2016-09-27, 16:23
Bannlyst
Tips på banker som inte skickar brev hem efter man tagit lån? Som tar allt via internet. Fakturor på internet och bank id.
Citera
2016-09-27, 16:28
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Tips på banker som inte skickar brev hem efter man tagit lån? Som tar allt via internet. Fakturor på internet och bank id.
Banknorwegian, credigo , easycredit och risicum. Det är dom jag har erfarenhet av. Och för de andra undvik sådana lån. Jag satt mig i skiten och hade enbart tur att min pappa har det så bra ställt så han kunde lösa alla skulder.
Citera
2016-09-27, 16:29
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Säger såhär istället, ta inte lån om du inte vet om du kommer få pengar i framtiden.
Citera
2016-09-27, 16:38
Bannlyst
Fast jobb sen 10 år tillbaka. Och det är inga sms lån precis. Cirka 50.000
Citera
2016-09-27, 16:40
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Fast jobb sen 10 år tillbaka. Och det är inga sms lån precis. Cirka 50.000

Om du har fast jobb sen 10år tillbaka, gå in på swedbanks hemsida lr vad du nu har och ansök om lån där ?
Citera
2016-09-27, 16:51
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewnaz
Banknorwegian, credigo , easycredit och risicum. Det är dom jag har erfarenhet av. Och för de andra undvik sådana lån. Jag satt mig i skiten och hade enbart tur att min pappa har det så bra ställt så han kunde lösa alla skulder.

Easycredit skickar visst hem faktura.
Citera
2016-09-27, 16:59
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Easycredit skickar visst hem faktura.
Jag fick E-faktura iallafall, och lånat av dom 3-4 ggr.
Citera
2016-09-27, 18:18
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Swedbank skickar allt på internet, har då inte sett ett papper från dom på länge, men sånt får man välja skulle jag tro.( Frun som sköter räkning)

Varför vill du inte få papper om lånet har gått igenom Är det hemligt?

Skit i små banker men dryga räntor mm
Citera
2016-09-27, 18:18
Medlem
tycker det verkar som TS är ute efter att scamma andra genom att ta lån i andras namn.

varför skulle han annars fråga detta. räntan borde vara viktigare än att allting sköts digitalt
Citera
2016-09-27, 22:18
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewnaz
Jag fick E-faktura iallafall, och lånat av dom 3-4 ggr.

Den aktiverar man väl genom första betalningen av pappersfakturan när rutan om att e-faktura är tillgängligt dyker upp?

Om man kan få den som mail första gången likt med banknorwegian så fungerar det ju utan att få hem något.
Citera
2016-09-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Swedbank skickar allt på internet, har då inte sett ett papper från dom på länge, men sånt får man välja skulle jag tro.( Frun som sköter räkning)

Varför vill du inte få papper om lånet har gått igenom Är det hemligt?

Skit i små banker men dryga räntor mm

När jag tog ett bolån hos Swedbank fick jag åtminstone själva skuldebrevet man skulle skriva på för pantsättningen av lägenheten hemskickat per post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in