Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Svaren kommer så småningom. Men svaren kommer att bli lika intetsägande som de svar som vi hittills. Typ att vi (SD) gjorde en sedvanlig säkerhetskontroll och hittade ingenting på Putilov. Inte ens förstod de att Fridback och Putilov var en samma person, eller? De råkade bara anställa Fridback som juridiskt sakkunnig. Om de finns någon här som tror på detta så räck upp handen. Putilov har själv berättat att SD blev intresserat att anställa honom pga hans skriverier i Arbetaren osv. Ringde SD till Putilov, som inte existerar annat än en som en pseudonym, eller tog de kontakt med Fridback som har en skyddad identitet och saknar folkbokföring? I så fall, hur fick SD trots den skyddade identiteten reda på att Putilov egentligen är Fridback? Nej. Det är antingen Fridback själv som sökte jobbet på SD eller hans polare inom SD (Ekeroth) som erbjöd honom jobbet. Jag tror på det senare. Ekeroth är SD:s svaga länk. Han dricker för mycket, är instabil i fyllan alldeles för besatt på att hata dem som SD inte vill ha här. Han lindar inte i sitt budskap. Hade jag varit en rysk spion som ville komma in i Riksdagen så skulle jag också närmat SD genom att bli kompis med Ekeroth, på hans favoritpub kanske. Putilovs blogg började först efter att han blev anställd av SD. I filmen när Ekeroth, Fridback och "Salle" åker till Grekland försöker Fridback dölja sitt ansikte med ett paraply. Hur den här resan betalades har Fridback i egenskap av Putilov ljugit om. Man kan också fråga varför en person som anställs av SD som en handläggare i juridiska frågor (fast han saknar juridisk examen i Sverige) måste därefter starta ett blogg om migration och följa med på resan till Grekland samt under falska förklaringar följa polisens arbete i förorten under falska förspelningar. För att Avpixlat ska ett reportage.
SÄPO har redan förklarat (i radio) att de inte informerar partier om de hittar någonting på partiernas ledamöter eller anställda.
Det fetade instämmer jag med, det bör ha funnits kontaktytor och mötesplatser där rekryteraren träffat "tillgången" d.v.s. den högerextrema ankdammen.
Det ät hög tid att utreda vem Fridback egentligen är, hans bakgrund i Ryssland, utbildning, e.v. politiska uppdrag, vad gamla och nyare vänner anser om honom, familjeförhållanden e.t.c.
Skicka dit journalister bums!
Samtidigt måste Ekeroths underrättelsearbete upp på bordet bums! Han har bevisligen försökt kartlägga riksdagsledamöter tidigare, det kan finnas gemensamma intressen hos Fridback och Ekeroth, den förras intressen är möjligen delvis okänd för rekryteraren som kan(?) ha varit naiv. Visar det sig att Ekeroth varit fullt medveten om "tillgångens" bakgrund, att han har kopplingar till makten i Ryssland, ja då har vi en praktskandal, då lär inte ens Ekerothen ha fast grund att stå på i partiet.
Utvidgat är det välkommet med en omfattande granskning och undersökning av sverigedemokraternas kontaktnät, hur de arbetar för att påverka informationsflöden, med desinformation, nätaktivism och deras underrättelsearbete.