2016-10-10, 14:54
Medlem
mjps avatar
Ja nu väntar man på få höra hur det går?
Jag är grymt intresserad hur du tänker öka dina aktiers värde?👍
Citera
2016-10-12, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukan
Hej!

Det är väl både och skulle jag säga. Den största vinsten kommer från FING B. När Apple köpte upp Authentec så förstod jag att fingerprintsensorer skulle bli nästa hit. Därav investeringen i Fingerprint Cards. Sedan har jag en del andra också.

Läser dagligen på nätet och diverse forum. Läst tre böcker som jag lånat på biblan om aktier och investeringar.

Med andra ord helt självlärd. Bästa tipsen jag kan ge är att sätta dig in i ett bolag ordentligt. Bättre att investera i 2-3 bolag som du kan innan och utan än att köpa 12 olika för att sprida risker och sen har du ingen aning om vad de gör

Stort Grattis min Broder! Du skulle inte ens visat bilden till hatarna ... Fing var min första aktie och gjorde mig till miljonär men folk blir ju lacka när man säger att Fingerprint fixade biffen haha. 5 mille du är ju redan klar.... Fing har minst lågt räknat 50% kvar att ge , belåna portföljen och lev.

Jag tror också på iden att gå hårdare på 1-3 bolag och lär dig allt om bolaget , googla osv där många andra har 10-15 bolag men har svårt att se man blir rik på det. Var all in i TMG nyss och har rekat här sen 1,2 euro toppade 9.40. Det gillade inte folket heller haha när det går för snabbt!!

Må bäst
Citera
2016-10-12, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Håller med om att han gjort sin förmögenhet på Fingerprint så är det ren tur och inget annat. Men nu verkar han vilja investera pengarna i stabila bolag så då kommer nog den har sagan få ett lyckligt slut.

Hur faaan ska det vara tur?? Det var 2015 års lättaste jävla aktie medans ni lyssnade på Benson och alla andra pajkastare haha. De hade sin sensor i kanske 9/10 mobiler och vi som investerade hade tur???

Spyr på detta . Avundsjuka svensken
Citera
2016-10-12, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukan
Hejsan!

Började med aktier för 3 år sedan med ca 100.000kr som startkapital och det har gått riktigt bra.
Är nu uppe i ca 5.000.000 kr.
Frågan är om man kan leva på avkastning från dessa 5 miljoner?
Jag räknar med att ha utgifter på ca 20.000 kr per månad.

Har läst på en del aktiesidor hur index har rört sig under åren. De flesta visar på ca 10-12% per år i snitt sedan 1990-2015.

Men om vi räknar på att man går plus ca 5% per år istället för 10% för att ligga på den säkra sidan, så blir det 250.000 kr per år eller 20.800 kr per månad.
Om börsen sedan skulle fortsätta som tidigare(ca 10%) så snackar vi ju ca 40.000kr per månad.

Jag vet att man måste räkna med inflationen och skatt, men det är endast några få procent. Därav känns 5% ganska säkert?

Vad tror ni? Om jag placerar stabila large cap och sprider risken för att följa index någorlunda. Kan jag plocka ut 20.000 per månad?

Ett annat tips är att kanske kontakta Mangold osv och fråga om du kan bli teckningsåtagare till case du är intresserade av . Eller att swinga Ipos lätta pengar . Denna tex

https://www.mangold.se/Images/2016/1...K-Teaser-1.pdf

Teckna för 2 000 000 få viss % av det sen sälj på uppgången
Citera
2016-10-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Hur faaan ska det vara tur?? Det var 2015 års lättaste jävla aktie medans ni lyssnade på Benson och alla andra pajkastare haha. De hade sin sensor i kanske 9/10 mobiler och vi som investerade hade tur???

Spyr på detta . Avundsjuka svensken
Vem fan är Benson?

Avundskjuk? Jag har det väldigt bra och är nöjd med både liv och ekonomi, men som man känner sig själv känner man andra.
Citera
2016-10-13, 19:31
Medlem
Grattis, 5 milj inte illa. Det första jag skulle göra var att investera i en lägenhet med låg avgift om det inte gjorts, då behöver du än mer inte oroa dig om du ska leva på avkastningen.
Citera
2016-10-24, 18:58
Medlem
:d
Citera
2016-10-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Grattis, 5 milj inte illa. Det första jag skulle göra var att investera i en lägenhet med låg avgift om det inte gjorts, då behöver du än mer inte oroa dig om du ska leva på avkastningen.
5 miljoner blir 250 tusen om året i utdelningar, så att köpa en Br för pengarna och få en låg avgift + underhåll blir ju nån tusing i månaden medan 20k i utdelning i månaden lär man kan hyra en flott lägenhet för.
Citera
2016-11-01, 06:52
Medlem
mjps avatar
Hur går det ? Har du bränt stålarna eller dubblerat dom?
Våga svara nu!
Citera
2016-12-13, 01:27
Medlem
mjps avatar
Jaha hur går det?
Våga vara ärlig 👍
Citera
2017-04-30, 17:45
Medlem
lifeabroads avatar
Jag sparar ca 22 000 i månaden som går direkt in på aktiekontot. Tack var låga utgifter fungerar det utmärkt, inga dyra intressen. Lägger mycket tid på datorspel och tar alltid med mig matlåda till jobbet och cyklar numera till jobbet.
Citera
2017-05-03, 18:32
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Stort Grattis min Broder! Du skulle inte ens visat bilden till hatarna ... Fing var min första aktie och gjorde mig till miljonär men folk blir ju lacka när man säger att Fingerprint fixade biffen haha. 5 mille du är ju redan klar.... Fing har minst lågt räknat 50% kvar att ge , belåna portföljen och lev.

Jag tror också på iden att gå hårdare på 1-3 bolag och lär dig allt om bolaget , googla osv där många andra har 10-15 bolag men har svårt att se man blir rik på det. Var all in i TMG nyss och har rekat här sen 1,2 euro toppade 9.40. Det gillade inte folket heller haha när det går för snabbt!!

Må bäst

När ovanstånende guldtips gavs stod fingerprint i 84 kronor och idag står fingerprint i 33 kronor det vill säga väsentligt mycket mindre än när skittipset att belåna portföljen gavs!

Fingerprint har utan tvekan de mest fanatiska beundrarna av alla bolag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in