2016-09-26, 11:55
Medlem
Ännu ett bombattentat, denna gång riktat mot poliser. Kan inte hitta någon svensk media som har rapporterat om denna händelse än, konstigt nog tanke på att det var mitt i centrala Budapest.
Vem eller vilka kan dessa vara? Någon arg vänsternisse eller ett terrorbrott?

Och detta är min första tråd så ber om ursäkt ifall något blev fel.

"Witnesses described seeing an attacker waiting in a doorway before throwing the explosive device packed with nails at two officers as they passed by the buidling."

"Officials confirmed that two police officers were injured and were taken to hospital.

Wtinesses described seeing a young female officer with head injuries from a "splinter" while a male officer suffered injuries to his feet."

http://www.express.co.uk/news/world/...lties-reported
Senast redigerad av Slasktroll 2016-09-26 kl. 11:58. Anledning: Skrev fel
Citera
2016-09-26, 17:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
En spikbomb om jag förstår det rätt. Är inte sådana ganska ovanliga numera?
Citera
2016-09-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En spikbomb om jag förstår det rätt. Är inte sådana ganska ovanliga numera?

Vet inte hur en spikbomb ser ut men att spik och skruv används vid tillverkning av andra bomber är väl rätt vanligt.
Citera
2016-09-26, 20:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktroll
Vet inte hur en spikbomb ser ut men att spik och skruv används vid tillverkning av andra bomber är väl rätt vanligt.

Jag tänkte väl mest att de senaste bomberna som verkar ha använts av terrorgrupper inte har varit spikbomber vad jag förstår. Den i Paris var väl inte en spikbomb vad jag förstod det men jag kan ha missförstått den delen.
Det jag vill komma fram till är att hela dådet verkar märkligt, som att något mer planeras, något större.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-09-26 kl. 20:21.
Citera
2016-09-27, 07:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det står fortfarande inget i tidningarna om bombdådet utan bara om presidentvalet i USA. Ett bombdåd i Europa måste väl vara viktigare att följa än ett presidentval anser jag. Det kan ju eskalera under hösten och sprida sig

Står det något mer om bombdådet i utländsk media?
Citera
2016-09-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det står fortfarande inget i tidningarna om bombdådet utan bara om presidentvalet i USA. Ett bombdåd i Europa måste väl vara viktigare att följa än ett presidentval anser jag. Det kan ju eskalera under hösten och sprida sig

Står det något mer om bombdådet i utländsk media?

Det är väldigt underligt att det inte har skrivits något alls i svensk media. Hemmagjord bomb, mitt i centrala Budapest och två poliser blir skadade, ena allvarligt. Och att det var just riktat mot polisen. I mina ögon så är detta en allvarlig händelse som borde stå i nyheterna men troligtvis handlar det om att Ungern inte är gillat hos AB, Expressen och inte vill ge detta någon uppmärksamhet..

Det står mer i utländsk Media. Jag kan länka mer senare.. Victor blev arg i alla fall..

http://en.radiovaticana.va/news/2016...e_city/1260647
Citera
2016-09-27, 17:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Tack för länken

Jag tycker det är skamligt att inte svensk media vågar ta upp detta.
Dådet skedde ju i vårt närområde mot ungersk polis och kan sprida sig vidare till fler länder i Europa.

Bra att Victor blev arg, det bör han bli och sätta lite sprätt på gubbarna i Bryssel så det blir ordning på gränsskydd mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in