• 1
  • 2
2016-09-26, 16:12
Medlem
Tjänst: Hallon Mobilt Bredband Kontantkort Liten
Laddad: Mitten av Augusti
Gick ut: Mitten av September

Deras allmänna villkor säger om "Hallons kontantkort": https://www.hallon.se/vara-produkter...lmanna-villkor

Intressanta bitar:
- "Efter 30 dagar kostar allt användande enligt gällande prisplan"
- "Om ditt saldo blir noll kan du inte ringa ut eller utnyttja några Tjänster, med undantag för nödsamtal och gratissamtal"
- "I det fall du beställer tilläggstjänster, använder Tjänsterna utomlands i annan operatörs nät, eller använder Tjänster som inte ingår i grundabonnemanget så debiteras du för dessa i efterskott. Kostnaderna för användning utomlands kan dras senare från Kortet än den månad som du var utomlands."

Men mysteriet är: Jag har 0kr saldo på detta kort, för det är inget kort man laddar saldo på. Man betalar 89kr och får 5GB surf i 30 dagar.

Så hur fan kan jag surfa? Kan det vara för att jag kopplat ett kreditkort till mitt kundkonto för att enkelt kunna ladda med 89kr?

Basically: Kommer jag råka ut för en fet "straff-faktura" om jag använder Hallon utan att ladda igen?

Detta verkar helt bängt. Kundtjänst sa till mig att när de 30 dagarna är slut så kan man ENBART surfa in på hallon.se och ladda på nytt, och kan INTE surfa till NÅGOT annat... jag fattar därför ingenting.
Citera
2016-09-26, 16:20
Bannlyst
Vad sägs om att kontakta Hallon?
Citera
2016-09-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Ensamme
Vad sägs om att kontakta Hallon?

Deras kundtjänst är stängd. Tänker att nån annan måste råkat ut för samma och vet vad som pågår.
Citera
2016-09-26, 16:22
Medlem
Tjohoo72s avatar
Kolla på kortet efter månads skiftet så ska du att dom dragit i efterhand. Hallon är tull synes billigare fan sämsta penga läckan av alla om du går utanför deras villkor och ingen kundtjänst heller att nämna ..

Ta bort registretat kort NU
Citera
2016-09-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
Kolla på kortet efter månads skiftet så ska du att dom dragit i efterhand. Hallon är tull synes billigare fan sämsta penga läckan av alla om du går utanför deras villkor och ingen kundtjänst heller att nämna ..

Ta bort registretat kort NU

Det är redan 0kr saldo på mitt kontantkort. Men det jag är rädd för är att de skickar en straff-faktura eller drar från kreditkortet för allt som sker nu när mitt "mobilt bredband kontantkort liten" gått över till att kallas "mobilt bredband kontantkort".

Fan fittkundtjänsten sa att man efter utgångstiden ENBART ska kunna surfa till hallon.se och göra refill.

Men det verkar som jag just nu är på "utökad användning enligt standard prislista" och blir svindyrt i efterhandsfaktura?! Vilken bluff isåfall! Då måste man ju själv svinnoga bevaka giltighetstiden.

Men det konstigaste är att deras egna villkor som jag citerade ovan sa att man ej kan använda kontantkortet efter saldo/giltighetstid är slut. Så allt jag kan gissa är att de kommer skicka faktura på "övertrasserat saldo" senare...
Senast redigerad av dextrodammit 2016-09-26 kl. 16:30.
Citera
2016-09-26, 16:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Det är redan 0kr saldo på mitt kontantkort. Men det jag är rädd för är att de skickar en straff-faktura eller drar från kreditkortet för allt som sker nu när mitt "mobilt bredband kontantkort liten" gått över till att kallas "mobilt bredband kontantkort".

Fan fittkundtjänsten sa att man efter utgångstiden ENBART ska kunna surfa till hallon.se och göra refill.

Men det verkar som jag just nu är på "utökad användning enligt standard prislista" och blir svindyrt i efterhandsfaktura?! Vilken bluff isåfall! Då måste man ju själv svinnoga bevaka giltighetstiden.

Är det registrerat, kanske du får problem. Är det oregistrerat, nemas problemas! -Vem fan ska de skicka fakturan till! (Antagligen är det väl registrerat, om det ens går att skaffa "Hallon" utan att registrera sig.).
Citera
2016-09-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det registrerat, kanske du får problem. Är det oregistrerat, nemas problemas! -Vem fan ska de skicka fakturan till! (Antagligen är det väl registrerat, om det ens går att skaffa "Hallon" utan att registrera sig.).

Hehe tyvärr måste man regga sig när man beställer kortet.

Men det konstiga är att man enligt deras kundtjänst, och deras villkor, ej ska kunna surfa när tiden är slut eller när saldot är slut. Jag har 0kr saldo och 0 tid kvar. Fattar ingenting.

Får försöka reda ut detta när jag har tid att chatta med deras kundtjänst och meddelar sen i tråden vad som pågår, när jag vet...

Trodde nån här kanske redan varit med om detta och visste.
Citera
2016-09-26, 17:32
Medlem
jag råkade ut för exat samma sak och då drog de fett på kontokortet
sk straff avgifter
Citera
2016-09-26, 17:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
jag råkade ut för exat samma sak och då drog de fett på kontokortet
sk straff avgifter
Det är väl så Hallon gör vinst, antagligen...
Citera
2016-09-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är väl så Hallon gör vinst, antagligen...

jo och en smart afärside
Citera
2016-09-26, 17:40
Medlem
Cybersluts avatar
Körde deras kontantkort med kontant påfyllning en månad, kan meddela att det inte går att göra jack shit med kortet efter 30 dagar när du tankat det kontant! All surf brann inne.
Citera
2016-09-26, 19:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Körde deras kontantkort med kontant påfyllning en månad, kan meddela att det inte går att göra jack shit med kortet efter 30 dagar när du tankat det kontant! All surf brann inne.

Testa "billigt billigt" med "turken och polisen". Allt fylls på, så länge man kommer ihåg att fylla på det innan 30 dagar. (Dock annan operatör, men de flesta fattar nog vilken.)

-Fan jag har 1000 minuter samtal och 500.000 SMS och 500.000 MMS! (Även surfen räcker bra, surfar mest på tidningar och flashback när jag inte sitter med wifi).

Edit: MISSAR man att fylla på inom 30 dagar, nollas kontot, och man får bara det man betalar för.
Det gäller alltså att "fylla på" inom 30 dagar, alltså = dag 29 sedan man sist fyllde på.
Senast redigerad av kraftfoder 2016-09-26 kl. 19:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in