2016-09-28, 02:47
Bannlyst
Tydligen så sysslar Datoteket AB ( org nr 556937 9869 ) med att lura sina kunder, genom att förfalska namnteckningar och oetisk försäljning a la mobilizera. Man lura på folk en massa skit och sedan får kunden betala. Konsumentrådgivare både i Hässelby och Järfälla har fått massor med klagomål.

http://www.allabolag.se/5569379869/Datoteket_AB

Här är en artikel

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/datoteket-i-jakobsberg-anklagas-for-att-lura-sina-kunder/reppip!A1Ug0Ca9uAxwN4ad4gJQlw/
Senast redigerad av 53280 2016-09-28 kl. 02:50.
Citera
2016-09-28, 04:49
Medlem
nedboys avatar
När en person anmäler till polisen att deras signatur har förfalskats och den kriminella har tagit en kredit på 30 000 kr på personen så lägger polisen ner ärendet dagen efter. Varför i helvete lägger de ner ärendet för?

Hur ska personen då driva det vidare eller tänker polisen att han får väl bita i det sura äpplet och betala de falska fakturorna.

Det värsta i hela historian är fan polisen som inte sköter sitt jobb. Svin-polisen.

Citat:
Den liknar min, men den är förfalskad. När jag var inne i butiken igen för att visa fakturorna och försöka reda ut vad som hade hänt nekade de bara. Jag polisanmälde men ärendet lades ner dagen efter.
Citera
2016-09-30, 19:07
Bannlyst
Där rök mobiloperatörens 3s avtal med Datorteket

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/efter-var-artikel-stor-mobiloperator-sager-upp-avtalet-med-datoteket/reppiD!GkpGwOADD@LMfuCFbTyHoA/
Citera
2016-10-01, 14:44
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Där rök mobiloperatörens 3s avtal med Datorteket

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/efter-var-artikel-stor-mobiloperator-sager-upp-avtalet-med-datoteket/reppiD!GkpGwOADD@LMfuCFbTyHoA/

Måste säga att detta ger 3 en fjäder i hatten. Har nyligen (ah något år sedan) pratat med några som har lite större avtal med 3 och de säger att 3 är de som är lättast att ha å göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av TomMacNiley
Du låter förvånad, det handlar ju varken om HMF, fildelning, brott mot företag, utandningsprov en tisdagmorgon eller HVB-brand. Polisen sköter sitt jobb enligt de nya (spännande) riktlinjerna, de riktlinjer där vanliga medborgare inte har någon plats.

Nä jag är inte förvånad. Jag är väl medveten om polisens position. De har inte resurser till annat än att åka på akuta larm ibland. Någon ringer 112 och larmar om att någon blir misshandlad/våldtagen eller ser ett inbrott live i grannhuset och får då ofta svaret att det inte finns någon polis tillgänglig.

Vanligt är också att exempelvis en tjej anmäler en våldtäkt där det finns vittnen, men polisen lägger ner undersökningen av oklar anledning. När den/de som gjort anmälan ifrågasätter så får de höra den anledningen som de inte förstår. 99% av fallen förblir nedlagda och faller i glömska där offret kanske mår dåligt resten av livet. 1% kommer i nyhetsmedia där någon högt uppsatt givetvis inser att detta lades ner felaktigt och ärendet öppnas genast igen. Allt så falskt och jävligt det kan bli. Polisen är slut, körd, kaputt. Finns inte mer.

Applicerar man det på detta fallet som tråden handlar om så visar det sig att operatören 3 faktiskt är den som går in och gör polisens arbete. Jag tycker det är sjukt, men folket verkar vilja ha en polis som inte längre finns för dem?
Citera
2016-10-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Måste säga att detta ger 3 en fjäder i hatten. Har nyligen (ah något år sedan) pratat med några som har lite större avtal med 3 och de säger att 3 är de som är lättast att ha å göra med.

Nä jag är inte förvånad. Jag är väl medveten om polisens position. De har inte resurser till annat än att åka på akuta larm ibland. Någon ringer 112 och larmar om att någon blir misshandlad/våldtagen eller ser ett inbrott live i grannhuset och får då ofta svaret att det inte finns någon polis tillgänglig.

Vanligt är också att exempelvis en tjej anmäler en våldtäkt där det finns vittnen, men polisen lägger ner undersökningen av oklar anledning. När den/de som gjort anmälan ifrågasätter så får de höra den anledningen som de inte förstår. 99% av fallen förblir nedlagda och faller i glömska där offret kanske mår dåligt resten av livet. 1% kommer i nyhetsmedia där någon högt uppsatt givetvis inser att detta lades ner felaktigt och ärendet öppnas genast igen. Allt så falskt och jävligt det kan bli. Polisen är slut, körd, kaputt. Finns inte mer.

Applicerar man det på detta fallet som tråden handlar om så visar det sig att operatören 3 faktiskt är den som går in och gör polisens arbete. Jag tycker det är sjukt, men folket verkar vilja ha en polis som inte längre finns för dem?

3 håller fortfarande gangster återförsäljaren Mobilisera under sina vingar, medan andra operatörer har skytt dem som pesten.
Citera
2016-10-06, 07:08
Bannlyst
Nu rycker kanske kontraktet för Datoteket i Jakobsbergs Centrum :

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/jakobsbergs-centrum-ska-utreda-om-datoteket-kan-vara-kvar/reppjc!Lwuoi2IaM8GDwkJktbhfwg/

"Det är inte tillåtet att bedriva försäljning utanför butiken " , dvs man står och locka in folk i butiken verbalt förekommer i flera centrum. Har själv blivit kränkt på detta sätt i Solna Centrum av Mobilizera säljare.
Citera
2016-10-13, 00:03
Avslutad
Det verkar som att Datoteket har gett upp på Möllevången i Malmö.

Deras butik är tömd och övergiven, typ att skrivborden är tömda på allt och skrivbordslådorna står tomma och utdragna och skrivbordstolarna står kvar som dom bara har gått och övergivit allt.
Citera
2016-10-14, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombiepizza
Det verkar som att Datoteket har gett upp på Möllevången i Malmö.

Deras butik är tömd och övergiven, typ att skrivborden är tömda på allt och skrivbordslådorna står tomma och utdragna och skrivbordstolarna står kvar som dom bara har gått och övergivit allt.

Deras inkompetens är ökänd. Vet folk som har fått sina "hårddiskar" med viktig information förstörd av deras kebab tekniker , tydligen vet dom inte hur man gör backup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in