Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Sedan förstår jag inte hur SD ska kunna bygga upp en underrättelseverksamhet som överglänser MUST:s eller SÄPO:s. Det är rimligen för mycket begärt och för den delen knappast förenligt med den lagstiftning som vi har i Sverige men du kanske är av den åsikten att det är helt OK för vem som helst att ägna sig åt insamling och registrering av personuppgifter?
Du har inte tänkt igenom din ståndpunkt, dess konsekvenser, om allt ansvar läggs över på säkerhetspolisen blir det svårt att bedriva en fri och öppen föreningsverksamhet i Sverige, de kan stoppa och gallra godtyckligt; vi får en dold organisation med befogenheter att ingripa i föreningars verksamheter.
Nej, varje förening/organisation skall givetvis själv avgöra lämpligheten på sina tjänstemän, föreningsfriheten är grundlagsfäst varför ditt pladder tas som en ursäkt för att
SD och Ekeroth fullt medvetet anställt ryska desinformatörer, ett barnsligt försök att skifta fokus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Jag delar inte din uppfattning då jag är mån om den personliga integriteten och att svenska lagar ska följas.
Absolut, jag är inte nyfascist, jag vill inte ge säkerhetspolisen befogenheter att slå ner på föreningslivet, vilket du uppenbarligen anser vara helt i sin ordning.
Hur vi än vrider på det visar det sig nu att SD har en intim koppling till Ryssland, att Ekeroth har fria händer att rekrytera ryska agenter.
Som sagt, anhängarna förstår inte vidden av affären, vilket beror på sekterismen och skygglapparna.