Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-22, 19:23
  #1
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
”Drive by-skjutning mot äldre kvinna. Mellan fem och 20 skott ska ha avlossats mot en lada och en bil i Dals-Långed. På samma tomt bor en kvinna i 90-årsåldern. – På film är sådant här underhållande men det här är riktigt otäckt, säger en granne till Sveriges Radio P4 Väst. Enligt P4 Väst säger polisen att det inte finns någon hotbild mot den 90-åriga kvinnan och att man inte kan uttala sig om eventuella motiv”

http://www.expressen.se/gt/drive-by-...-aldre-kvinna/


Vet någon vad som hänt?
Citera
2016-09-23, 13:42
  #2
Medlem
Borka88s avatar
Ska vara Bandidos Karlstad som ska ha varit i farten, skjutit sönder en bil och en lada. Är väl det ända dom lyckats med, riktiga losers den där klubben.
Frågan är ju bara: Vad har den 90 åriga kvinna gjort för att reta upp dom??
Citera
2016-09-23, 13:49
  #3
Medlem
Fader Lanzs avatar
Misstänker att det är drogrelaterat. Förmodligen har den 90-åriga damen börjat deala på deras område och man ville statuera exempel.
Räknar kallt med att vedergällningen kommer i dagarna då hon monterar en haubits på rollatorn. Sedan är det adjöss med den klubben.
Citera
2016-09-23, 14:03
  #4
Medlem
Borka88s avatar
Låter som dom skickat den här idioten igen:http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...d-samurajsvard

Siktar som en kratta om man tittar på träffbilden.
Citera
2016-09-23, 15:57
  #5
Medlem
KungPanters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Ska vara Bandidos Karlstad som ska ha varit i farten

Långed tillhör väl inte någon?

Vet nån vart skjutningen har tagit plats? Såg en del katastrofturister på vägen...hoppas på uppdatering.
Citera
2016-09-23, 16:09
  #6
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Ska vara Bandidos Karlstad som ska ha varit i farten, skjutit sönder en bil och en lada. Är väl det ända dom lyckats med, riktiga losers den där klubben.
Frågan är ju bara: Vad har den 90 åriga kvinna gjort för att reta upp dom??


Enligt NWT var bilen som det sköts på skriven på en person i Töre, utanför Kalix, men bilen är avställd sedan ett år tillbaka. Oklart vad Törebon har för relation till den 90-åriga damen eller varför bilen stod på hennes tomt.

http://nwt.se/bengtsfors/2016/09/21/...-flertal-skott


Citat:
Ursprungligen postat av KungPanter
Långed tillhör väl inte någon?

Vet nån vart skjutningen har tagit plats? Såg en del katastrofturister på vägen...hoppas på uppdatering.

Enligt artikeln ovan är adressen Enetsvägen.
Citera
2016-09-23, 16:53
  #7
Medlem
Borka88s avatar
En svart Mercedes E 500 ska ha setts lämna platsen..
Citera
2016-09-23, 17:40
  #8
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
En svart Mercedes E 500 ska ha setts lämna platsen..


Kan ingen lokalbo åka och kolla regnumret på bilen med sönderskjutna rutor så att det går att kolla vem ägaren är?

När jag googlade på Dals Långed hittade jag den här artikeln om en ganska spektakulär händelse för drygt två år sedan, i en villa som ligger ett par kvarter från adressen där skottlossningen har ägt rum. Finns det något samband?


Citat:
Två maskerade män beväpnade med ett avsågat hagelgevär och slägga tog sig in i en villa genom att krossa en ruta.

Det var vid halv tretiden natten till måndag som två maskerade förövare tog sig in i en villa på Myrvägen i Dals Långed och hotade de boende i fastigheten med hagelgevär, de ska därefter ha lämnat platsen. Enligt uppgifter till Ttela ska det ha funnits barn i huset. Polisen har ännnu ingen gripen.

http://www.ttela.se/nyheter/regional...%A4r-1.2361483
__________________
Senast redigerad av JumpingJack 2016-09-23 kl. 17:43.
Citera
2016-09-24, 00:58
  #9
Avstängd
stor starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Kan ingen lokalbo åka och kolla regnumret på bilen med sönderskjutna rutor så att det går att kolla vem ägaren är?

När jag googlade på Dals Långed hittade jag den här artikeln om en ganska spektakulär händelse för drygt två år sedan, i en villa som ligger ett par kvarter från adressen där skottlossningen har ägt rum. Finns det något samband?




http://www.ttela.se/nyheter/regional...%A4r-1.2361483
Knappast, men låt veta att sådant leder till reaktion, och jag kan lova slarv inte kommer vara del i incidenten..
Citera
2016-09-24, 02:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Ska vara Bandidos Karlstad som ska ha varit i farten, skjutit sönder en bil och en lada. Är väl det ända dom lyckats med, riktiga losers den där klubben.
Frågan är ju bara: Vad har den 90 åriga kvinna gjort för att reta upp dom??


Är det ett rykte som går att det ska vara Bandidos Karlstad eller en egen spekulation? isåfall hur vet du det? Skulle det inte lika gärna kunna vara tex kurder eller juggar från Stockholm som råkar veta att personen som blåst dom har bott och har sin familj på adressen? Eller vem vet några gamla kamrater som han blåst som har samma vetskap? Sen att personen i fråga lekte gangster på internet och trodde att han var don corleone för att han eldat upp en scan lastbil med kyckling vingar på 90-talet irriterade säkert någon. Det kan ju vara så att någon tröttnade på internet gangstern och plockade ner honom på jorden vilket resulterade att don kyckling inte ville vara med och leka mer utan skaffade sig nya vänner (polisen) och en "lunta" med golpapper. Hursomhelst så tycker jag budskapet är tydligt av den/dom som ligger bakom och det är att vederbörande hälsar: Hej, jag/vi letar efter dig.
Citera
2016-09-24, 10:26
  #11
Avstängd
stor starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle161
Är det ett rykte som går att det ska vara Bandidos Karlstad eller en egen spekulation? isåfall hur vet du det? Skulle det inte lika gärna kunna vara tex kurder eller juggar från Stockholm som råkar veta att personen som blåst dom har bott och har sin familj på adressen? Eller vem vet några gamla kamrater som han blåst som har samma vetskap? Sen att personen i fråga lekte gangster på internet och trodde att han var don corleone för att han eldat upp en scan lastbil med kyckling vingar på 90-talet irriterade säkert någon. Det kan ju vara så att någon tröttnade på internet gangstern och plockade ner honom på jorden vilket resulterade att don kyckling inte ville vara med och leka mer utan skaffade sig nya vänner (polisen) och en "lunta" med golpapper. Hursomhelst så tycker jag budskapet är tydligt av den/dom som ligger bakom och det är att vederbörande hälsar: Hej, jag/vi letar efter dig.
Du ska inte fråga efter sånt du absolut inte vill veta.. Blöygänget va de ju, men såg aldrig. Flyttade 2 dagar innan. Vilka nötter säger jag bara
Citera
2016-09-24, 11:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stor stark
Du ska inte fråga efter sånt du absolut inte vill veta.. Blöygänget va de ju, men såg aldrig. Flyttade 2 dagar innan. Vilka nötter säger jag bara

Du flyttade två dagar innan och såg inget men ändå säger du vilka det är? Oj du loggade nog in på fel fb-konto nu haha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback