Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Personutredning handlar om hur du lever ditt liv, om du har problem med alkohol och droger, hur ditt sociala nätverk ser ut, om du har arbete med mera. Personutredningar genomförs ofta av socionomer. ("Socialtanter" som vissa kallar det för).
När det gäller det eventuella brottet, som du förklarar, att du enbart druckit ett par lättöl under kvällen, och börjat dricka alkohol först när du kommit hem, tycker jag att du ska prata med din advokat om. Det är ju inte olagligt att "eftersupa" i Sverige. Skulle det vara olagligt, skulle nog halva Sverige åka dit på fredagskvällarna, sittandes framför TV:n där hemma, en timma eller två efter de varit på Systembolaget..
Om jag nämner för "socialtanterna", att jag fick hoppa av mina studier (Komvux CE-kort). Kräver körkortet för att fortsätta utbildningen. Fick förlängt på mitt dåvarande sommarjobb, och har anställning fram till December. Att jag installerat in ett alkolås, men att bilen krånglar så buss 7 mil till jobbet ´varje dag ändå. Dricker inprincip aldrig alkohol och har därför en låg tolerans nivå, vilket resulterar till högre promillehalter. Satt under studenten för ca 4-5 år sedan, i fyllecell. Ingen aning om det spelar roll i rätten?
Jag kan även nämna att jag beslutat mig för att inte dricka alkohol mer över huvudtaget, då jag inte kan hantera alkohol, eftersom jag inte kan stå emot grupptryck och utför dåliga handlingar.
Denna förseelse påverka mig som fan, och osäkert på om jag får förlängt på mitt nuvarande arbete, då jag vart tvungen och berätta om händelsen, vilket inte lät så bra i arbetsgivarens öron.
Jag hade tidigare under kvällen druckit ca 6 7 öl men slutade dricka runt 00:00-00:30, och när jag kom hem till mig drack jag enbart lättöl fram till klockan var 3:30. Det var då vi började med körningen, och kom hem runt 4:30 senast.
Ca en timme efter att jag varit uppe i lägenheten och hinkat i mig 5 starköl och två shots jäger, går vi ut för att röka då polisen kommer fram och påstår ha vittnen (Vittnen som inte står med i pappret), sett oss köra bil. Blir medtagen till provtagning runt 6 tiden var klockan under provtagningen.