2016-09-26, 20:17
Medlem
Tja!

Har försökt hur mkt som helst nu. Hade windows 10 men eftersom jag hade så otroligt mkt skit så ville jag installera om datan till windwos 7. Hade några få problem med installationen på de olika diskarna. men tillslut gick det, (jag installerade med usb). windows installerades samt bootades.

Därefter skulle jag installera drivrutiner via skivor men kom på att jag inte har CD läsare. Jag går och hämtar laptopen för att föra över drivutiner via usb o när jag kmr tillbaka så har datan rebootat och fastnat på Bios loading screen. Det går inte att trycka på DEL eller F2 för att gå in på bios. Utan den är fast där det står "Press DEL to enter UEFI BIOS"

Har provat startat om och tagit ur EL men ingenting går. Kollar moderkortet då får jag fram KODEN "A2" samt så lyser LED dioden "BOOT_DEVICE_LED". Förösker googla men får inte riktigt fram nått utavdet :/

Är det någon som vet eller har tips?
Citera
2016-09-26, 20:47
Medlem
vitrs avatar
Testa att koppla ur dina hårddiskar och starta datorn för att se om du kommer in i bios? Sätt hårddisk som första boot. Koppla sedan in windows disken.

Fungerar det inte så får man väl felsöka, tangentbord? nollställ moderkortet? Lämna kvar 1 ramminne? Testa annat PSU?

Hoppas det löser sig. Du får skriva vad som sker så ska vi se om vi löser det.
Citera
2016-09-26, 22:16
Medlem
Testa också att ta bort tangentbord, mus, USB kablar, USB prylar, alla kablar till diskar/DVD mm.

Nollställ sen bios. Ibland måste både sakerna göras innan datorn går igång. Vad som ska bort varierar från fall till fall.

Nollställ antingen som det står i moderkorts manualen eller ta bort batteriet som ser ut som ett mynt en stund. Glöm inte att dra ur strömkabeln och ta det lugnt så den hinner bli nollställd.

Fixa felet först så den inte fastnar så där innan du koppla in det som behövs för att fortsätta installera.
Senast redigerad av panpo98 2016-09-26 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in