2016-09-23, 23:42
Medlem
Jag har som mål att amortera bort ett par gamla skitlån jag lever med efter tidigare dåliga beslut i så rask takt jag bara kan, samtidigt spara undan en del.

Detta kommer såklart göra att jag får lägga mina intressen/hobbys åt sidan ett tag eller åtminstone hushålla med de grejer jag redan har. att lira gitarr kostar inte så mycket när man redan äger guran t.ex.

Men jag är samtidigt sugen på ny hobby men vill inte att den ska förstöra min amorteringsplan.

Till er som gett er fan på att spara undan så hög procentsats som möjligt från lönen och snålar in på det mesta. vilka är era hobbys? förutom att sitta på avanza och glo på kurvor.
Citera
2016-09-23, 23:47
Medlem
Rita. Jag får massor gjort på långtråkiga möten på jobbet.
Citera
2016-09-24, 11:22
Medlem
Bra tips! synd att jag är så överdrivet dålig på det

men det är just någon kreativ hobby jag söker.

är som sagt gitarrist men funderar på att försöka komma över en billig keyboard och börja lära mig plinka lite på den också. sett till inköpskostnad och hur många timmar en kan lägga ner blir det ju en ganska billig hobby.
Citera
2016-09-24, 12:16
Medlem
Högskolestudier på distans på deltid (kvarts- eller halvfart) i kombination med jobb är inte så dyrt och kan t o m ge återbetalning efteråt i form av bättre jobbmöjligheter.
Citera
2016-09-24, 13:34
Medlem
Förutom börsen/sparande och allt runtomkring så kan ju löpning/promenader/cykling vara kul och billigt?
Citera
2016-09-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dveg
Bra tips! synd att jag är så överdrivet dålig på det

men det är just någon kreativ hobby jag söker.

är som sagt gitarrist men funderar på att försöka komma över en billig keyboard och börja lära mig plinka lite på den också. sett till inköpskostnad och hur många timmar en kan lägga ner blir det ju en ganska billig hobby.
Ta det som en utmaning! Alla kan utvecklas!
Citera
2016-09-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dveg
Jag har som mål att amortera bort ett par gamla skitlån jag lever med efter tidigare dåliga beslut i så rask takt jag bara kan, samtidigt spara undan en del.

Detta kommer såklart göra att jag får lägga mina intressen/hobbys åt sidan ett tag eller åtminstone hushålla med de grejer jag redan har. att lira gitarr kostar inte så mycket när man redan äger guran t.ex.

Men jag är samtidigt sugen på ny hobby men vill inte att den ska förstöra min amorteringsplan.

Till er som gett er fan på att spara undan så hög procentsats som möjligt från lönen och snålar in på det mesta. vilka är era hobbys? förutom att sitta på avanza och glo på kurvor.

Jag har lagt några hundra tusen på en hemmusikstudio, dyrt i inköp men när du väl har den så går man ju inte på krogen och annat eftersom man hellre sitter i studion
Har ett par andra hobbies oxå som va dyra att starta upp men som sagt av smma anledning som ovan så blir det kanske inte så dyrt plus att livet blir ju så gott när man syssla med sånt man tycker e kul
Citera
2016-09-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Högskolestudier på distans på deltid (kvarts- eller halvfart) i kombination med jobb är inte så dyrt och kan t o m ge återbetalning efteråt i form av bättre jobbmöjligheter.
Bra förslag!
Citera
2016-09-25, 03:22
Medlem
CarlXIIs avatar
Hembryggning är ett tips om du inte är helnykterist. Meka med bilen vid behov. Träna är med billigt. Läsa böcker.
Citera
2016-09-26, 13:14
Medlem
Träna och kolla på film och tv-serier är både roligt och billigt (om man streamar). God mat är en trevlig hobby som inte behöver vara så dyr om man lagar den själv.
Citera
2016-09-26, 14:39
Medlem
Bbobis avatar
Är du spelintresserad är något tidsdödande MMO att rekomendera.

Blir en engångskostnad för spelet förutsatt att du har en ok dator. Men dom pengarna sparas snabbt in när man faktiskt vill stanna hemma för att lira. Finns även en del free2play spel med köptjänster i dem man inte behöver använda. Guild wars 2 och wildstar är två stycken som är gratis att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in