om att det r att kasta bort pengar om det rddar liv och gr s att folk slipper leva i elnde. ven om det kan struktureras bttre s att inte hlften bor p gatan och rnar/vldtar och slr ihjl folk.
Citera
2016-10-03, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EttuBrutu
Ja, ngra mnader i finkan p sin hjd, fr extremfallen: http://www.exponerat.net/arabisk-bil...angelsestraff/. Sedan r du ute igen, business as usual.

Det r inget de bryr sig om, utan ngot de ser som ren semester. Riktigt fretagsam herre i exemplet ovan, med skulder p 57 miljoner vid "23 rs" lder, utan nmnvrda konsekvenser. Sverige i ett ntskal Vi rentav pbjuder kriminalitet i det hr landet.

Det skall vl sgas att polisen i samarbete med fogden blivit lite bttre p att beslagta dessa gossars egendom om de blir tagna med fingrarna i kakburken, men de flesta r ju inte dummare n att all egendom skrivs p tjocka slkten och frvaras hos andra.

Kruxet r vl att bevisa vem som ger saker vid utmtning,

Nr de utmter kriminella s visst men detta r en ett fall av civil olydnad frn en frhllandevis vanlig medborgare
Citera
2016-10-03, 07:39
Medlem
Citat:

Hller med!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in