Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-30, 20:55
Medlem
Blindtarms avatar
Har blivit testad för droger bara, men aldrig aas. Verkar som det är vanligaste faktiskt.
Citera
2016-09-30, 22:26
Medlem
Spliffmeisters avatar
Pissprov för droger = 250 kr.
Dopingprov = ca 8000 kr.

Där har ni svaret
Citera
2016-10-01, 08:48
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Pissprov för droger = 250 kr.
Dopingprov = ca 8000 kr.

Där har ni svaret

Då pratar vi någon sorts multi screening? Ett testosteron-prov kostar ju inte många kronor.
Där jag arbetar sker enbart pissprov och vet inte ens om det går att testa efter AAS i piss?

Mvh
Citera
2016-10-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Då pratar vi någon sorts multi screening? Ett testosteron-prov kostar ju inte många kronor.
Där jag arbetar sker enbart pissprov och vet inte ens om det går att testa efter AAS i piss?

Mvh

Går hur bra som helst. kostar dock skjortan som ovan skrivit.

"Testosteron eller anabola androgena steroider (AAS) kan inte spåras via något snabbtest. Det finns snabbtest i form av teststickor för tex narkotika men det finns inte motsvarande för AAS. Analysen görs via urinprov i ett särskilt dopinglaboratorium och är en relativt komplicerad men exakt teknik."
Senast redigerad av cSk666 2016-10-01 kl. 14:52.
Citera
2016-10-01, 22:42
Medlem
Blindtarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
Går hur bra som helst. kostar dock skjortan som ovan skrivit.

"Testosteron eller anabola androgena steroider (AAS) kan inte spåras via något snabbtest. Det finns snabbtest i form av teststickor för tex narkotika men det finns inte motsvarande för AAS. Analysen görs via urinprov i ett särskilt dopinglaboratorium och är en relativt komplicerad men exakt teknik."

Kan man inte spåra det via blodprov? Eller kanske bara är hur många nmol testosteron halten ligger på?
Citera
2016-10-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindtarm
Kan man inte spåra det via blodprov? Eller kanske bara är hur många nmol testosteron halten ligger på?

Man kan vägra urinprov så det blir blodprov ist. En längre process. Har inte sån jättekoll själv när det kommer till det.
Citera
2016-10-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
Man kan vägra urinprov så det blir blodprov ist. En längre process. Har inte sån jättekoll själv när det kommer till det.

Blodprov visar inte på droger direkt vet ja därför vill människor inte ge pissprov om de blir anhållna. För att förhindra att bjuda polisen på att få göra husrannsakan allt för enkelt.

Det är allt jag vet, sen är frågan för exakt vilka tillvägagångssätt dom kan använda för att se vilka steroider man skulle tagit. Vet inte det faktiskt. Kan bara hänvisa till vad de skrivit innan att det bara går via urin och att det inte är en jätte billig historia.
Citera
2016-10-03, 20:32
Medlem
Spliffmeisters avatar
Ett annat problem för de som tar proverna är att alla män och kvinnor är positiva på testosteron

Vissa har väldigt högt testosteronvärde helt naturligt, jag har en god vän som fick medicin som sänkte hans testosteronhalt för den var så hög så den påverkade hans dagliga liv. Ska han lida för det då vid en eventuell anställning? Nej.

Har man däremot tagit testosteronderivat som exempelvis dianabol eller deca så är det klart att man kan hitta dessa och då är det ju inget snack om saken att man har tagit dopingpreparat. Men sätter du ENBART testosteron så kan du vara ko-lugn
Citera
2016-10-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ett annat problem för de som tar proverna är att alla män och kvinnor är positiva på testosteron

Vissa har väldigt högt testosteronvärde helt naturligt, jag har en god vän som fick medicin som sänkte hans testosteronhalt för den var så hög så den påverkade hans dagliga liv. Ska han lida för det då vid en eventuell anställning? Nej.

Har man däremot tagit testosteronderivat som exempelvis dianabol eller deca så är det klart att man kan hitta dessa och då är det ju inget snack om saken att man har tagit dopingpreparat. Men sätter du ENBART testosteron så kan du vara ko-lugn

Stämmer absolut inte. Man skiljer på tillsatt testosteron och naturlig.

Aldrig i hela mitt liv hört talas om nån som haft för höga naturliga testovärden och behövt medicineras. Vad led han av? För mycket manlighet?
Citera
2016-10-04, 14:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Detta var det konstigaste inlägget jag läst.
Citera
2016-10-04, 17:36
Medlem
Spliffmeisters avatar
Varför då? Ring en endokrinolog och fråga om extremt naturlig höga testosteronvärden... det existerar.

Alla män och kvinnor föds med både östrogen och testosteron, eller är jag helt jävla bakom flötet???

Hur urskiljer du testosteron från testosteron om jag får fråga? Tillsatt eller inte... Letar man efter estrar då eller?

Ja min vän led av ständiga kåtslag, lätt irritation och blev aggressiv mycket lätt, kraftig akne och alla symtom på extrema testosteron-nivåer... så han fick medicin som sänker testosteron halten. Nånting som var fel på hans androgen-receptorer.

Ni får gärna få mig svar på tal..
Citera
2016-10-04, 19:11
Medlem
Visst kan väl något enstaka unikum lida av överdrivna nivåer i någon av delarna i hptaaxeln. Skulle inte hålla det för otroligt även om jag inte har någon aning eller för den delen hört talas om det förr. Det finns bra många extremt ovanliga åkommor.

Vidare så mäts både testosteron och epitestosteron vid ett dopingprov. Jag vill minnas att kroppen producerar i princip lika mycket av vardera som då ger ration 1:1. Vid tillförsel av exogent testosteron tilverkar kroppen inte mer epitestosteron och ration blir därmed off. Har jag helt fel får vemsom gärna rätta mig, för jag plockar det här helt ur ett minne som börjar bli till åren Dock tillåts en avvikelse på nämda ratio vilket ger en viss felmarginal. Utöver det så finns det en inte helt försumbar mängd människor i världen som inte avger testosteron via urinen och därför inte kommer att fastna vid ett urinprov. Tämligen många asiater har tydligen den här anomalin. So i`ve read...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in