Citat:
Ursprungligen postat av
Cohiba
Klart uslaste avsnittet. Vi fick inte ens en riktigt bra kalkonscen. Den långa scenen mellan Kahina och sonen måste ha varit bland det tråkigaste jag sett i svensk TV någonsin (tortyr!) och grabben är ju för gammal för att vara hennes unge och i helvete att thaikäringen skulle flyttat till Sverige för att sätta bo med en fattig gubbe som ser ut som om han inte tvättat sig det senaste halvåret. Kan de inte casta folk så det ser lite trovärdigt ut?
Jag har gillat att skratta åt kalkoninslagen, men är det så här det utvecklas kommer jag fan inte att orka in i mål.

Förstår inte heller varför den långa scenen med Kahina och hennes son skulle vara med. Ser inte att den fyllde något syfte alls i stort sett. Alltså helt från ingenstans dyker hennes son upp. Honom ska hon ha lämnat när hon var 16 år. Vad har det egentligen med händelseutvecklingen att göra? Känns bara som att man lagt till det för att kunna lägga in scener med känslor från det förflutna. Fungerar ju bara som nån slags utfyllnad som det är nu, alldeles för dålig koppling till vad som händer med hennes jobb nu. Ser inte alls att den blir djupare eller mer intressant med dessa tillbakablickar. Hon skär sig då och då också. Lite ovanligt för att vara polisen men något som väldigt få kan relatera till (kanske inte på SVT iofs), så blir bara svårförståeligt och intetsägande enligt mig.