2016-09-28, 19:35
Medlem
segacookiess avatar
Hej!

Jag kommer flytta till Malaga, Spanien i slutet av ret och undrar om ngon hr har tips eller ider eller bara vill skrmma mig med hemska jobb och hemska upplevelser om livet i Malaga ().

Omrden kring malaga r cool, slnge jag kan ta mig ut dit kollektivt.

Kan tnka mig jobba med barn (r en ung kvinna) kundsupport, fastigheter, bar, caf, restaurang!
Citera
2016-09-28, 19:43
Medlem
sasos avatar
drborta gr man bara runt och presenterar sig fr olika arbetsgivare och fr jobb p direkten inte som i sverige att man mste skriva cv och personlig brev osv
Citera
2016-09-28, 19:54
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
drborta gr man bara runt och presenterar sig fr olika arbetsgivare och fr jobb p direkten inte som i sverige att man mste skriva cv och personlig brev osv

Hur ser de p svenskar eller scandinavier verlag?
Citera
2016-09-28, 20:09
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur ser de p svenskar eller scandinavier verlag?

bor mnga skandinaver och annat folk dr
bra merit om man kan prata svenska och engelska
Citera
2016-09-28, 20:16
Medlem
Extremt hg arbetslshet i Spanien...http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arb...ll-jamforelse/
Citera
2016-09-28, 22:39
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Extremt hg arbetslshet i Spanien...http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arb...ll-jamforelse/
Japp skall man bo i Spanien s br man vara svensk pensionr d man fr ta del av dom gynnsamma skattereglerna d man bara betalar 20% i skatt man fr tillbaka det verskjutande retroaktivt av det svenska skatteverket samt bibehllen sjukvrd och tandvrd och d oftas bttre n i Sverige.
Citera
2016-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
... bra merit om man kan prata svenska och engelska
Spanska r inget de bryr sig om d?
Citera
2016-09-29, 05:26
Medlem
Lr dig Spanska medans du e dr, blir mycket roligare da, du kommer in i den spanska kulturen + att det blir lttare att hitta jobb. Vad jag hrt e det ganska svart att hitta jobb i Malaga just nu som i strre delen av Spanien, speciellt pa vintern...Hittar du inget flytta till Barcelona, dr finns det mer + att det e vrldens sknaste stad att bo i. Vacker, stor, internationell, kreativ, alternativ, strnder (ok fr att softa i stan men riktigt schyssta om du aker utanfr centrum till costa Brava i N eller Sitges i S) & grymt nattliv pa det...bade barer & klubbar!

Annars finns det mycket jobb i Marbella (1hSyd) som har en annan turism n Malaga...rikare turister = mer jobb...men mest pa sommaren nr det e hgssong...

Kan ju axa tillgga iom att det hnger mycket hgerpack pa flashback...att Madrid(&Marbella) antagligen tilltalar dig mer n Barcelona om du tillhr samma gng...

Spanien e underbart verhuvudtaget vem du n e...dock sant med arbetslsheten vilket gr att du behver en turistort(mest sommar med undantag fr kanariearna) eller storstad(aret om).

Mitt ex flyttade precis tillbax till Barcelona fran Malaga pga att det inte fanns jobb (restarang/hotell branschen)

Go for it & Lycka till !
Citera
2016-10-04, 19:49
Medlem
segacookiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Nu
Lr dig Spanska medans du e dr, blir mycket roligare da, du kommer in i den spanska kulturen + att det blir lttare att hitta jobb. Vad jag hrt e det ganska svart att hitta jobb i Malaga just nu som i strre delen av Spanien, speciellt pa vintern...Hittar du inget flytta till Barcelona, dr finns det mer + att det e vrldens sknaste stad att bo i. Vacker, stor, internationell, kreativ, alternativ, strnder (ok fr att softa i stan men riktigt schyssta om du aker utanfr centrum till costa Brava i N eller Sitges i S) & grymt nattliv pa det...bade barer & klubbar!

Annars finns det mycket jobb i Marbella (1hSyd) som har en annan turism n Malaga...rikare turister = mer jobb...men mest pa sommaren nr det e hgssong...

Kan ju axa tillgga iom att det hnger mycket hgerpack pa flashback...att Madrid(&Marbella) antagligen tilltalar dig mer n Barcelona om du tillhr samma gng...

Spanien e underbart verhuvudtaget vem du n e...dock sant med arbetslsheten vilket gr att du behver en turistort(mest sommar med undantag fr kanariearna) eller storstad(aret om).

Mitt ex flyttade precis tillbax till Barcelona fran Malaga pga att det inte fanns jobb (restarang/hotell branschen)

Go for it & Lycka till !

Ja, allts har tyvrr inte mycket till val, blir Malaga pga pojkvnnen har ftt jobb dr och vi skall flytta ner tillsammans medan jag pluggar. Tnkte mer att ett deltidsjobb hade varit trevligt att sysselstta sig med s jag kan lra knna lite gott folk! Men jag tackar fr informationen och fr helt enkelt ska mig framt nr jag vl kommer dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in