Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det är just det jag med flera inte argumenterat för. Jag försökte i början av denna diskussionen fråga om hur frysreaktionens vara eller icke vara skulle användas i eventuella rättegångar men fick då som svar att det var frysreaktionen i sig och analysen av denna i samband med sexuellt våld vi skulle diskutera. Så det är det jag har gjort.
Du är totalt oibildad och begriper inte ett dyft om juridik och straffrättsliga processer. Du begriper uppenbarligen ingenting om polisens utredningar, förundersökningar, forensiska tekniker, och förhör av målsägande/anmälare, vittnen, expertvittnen, och den misstänkte. Frysreaktionen (om den var verklig och evidensbaserad, vilken den inte är), skulle påverka alla dessa steg i en utredning och juridisk process, och skulle i samtliga fall tala till den misstänktes nackdel.
Ja, du är misslyckad och obildad, har inte ens lyckats yngla av dig, vilket är det ultimata misslyckandet för en kvinna. Anledningen till att du driver de här frågorna är att du inte vill att dina medsystrar ska yngla av sig heller. Du vill att de ska dela din ensamhet, din sorg och dina misslyckanden.