2016-11-21, 17:31
Medlem
Var det någon som förstod vad den gubben som förlorade sin son Johan hade gjort för olagligt?
"Men då hamnar jag i fängelse" sa han
Citera
2016-11-21, 18:08
Medlem
Thai-kvinnan i senaste avsnittet, är det inte samma "thai-luder" från filmen Jägarna?

"kalla mig inte hora"

Hon måtte gilla norrlänningar iaf!
Citera
2016-11-21, 18:34
Medlem
vitapumpss avatar
Den här serien är ju fullständigt hopplös. Många trådar med händelser som spretar åt olika håll. Skulle behöva en bruksanvisning eller guide för att få något grepp eller hitta en tråd i det hopplösta garnnystat.

Sedan kan jag ju hålla med om att naturscenerierna är gudomligt vackra.

För mej är Midnattssol en lika stor bedrövelse som den av vissa hyllade svenskdanska serien Broon.
Citera
2016-11-21, 18:36
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Han är 16 och hon va 14-15 när hon fick honom så han är ju inte alls för gammal?

Skådisarna är 20 respektive 32 och det är också vad de ser ut att vara,
Citera
2016-11-21, 18:37
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Thai-kvinnan i senaste avsnittet, är det inte samma "thai-luder" från filmen Jägarna?

"kalla mig inte hora"

Hon måtte gilla norrlänningar iaf!

Jo, det är hon från Jägarna.
Citera
2016-11-21, 18:44
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Skådisarna är 20 respektive 32 och det är också vad de ser ut att vara,

Det är väl totalt ointressant hur gamla skådisarna är. Tycker han ser rätt ung ut. Den här serien har betydligt större problem.
Citera
2016-11-21, 19:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Var det någon som förstod vad den gubben som förlorade sin son Johan hade gjort för olagligt?
"Men då hamnar jag i fängelse" sa han
Det kommer säkert fram i nästa avsnitt, när han berättar för dom som kommer på "mötet". Jag gissar på att han har mördat mannen som dränkte hans son Johan. Pappan satt väl vid sjön och väntade där det hände, så det är inte förvånande om det handlar om det.
Citera
2016-11-21, 19:09
Medlem
Varför kollar ni fortfarande på det här? Sitta och klanka på statlig propagande och sen fortsätta få kuken i munnen, smart!
Citera
2016-11-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Klart uslaste avsnittet. Vi fick inte ens en riktigt bra kalkonscen. Den långa scenen mellan Kahina och sonen måste ha varit bland det tråkigaste jag sett i svensk TV någonsin (tortyr!) och grabben är ju för gammal för att vara hennes unge och i helvete att thaikäringen skulle flyttat till Sverige för att sätta bo med en fattig gubbe som ser ut som om han inte tvättat sig det senaste halvåret. Kan de inte casta folk så det ser lite trovärdigt ut?

Jag har gillat att skratta åt kalkoninslagen, men är det så här det utvecklas kommer jag fan inte att orka in i mål.

Förstår inte heller varför den långa scenen med Kahina och hennes son skulle vara med. Ser inte att den fyllde något syfte alls i stort sett. Alltså helt från ingenstans dyker hennes son upp. Honom ska hon ha lämnat när hon var 16 år. Vad har det egentligen med händelseutvecklingen att göra? Känns bara som att man lagt till det för att kunna lägga in scener med känslor från det förflutna. Fungerar ju bara som nån slags utfyllnad som det är nu, alldeles för dålig koppling till vad som händer med hennes jobb nu. Ser inte alls att den blir djupare eller mer intressant med dessa tillbakablickar. Hon skär sig då och då också. Lite ovanligt för att vara polisen men något som väldigt få kan relatera till (kanske inte på SVT iofs), så blir bara svårförståeligt och intetsägande enligt mig.
Citera
2016-11-21, 19:24
Medlem
verificantes avatar
Den är bättre om man är lite packad när man tittar! Ett samarbete med systembolaget kanske?

Jag undrar förresten om Bishop Arms tycker att det är bra reklam med franschisetagare som är lapprasister, de kanske fått betalt för att framstå på det sättet?
Citera
2016-11-21, 20:23
Medlem
Serien får övervägande väldigt höga betyg av kritikerna. SvD är dock ganska ljumma (3 av 6). Gunnar Bolin, på P1 Kultur, är inte heller överväldigad. Gunilla Brodrej, på Expressen, är den som sågar mest medan hennes kollega Mattias Bergqvist, på samma tidning, är alldeles till sig. Brodrej är, enligt mig, den mest vakne av samtliga.
Alla som sett de inledande avsnitten verkar vara överens om att det är vackra naturbilder. Personligen så tycker jag att det kan räcka med ett par vykort om jag vill se vackra miljöer. Fast det är positivt för Svenska Turistföreningen, med gratis reklam.
Till de som tycker att vi klagande och gnällande kan söka oss till avstängningsknappen så ,anser jag, att det faktiskt finns ett värde i att kritisera ett dylikt pekoral.
Citera
2016-11-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det kommer säkert fram i nästa avsnitt, när han berättar för dom som kommer på "mötet". Jag gissar på att han har mördat mannen som dränkte hans son Johan. Pappan satt väl vid sjön och väntade där det hände, så det är inte förvånande om det handlar om det.
Tror nog att den mannen lever, men han tog livet av Johan för pappan hade nåt fuffens med honom men gjort nåt eget. Straffet Johan dränks. Det är det där fuffenset som är den där hemligheten som han ska går till polisen och berätta om. De som är inbjudna till mötet är inblandade i affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in