• 1
  • 2
2016-09-27, 09:19
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Det var en kväll för ett par veckor sen som den religiösa ledaren hamnade i slagsmål med sin 15 år äldre granne.

- Plötsligt sa det pang i huvudet - när han slog till mig. Jag tappade bort mig och slog tillbaka.

Bråket ska enligt den religiösa ledaren ha att göra med en flerårig osämja mellan hans familj och en man från en annan familj som också är med i det religiösa samfundet. De ska båda ha fått svullnader och blodiga sår.

- Vi ramlade på varandra bland buskarna och det blödde men inte så allvarligt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6523521

Vad rör det här sig om? Reportern har tydligen intervjuat den religiöse ledaren men har inte med hans röst i sitt inslag, utan väljer att själv läsa upp citaten från honom. Undrar varför.
Citera
2016-09-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6523521

Vad rör det här sig om? Reportern har tydligen intervjuat den religiöse ledaren men har inte med hans röst i sitt inslag, utan väljer att själv läsa upp citaten från honom. Undrar varför.
Han kanske endast pratar på ett främmande språk.
Citera
2016-09-27, 09:35
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack

Antagligen så kan det ge "främlingsfientliga vatten på sin kvarn" eller vad det brukade heta förut, när MSM försökte totalt tiga ihjäl SD och alla mångkulturproblem.
Citera
2016-09-27, 10:50
Medlem
Ferneths avatar
"Religiösa ledaren"? Präst heter det väl i Sverige?
Citera
2016-09-27, 11:00
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Det är såklart jobbigt rent värdegrundsmässigt att säga imam och sen dessutom behöva simultantolka den blattefierade sandapans gutturala härjande. Enklare att läsa citaten själv och kallade det för "religiös ledare". Mörkningen blir allt svårare att mörka.
Citera
2016-09-27, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Lever du på 1900-talet eller? Imam heter det nuförtiden.
Citera
2016-09-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg

Nejdå, det har kommit massor av representanter för "kristna" avarter med ursprung i Afrika och Mellanöstern också. Djävulsutdrivaren från Borås exempelvis. Eller kan det va en pingstvän med knutbytendenser, fast då hade man nog dragit på stort.
Citera
2016-09-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Om det är ett kristet samfund ja, men det mesta talar väl för att det är ett muslimskt religiöst samfund av något slag.
Citera
2016-09-27, 14:10
Medlem
När jag läste "Karlstad" tänkte jag att det är nån frikyrklig pastor som gnolar "de e bögarnas fel"
Men, ja, att de inte ville låta honom tala med egen röst är ju misstänkt. Typiskt pk-mörkande. Är väl nån imam då.
Citera
2016-09-27, 16:35
Medlem
Eftersom de inte skriver vad för religion det gäller så är det med 100% säkerhet islam.
Citera
2016-09-27, 16:45
Medlem
siljaeuropa94s avatar
ja-detta låter som en imam.
Citera
2016-09-27, 16:54
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Imam betyder "vanligen" Präst i Sverige enligt Wikipedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in