2016-09-29, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jaså, nu är inte SD problemet utan myndigheter och lagstiftning, men bör inte SD föregå med gott exempel?

Det är härligt med ert groteska hyckleri och slutledningsförmågan, agent Putilov är inte sverigedemokraternas problem utan myndigheternas, problemet uppkom först vid gränsen, inte på SD:s kansli.

SD föregar med gott exempel och vill ju höja säkerheten i landet i stort. Nuvarande regeringen har ju haft en islamist som minister. Borde vara viktigare att man granskar en minister innan utnämning än en kontorsratta
Citera
2016-09-29, 08:08
Medlem
Entrismen är djupare än vad jag hade kunnat ana. Fram med de kritiska glasögonen, för nu är det Aftonbladet som granskar. Men uppgifterna är ändå intressanta dels för att förklara hur Putilov kunde vara möjlig och dels för att förstå "ryssfalangen" inom partiet som Karlsson nu försöker röka ut:

Citat:
I fjol uppmärksammades till exempel SD:s EU-parlamentsledamöter när de reste sig upp tillsammans med högerextrema franska Front National och brittiska UKIP för att protestera mot EU:s Rysslandspolitik.

Flera SD-politiker som Carl Meurling har varit i kontakt med är också tydligt proryska.

Erik Almqvist har under pseudonym skrivit Putinvänliga ledare och tagit ställning för Ryssland i Ukrainakonflikten.

Jag tror att det är dessa ryssföretag som är de hetaste spåren. Det verkar som att Putilov gjort sig en hacka på fastighetsaffärer "helt plötsligt". Vilka fler inom SD (politiker, tjänste män) har gjort snabba pengar helt plötsligt?

Ryssen är smart. De går dels på enskilda invidiver som snabbt kan tjäna sig en slant i utbyte mot antingen information (spioneri är den korrekta definitionen av "landsförräderi" för övrigt) men de har ju även donerat till organisationer och partier (Front National och Meurlings tre miljoner i Aftonbladet reportaget).
Citera
2016-09-29, 08:50
Medlem
Någon som vet vem som äger fastigheten på Tureh*lmsv*gen 131 nu? och Vad den används till?
Det finns 2 företag samt 4 personer på adressen som inte verkar ha någon koppling till varken varandra eller till någon ryss.
Citera
2016-09-29, 09:10
Medlem
Citat:
Jaså, nu är inte SD problemet utan myndigheter och lagstiftning, men bör inte SD föregå med gott exempel?

Det är härligt med ert groteska hyckleri och slutledningsförmågan, agent Putilov är inte sverigedemokraternas problem utan myndigheternas, problemet uppkom först vid gränsen, inte på SD:s kansli.

Självklart ska SD föregå med gott exempel och det förutsätter jag också. Annars bör det vidtas radikala åtgärder oavsett vilka dessa åtgärder är. Att svenska myndigheter släpper in spioner har hänt ett antal gånger genom årens lopp. Vi har alla K-O Svanson affären från 1961 i gott minne. Det svenska främlingspasset utfärdades i det fallet som bekant av den svenska ambassaden i Peking. Sedan gick det som det gick men en del har väl lyckats förtränga just den biten av svensk nutidshistoria.

Sedan förstår jag inte hur SD ska kunna bygga upp en underrättelseverksamhet som överglänser MUST:s eller SÄPO:s. Det är rimligen för mycket begärt och för den delen knappast förenligt med den lagstiftning som vi har i Sverige men du kanske är av den åsikten att det är helt OK för vem som helst att ägna sig åt insamling och registrering av personuppgifter?

Jag delar inte din uppfattning då jag är mån om den personliga integriteten och att svenska lagar ska följas.
Citera
2016-09-29, 11:30
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Sedan förstår jag inte hur SD ska kunna bygga upp en underrättelseverksamhet som överglänser MUST:s eller SÄPO:s. Det är rimligen för mycket begärt och för den delen knappast förenligt med den lagstiftning som vi har i Sverige men du kanske är av den åsikten att det är helt OK för vem som helst att ägna sig åt insamling och registrering av personuppgifter?

Du har inte tänkt igenom din ståndpunkt, dess konsekvenser, om allt ansvar läggs över på säkerhetspolisen blir det svårt att bedriva en fri och öppen föreningsverksamhet i Sverige, de kan stoppa och gallra godtyckligt; vi får en dold organisation med befogenheter att ingripa i föreningars verksamheter.
Nej, varje förening/organisation skall givetvis själv avgöra lämpligheten på sina tjänstemän, föreningsfriheten är grundlagsfäst varför ditt pladder tas som en ursäkt för att SD och Ekeroth fullt medvetet anställt ryska desinformatörer, ett barnsligt försök att skifta fokus.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag delar inte din uppfattning då jag är mån om den personliga integriteten och att svenska lagar ska följas.

Absolut, jag är inte nyfascist, jag vill inte ge säkerhetspolisen befogenheter att slå ner på föreningslivet, vilket du uppenbarligen anser vara helt i sin ordning.

Hur vi än vrider på det visar det sig nu att SD har en intim koppling till Ryssland, att Ekeroth har fria händer att rekrytera ryska agenter.
Som sagt, anhängarna förstår inte vidden av affären, vilket beror på sekterismen och skygglapparna.
Citera
2016-09-29, 11:48
Medlem
Dofternas avatar
Vad ska man säga? Det gick som det gick, plus bonusen med Abrahamsson.
Men att Ekeroth inte påverkas av detta övergår mitt förstånd, borde inte resten av partitoppen känna tveksamheter runt hans person snart?

Putilov? Han dyker snart upp i ett annat land under annat namn. Vems hustomte blir han här näst?
Citera
2016-09-29, 13:09
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag blir inte förvånad om det visar sig att Alexander Fridbacks far är Alexander Stepanov.
Och att Putilov hade skyddad identitet på grund av sin fars fiender. Dvs ryska korrupta ämbetsmän.

Som extra krydda på detta så är ligger tidningen crimerussia.com i Hong kong med en ansvarig utgivare med samma namn som en Rysk storspion i USA. "Elena Vavilova"
http://en.crimerussia.ru/about/
https://intelnews.org/tag/elena-vavilova/

Såvida inte det är Alex Foley vi diskuterar. Se bild på sista länken.

Håller med om korruptionen, och att det kan väldigt lätt finnas släktband eller vänskapsband mellan Fridback/Putilov och Stepanov. Fokusera lite mindre på CrimeRussia dock. Infon om brotten fanns i andra tidningar också. Liksom inte det som diskuteras
Citera
2016-09-29, 13:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Karlsson var inte lysande. Han svarade inte på frågan varför SD anställde en person med fem olika identiteter och han svamlade när han fick frågan om Ekeroths återkommande uppträdanden i tv-kanalen RT, som han menar på att SD tar avstånd i ifrån.
Karlsson svarade att Säpo gjort en säkerhetskontroll, den stora frågan är varför den inte gav rött ljus.
Citera
2016-09-29, 13:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Problemet är 7 klövern och dess ovilja att låta sina företrädare och anställda granskas ordentligt av Säpo.
Sålunda är säkerhetskontrollerna för dåliga och det kan möjligen ryska staten ha utnyttjat.
Att som den blekfete centerpartisten stå och pösa och spela rättrådig är direkt äcklande. Hans skitparti ligger delvis bakom dagens ordning.
Citera
2016-09-29, 14:10
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är 7 klövern och dess ovilja att låta sina företrädare och anställda granskas ordentligt av Säpo.
Sålunda är säkerhetskontrollerna för dåliga och det kan möjligen ryska staten ha utnyttjat.
Att som den blekfete centerpartisten stå och pösa och spela rättrådig är direkt äcklande. Hans skitparti ligger delvis bakom dagens ordning.

Du menar att Ekeroth inte kände till Putilovs bakgrund, hans koppling till ryska intressen? Kenta anställde som bekant inte bara en desinformatör utan två! Dessutom, min trätobroder, har Ekeroth en svaghet för att uttala sig i ryska medier, idka samarbete med Front National som lånar pengar av Putin.
Det är känt att SD har en prorysk agenda, och har så haft före agent Putilov, det är bara att gå igenom historiken.

Ekeroth kan inte hållas ensam ansvarig utan SD i sin helhet, femtekolonnare!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl B Hamilton
Det är viktigt för väljaren att få veta att SD inte bara är exceptionellt när det gäller synen på invandring utan även i synen på Ryssland

Carl B Hamilton om SD i SVD

Citat:
Ursprungligen postat av Nyheteridag
Nu kan Nyheter Idag avslöja att det är riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) som i hemlighet*styr den politiske tjänstemannen Egor Putilov. Uppgifterna bekräftas av flera SD-källor med mycket god insyn. – Det var Ekeroths idé att Putilov skulle åka polisbil, säger en av källorna till Nyheter Idag.

NyheteriDag

SVT: C-gruppledaren: ”Ryssland, Kent Ekeroth och SD – den gemensamma nämnaren”
Citera
2016-09-29, 14:10
Medlem
longbow4ys avatar
Är Putilov en säkerhetsrisk menar jag på att det är ytterst viktigt att förstå vems ärenden han i så fall gått. Är han en ryss som motarbetar Putin? Eller är det en fasad? Är han från något annat land men med ryskt påbrå så är sannolikheten stor att han är en regimkritiker precis som han själv säger.

Eller är det ett dubbelspel? Att han går Putins ärenden genom att spela Putin-kritisk?

Eller är det helt enkelt en smart språkbegåvad kille med starka åsikter som kommit i kläm pga svenskarnas rysskräck och hans egna oförmåga att vara politiskt korrekt?

Jag vet inte. Och jag undrar om det är någon annan i Sverige än Putilov själv som vet?
Citera
2016-09-29, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte att media ljuger om de fem identiteterna även om du och några andra desperat försöker klamra fast vid hoppet om det. Fråga SD om identiteterna, om du vill veta mer. Vinge har fått identiteterna redovisade för sig och medgett att det verkar vara Putilov bakom varje identitethttp://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6523665.

Det var väldigt konkret. Som allt annat i affären då. Bara tomma tunnor och luftslott. Eftersom du inte vet någonting kan du åtminstone vara ärlig och erkänna det.

Jag skiter uppriktigt i Putilov och SD. Men det har i princip inte bevisats ett jota i affären, allt är rena mediaankor som folk här sväljer av ren godtrogenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in