Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 21:55
  #1
Medlem
Hej,

Skulle vilja återställa min iPad till fabriksinställningarna men jag har glömt lösenordet till iCloud och jag kommer tyvärr inte åt mailen som jag registrerat, hur gör jag?
Citera
2016-09-28, 22:12
  #2
Medlem
Kanske du skulle ta och lämna tillbaka den stulna ipaden till att börja med.
Citera
2016-09-28, 22:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nylundarn
Kanske du skulle ta och lämna tillbaka den stulna ipaden till att börja med.

haha nä faktiskt inte, registrerade den däremot på min förra mailadress för länge sedan som jag inte heller kommer åt lösenordet till, kan alltså inte återställa lösenordet till mailen heller.. Kanske får gå till någon teliabutik och kolla om dom kan återställa på något sätt.
Citera
2016-09-29, 02:24
  #4
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbi29
haha nä faktiskt inte, registrerade den däremot på min förra mailadress för länge sedan som jag inte heller kommer åt lösenordet till, kan alltså inte återställa lösenordet till mailen heller.. Kanske får gå till någon teliabutik och kolla om dom kan återställa på något sätt.
Det kan dom inte. Kanske Apple hjälper dig om du har kvittot sen den köptes ny men det beror helt och hållet på personen du pratar med. Vissa hjälper till och vissa inte.
Citera
2016-09-29, 07:28
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbi29
haha nä faktiskt inte, registrerade den däremot på min förra mailadress för länge sedan som jag inte heller kommer åt lösenordet till, kan alltså inte återställa lösenordet till mailen heller.. Kanske får gå till någon teliabutik och kolla om dom kan återställa på något sätt.

Nej. Telia kan inte hjälpa dig.

Apple kan hjälpa dig, om du har kvar originalkvitto med serienummer, och det står ditt namn (exakt som på din legitimation), annars fårmduningen hjälp. Nej, du kommer inte att kunna "tjata hål i huvudet" på dem.

Jag har även hört historier om att man kan få hjälp med att få åtkomst till sitt iCloud-konto via Apples kundtjänst om man kan styrka att man är innehavare av det, och det är nog den enkla vägen att gå.
Citera
2016-09-29, 07:32
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
men det beror helt och hållet på personen du pratar med. Vissa hjälper till och vissa inte.

Nej, alla auktoriserade Apple-återförsäljare har väldigt klara riktlinjer för vad som krävs, och allt måste ändå gå via Apple centralt. Så, det är inte personberoende.
Citera
2016-09-29, 07:36
  #7
Medlem
Var det inte du som behövde återställa en MacBook också förr?

Men som flera säger så kan du alltid verifiera dig som ägare med kvitto hos Apple, eller även din "glömda" email adress hos det företaget (Google, hotmail?) om du kontaktar deras kundtjänst och har legit uppgifter.
Citera
2016-09-29, 09:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdrickan
Var det inte du som behövde återställa en MacBook också förr?

Men som flera säger så kan du alltid verifiera dig som ägare med kvitto hos Apple, eller även din "glömda" email adress hos det företaget (Google, hotmail?) om du kontaktar deras kundtjänst och har legit uppgifter.

Okej, perfekt, får ringa dem
Citera
2016-10-16, 09:13
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Telia kan inte hjälpa dig.

Apple kan hjälpa dig, om du har kvar originalkvitto med serienummer, och det står ditt namn (exakt som på din legitimation), annars fårmduningen hjälp. Nej, du kommer inte att kunna "tjata hål i huvudet" på dem.

Jag har även hört historier om att man kan få hjälp med att få åtkomst till sitt iCloud-konto via Apples kundtjänst om man kan styrka att man är innehavare av det, och det är nog den enkla vägen att gå.
Det är fullt möjligt att få hjälp med att dyrka ICloud konto med falsk leg och ta över annan liv
Citera
2016-10-16, 09:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nylundarn
Kanske du skulle ta och lämna tillbaka den stulna ipaden till att börja med.
Varför?
Citera
2016-10-16, 09:18
  #11
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulansson
Det är fullt möjligt att få hjälp med att dyrka ICloud konto med falsk leg och ta över annan liv

Har du försökt det efter 2014? Efter att en hel radda "kändisar" råkade ut för det lade Apple om sina riktlinjer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback