Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Måste säga att detta ger 3 en fjäder i hatten. Har nyligen (ah något år sedan) pratat med några som har lite större avtal med 3 och de säger att 3 är de som är lättast att ha å göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomMacNiley
Du låter förvånad, det handlar ju varken om HMF, fildelning, brott mot företag, utandningsprov en tisdagmorgon eller HVB-brand. Polisen sköter sitt jobb enligt de nya (spännande) riktlinjerna, de riktlinjer där vanliga medborgare inte har någon plats.
Nä jag är inte förvånad. Jag är väl medveten om polisens position. De har inte resurser till annat än att åka på akuta larm ibland. Någon ringer 112 och larmar om att någon blir misshandlad/våldtagen eller ser ett inbrott live i grannhuset och får då ofta svaret att det inte finns någon polis tillgänglig.
Vanligt är också att exempelvis en tjej anmäler en våldtäkt där det finns vittnen, men polisen lägger ner undersökningen av oklar anledning. När den/de som gjort anmälan ifrågasätter så får de höra den anledningen som de inte förstår. 99% av fallen förblir nedlagda och faller i glömska där offret kanske mår dåligt resten av livet. 1% kommer i nyhetsmedia där någon högt uppsatt givetvis inser att detta lades ner felaktigt och ärendet öppnas genast igen. Allt så falskt och jävligt det kan bli. Polisen är slut, körd, kaputt. Finns inte mer.
Applicerar man det på detta fallet som tråden handlar om så visar det sig att operatören 3 faktiskt är den som går in och gör polisens arbete. Jag tycker det är sjukt, men folket verkar vilja ha en polis som inte längre finns för dem?