• 8
  • 9
2023-07-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Varfr inte timpris?

Har just nu inte riktigt ork att stta mig i timpris och i kombination med det frska f frugan att vara med p det (dvs beteendefrndring)
Kan behva kpas in en och annan pryl som styr det hela ocks. Vad vet jag, r inte srskilt insatt.

S just nu knns det bra med ett prvor. Att kra rrligt.

Har du en uppfattning om vilket av de tv fretagen jag borde vlja ?
Citera
2023-07-26, 22:57
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Har just nu inte riktigt ork att stta mig i timpris och i kombination med det frska f frugan att vara med p det (dvs beteendefrndring)
Kan behva kpas in en och annan pryl som styr det hela ocks. Vad vet jag, r inte srskilt insatt.

S just nu knns det bra med ett prvor. Att kra rrligt.

Har du en uppfattning om vilket av de tv fretagen jag borde vlja ?

Jag tror du kan vlja vilket som, priset gller vl endast ett r s fr du frhandla sen igen.

Timpris tror jag kommer bli framtiden dr man sjlv kan vlja nr man vill belasta elntet.
Citera
2023-07-27, 00:34
Medlem
Citat:
Sorry. Glmde skriva det.

Det handlar om rrligt.

Men det var fasta priser i ditt exempel antar jag? Rrligt r ju som det r, just rrligt.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-07-27 kl. 00:37.
Citera
2023-07-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Men det var fasta priser i ditt exempel antar jag? Rrligt r ju som det r, just rrligt.

Hej. Det var rrliga priser. De utgr ju ifrn mnadens rrliga pris och sedan r det vl bara rabatten som r annorlunda
Citera
2023-07-27, 07:54
Medlem
Citat:
Hej. Det var rrliga priser. De utgr ju ifrn mnadens rrliga pris och sedan r det vl bara rabatten som r annorlunda

Aha, jag missfrstod.

Kollade upp vad de fasta priserna lg p hos mitt bolag fr ngra dagar sen, och det var nstan p ret samma som i ditt exempel, men d rkar det bara verensstmma med mnadens rrliga i ditt exempel.
Citera
2023-07-27, 10:13
Medlem
Citat:
Aha, jag missfrstod.

Kollade upp vad de fasta priserna lg p hos mitt bolag fr ngra dagar sen, och det var nstan p ret samma som i ditt exempel, men d rkar det bara verensstmma med mnadens rrliga i ditt exempel.

Tack!

Ska ngon gng i framtiden ge mig p timpris, men d behver jag vara lite mer varm i klderna. Typ frbereda prylar, kpa in diverse vervakare. Sedan ta en riktig funderare hur man ska gra med spabadet 😅
Citera
2023-07-27, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
I dagarna gr mitt elavtal ut och nu r det dags att hitta nt nytt, eller nt ja kan stlla mot mitt nuvarande.
Just nu sgs det att elpriset kommer att stiga under hsten och om det d blir en kall vinter kan de bli dyrt att bo i hus.
Vill vanligtvis kra rrligt (som med boln osv) men skulle kunna tnka mig att binda ver vinterhalvret som skerhet om det gr.

Vad har ni ftt fr elpris och avtal och har ni ngot att rekommendera?
Det r vldigt individuellt. Det som r bst fr mig r inte alltid bst fr dig. Taktiken att kunna binda billigt ver vintern kan du lgga ner, det fungerar inte s.
Vlj ett rrligt avtal eller bind dig redan idag det finns elavtal som erbjuder 150re/kwh
Citera
2023-07-27, 11:17
Medlem
Citat:
Tack!

Ska ngon gng i framtiden ge mig p timpris, men d behver jag vara lite mer varm i klderna. Typ frbereda prylar, kpa in diverse vervakare. Sedan ta en riktig funderare hur man ska gra med spabadet 😅

Jag har inte timpris just nu, (fast pris sen ngra r) men Greenlys app och d kan jag se min timfrbrukning, vad kostnaden skulle bli om jag hade timdebitering mm, och p s stt testa om det r vrt att ha timdebitering eller inte.

I nulget brukar jag hamna p 5-10% under det rrliga, och d gr jag i princip inget aktivt med frbrukningen mer n att vi oftast tvttar och diskar p natten, samt laddar elbilen nattetid
Citera
2023-07-27, 13:08
Medlem
Citat:
Jag har inte timpris just nu, (fast pris sen ngra r) men Greenlys app och d kan jag se min timfrbrukning, vad kostnaden skulle bli om jag hade timdebitering mm, och p s stt testa om det r vrt att ha timdebitering eller inte.

I nulget brukar jag hamna p 5-10% under det rrliga, och d gr jag i princip inget aktivt med frbrukningen mer n att vi oftast tvttar och diskar p natten, samt laddar elbilen nattetid

Tack fr tipset om greenlys app. Hur gr den fr att mta allt ?
Citera
2023-07-27, 22:30
Medlem
Citat:
Tack fr tipset om greenlys app. Hur gr den fr att mta allt ?

Via elmtaren, om du ger dem fullmakt att komma t mtdatan.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in