2016-09-26, 22:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fridback säger själv att han blev anställd av SD i februari 2016. Han hade inte bloggat någonting innan dess, som putilov
.

Du menar att han inte enbart har lyckats med att bakåtdatera sina blogginlägg utan även sitt twitterflöde?

https://twitter.com/EgorPutilov/status/643813533289959424

Första inlägget på hans (nuvarande) blogg är alltså skrivet 2015-09-15.

Du sitter väl inte där och "desinformerar" nantale?
Senast redigerad av Vintergrisen 2016-09-26 kl. 23:00.
Citera
2016-09-26, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
1. Att han köpt en kåk värd 12 miljoner för 6 miljoner men bara betalat 200 000, han fick inget banklån, mannen som ägde huset sitter nu i fängelse.

2. Att han inte fick gå kvar en utbildning på Sveriges Radio pga att säkerhetstjänsten inte godkände honom. Han har efter det inte lämnat tillbaka passerkortet. Finns en polisanmälan.

3. Att han jobbat under falska identiteter och bla utgett sig för att vara politiker inom SD och på så sätt fått åka med en polisbil i förorten, detta skrev han sen en artikel om. Som tjänsteman hade polisen aldrig låtit honom åka med.

Dessa får anses korrekta eftersom de bekräftats av honom själv.

Sen finns annat men det är än så länge påståenden av media och inte bekräftade av Putilov.

1. Vad hände med kåken och vem var slutgiltiga säljaren och mottagaren? Kan man bevisa penningtransferering?

2. BS. Passerkortet var spärrat innan han ens blinkade. Snömos.

3. Är snömos. Han hade pseudonym, precis som många andra.
Citera
2016-09-26, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fridback säger själv att han blev anställd av SD i februari 2016. Han hade inte bloggat någonting innan dess, som putilov
.

Märkligt att han då blir antastad med saker som hände långt innan? Eller?
Citera
2016-09-26, 23:25
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Alla partier använder sig utav utomstående och/eller inom partiet individer och/eller grupperingar/organisationer som är "under cover" och mer eller mindre ljusskygga... Expo är klart mycket värre, men godkända utav PK-eliten... "Inte rasist, men..." är ett annat statsfinansierat organ som borde granskas! Muslimska brödraskapet, ett annat! Hur länge vill ni jag skall hålla på?

Och hur ställer du dig till frågan om att Putilov egentligen inte är SD-are utan kan vara Rysk spion?

För övrigt förstår jag inte vad ditt resonemang skulle vara: "Andra gör det, därför är det ok! Så VIIIII ALLLAAAAA!!! Ska sänka oss till precis samma LÅGA nivå!"

Det förstår du väl själv att jag som moralisk och etisk väljare absolut inte kan godta på något vis?

Nu får du fan skärpa dig eller rent av bara hålla käften...
Citera
2016-09-27, 04:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för det. Onekligen intressant att SÄPO kan välja att inte informera arbetsgivaren över huvud taget, men frågan blir väl då om det är SÄPO:s rutiner det är fel på? Jag har lite svårt att se att en arbetsgivare, oavsett om det är ett parti eller inte, skulle ha bättre möjligheter att göra säkerhetsbedömningar av de personer de vill anställa än SÄPO.
Syvende och sist är det arbetsgivaren det hänger på. SD har som vi ser anställt denna ryss för att vara desinformatör. Som Putilov säger är han expert på desinformation och meriterna kommer från Ryssland. Som han sa till MSB när han försökte nästla in sig där. Någon som vet vilket alias ormen använde mot MSB? Är det en vanlig rysk grej att använda olika identiteter, att ljuga om vem man är?
Senast redigerad av Xelious 2016-09-27 kl. 04:56.
Citera
2016-09-27, 07:38
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Syvende och sist är det arbetsgivaren det hänger på. SD har som vi ser anställt denna ryss för att vara desinformatör. Som Putilov säger är han expert på desinformation och meriterna kommer från Ryssland. Som han sa till MSB när han försökte nästla in sig där. Någon som vet vilket alias ormen använde mot MSB? Är det en vanlig rysk grej att använda olika identiteter, att ljuga om vem man är?

Problemet för dig , mig och nästan alla andra är att vi inte känner till hela historien.

Det är fortfarande fullt möjligt att Putilov är utbildad desinformatör men från USA. Eller Israel.
Det finns mängder med Putilov i Tel Aviv.
Eller att han bara är en HBTQ person vars föräldrar är halvskumma miljonärer i Ryssland med en korrupt statsapparat som motståndare. Han kanske köpte villan av sina föräldrar?

Vi vet inte. Men vi vet heller inte om SÄPO vet sanningen.

Och detta är problemet med all asylinvandring. Vet vi inte vilka vi släpper in får vi dessa problem.
Alla de som kommer utan pass och kontrollerbar bakgrund är potentiella faror för landet.

Det knepiga är att de som beskyller SD mest i denna soppa använder precis samma argumentationsgrund som de använder för att beskylla SD för att vara rasistiska:

"Invandrare går inte att lita på. Speciellt inte de med viss etnisk bakgrund."

Nu när kritiken går mot SD går det alldeles utmärkt att använda dessa argument. Förut var detta rasism och fascism. Nu är det fullt legitimt.

Waberi, Kaplan som exempel arbetade inte bara i riksdagshuset. Det var riksdagsmän och minister.

Utan att misstänkliggöras. Vad är skillnaden?
Citera
2016-09-27, 07:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Problemet för dig , mig och nästan alla andra är att vi inte känner till hela historien.

Det är fortfarande fullt möjligt att Putilov är utbildad desinformatör men från USA. Eller Israel.
Det finns mängder med Putilov i Tel Aviv.
Eller att han bara är en HBTQ person vars föräldrar är halvskumma miljonärer i Ryssland med en korrupt statsapparat som motståndare. Han kanske köpte villan av sina föräldrar?

Vi vet inte. Men vi vet heller inte om SÄPO vet sanningen.

Och detta är problemet med all asylinvandring. Vet vi inte vilka vi släpper in får vi dessa problem.
Alla de som kommer utan pass och kontrollerbar bakgrund är potentiella faror för landet.

Det knepiga är att de som beskyller SD mest i denna soppa använder precis samma argumentationsgrund som de använder för att beskylla SD för att vara rasistiska:

"Invandrare går inte att lita på. Speciellt inte de med viss etnisk bakgrund."

Nu när kritiken går mot SD går det alldeles utmärkt att använda dessa argument. Förut var detta rasism och fascism. Nu är det fullt legitimt.

Waberi, Kaplan som exempel arbetade inte bara i riksdagshuset. Det var riksdagsmän och minister.

Utan att misstänkliggöras. Vad är skillnaden?

Det är därför du och jag vill veta varför SD anställt den här ryska desinformatören. Vi vill veta vem han är egentligen och vem hans husse är. Du och andra whatabouter försöker likna Putilov med Kaplan för att komma bort från ämnet.

Du påstår att det finns många Putilov i Tel Aviv, är det hans och din härkomst eller vad menar du?

Vill du nu inte veta mer om ryssen och varför SD anställt en skummis som är ett hot mot vårt land?
Senast redigerad av Xelious 2016-09-27 kl. 07:59.
Citera
2016-09-27, 08:16
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Det är därför du och jag vill veta varför SD anställt den här ryska desinformatören. Vi vill veta vem han är egentligen och vem hans husse är. Du och andra whatabouter försöker likna Putilov med Kaplan för att komma bort från ämnet.

Du påstår att det finns många Putilov i Tel Aviv, är det hans och din härkomst eller vad menar du?

Vill du nu inte veta mer om ryssen och varför SD anställt en skummis som är ett hot mot vårt land?

Men hur vet DU att han är ryss? För att han själv säger det? Samtidigt som du inte litar på någonting annat han sagt så litar du på just det. Jag tar inte det för sanning.

Om man ifrågasätter hans bakgrund måste man ifrågasätta allt. Inklusive etnicitet och nationalitet.

Och om du letar i tråden så ser du att jag försöker leta reda på sanningen utan att låsa mig till vad han själv säger. Det kan tänkas det blir ännu värre för SD men det kan också tänkas att någon annan står där med svarte petter.

Tänk om han arbetar åt SÄPO för att kartlägga SD?
Citera
2016-09-27, 08:28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men hur vet DU att han är ryss? För att han själv säger det? Samtidigt som du inte litar på någonting annat han sagt så litar du på just det. Jag tar inte det för sanning.

Om man ifrågasätter hans bakgrund måste man ifrågasätta allt. Inklusive etnicitet och nationalitet.

Och om du letar i tråden så ser du att jag försöker leta reda på sanningen utan att låsa mig till vad han själv säger. Det kan tänkas det blir ännu värre för SD men det kan också tänkas att någon annan står där med svarte petter.

Tänk om han arbetar åt SÄPO för att kartlägga SD?
Du ifrågasätter fakta som att han är ryss och säger som jag redan sagt att han kan vara en agent provocateur. Men vad du försöker egentligen är att förvirra. Varför? Är det känsligt att han är just en rysk skummis? Vi försöker ta reda på mer om honom men du vill inte höra mer ifall det visar sig att han är en kreml-råtta, det mest troliga? Vad finns det för bevis för att han INTE är ryss menar du?

If it walks like a duck, quacks like a duck... och SD är kände som landsförrädare som jobbar för Ryssland i EU-parlamentet och när de får chans i Riksdagen. Fascism är deras prioritera ett före Sverige. SD har alltså vetat vad Putilov är och vems hans husse är.
Senast redigerad av Xelious 2016-09-27 kl. 08:36.
Citera
2016-09-27, 08:36
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Du ifrågasätter fakta som att han är ryss och säger som jag redan sagt att han kan vara en agent provocateur. Men vad du försöker egentligen är att förvirra. Varför? Är det känsligt att han är just en rysk skummis? Vi försöker ta reda på mer om honom men du vill inte höra mer ifall det visar sig att han är en kreml-råtta, det mest troliga? Vad finns det för bevis för att han INTE är ryss menar du?

Var finns bevisen för att han är en ryss? För att han säger det? Litar du på honom i den frågan?

Jag vill veta hela sanningen men inte faan tar jag ut något i förskott. Jag vill inte förvirra utan vill få reda på sanningen. Hela sanningen, och efter det se vad som behöver göras.
Citera
2016-09-27, 09:18
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det är patetiskt hur många som här bubblar olika teorier, insinuationer, anklagelser utan grund, konspirationstankar och påståenden om Fridback/Putilov. Ännu har inget framkommit som innebär att han gjort något brottsligt eller att han är en säkerhetsrisk. Det är helt klart att det inte rör sig om en vanlig Medelsvensson, men det innebär inte att han ska behöva utsättas för detta mediadrev i MSM och här på Flashback. Det är ju rena personförföljelsen. Låt oss ha lite is i magen och avvakta om det kommer fram mer information som antingen friar eller fäller honom. Om inget nytt kommer fram är det dags för anmälan till Radionämnden. Det kan inte vara rätt att SR får förtala och misstänkliggöra en enskild medborgare om denne inte gjort något som bryter mot lagen.
Citera
2016-09-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du menar att han inte enbart har lyckats med att bakåtdatera sina blogginlägg utan även sitt twitterflöde?

https://twitter.com/EgorPutilov/status/643813533289959424

Första inlägget på hans (nuvarande) blogg är alltså skrivet 2015-09-15.

Du sitter väl inte där och "desinformerar" nantale?

I hösten 2015 ansökte han jobb MV, Arlanda men fick inte jobbet. Jag antar hans bloggande började då. Men han har skrivit det mesta medan han var anställd av SD, och har i sina skriverier utelämnat den lilla detaljen att han var SD-anställd. Vilket naturligtvis skulle ha gjort att hans skriverier hade tappat trovärdighet. Såvitt jag kan se skrev han två inlägg på sitt blogg år 2015 varav ett handlade om migration men inte om hans erfarenheter som anställd av MV.
Senast redigerad av nantale 2016-09-27 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in