Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 12:04
  #1
Medlem
Min datorn kan plötsligt inte hitta hårddisken. Jag har kopplat hårddisken till den här datorn många gånger tidigare utan problem.
Jag har laddat ner WD lifeguard diagnostics som inte visar något fel på den och den går även att hitta i diskhanteringen. Men den dyker inte upp i "den här datorn/enheter".

Kommer inte ihåg om jag använt hårddisken efter jag uppdaterat till windows 10. Funderar på om det kan vara problemet?
Citera
2016-09-22, 12:34
  #2
Medlem
Testa att gå in i hårddisk hanteraren och bytt enhets namn på den. Kan vara så att båda går under samma namn "c" och därför dem inte hittat nr2
Citera
2016-09-22, 12:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddapudda
Testa att gå in i hårddisk hanteraren och bytt enhets namn på den. Kan vara så att båda går under samma namn "c" och därför dem inte hittat nr2

Det går inte pga diskens innehåll i diskhanteraren är uppdelat i 5 delar. Två svarta som det står "inte allokerat" i, två blåa där det står " felfri(primär partition) och en grön där det står "ledigt utrymme".

Fattar inte vad allt det betyder men när jag läst runt för att lösa problemet verkar det som att alla ska vara en enhet för att man ska kunna byta namn, elr? Hur gör man det isåfall?
Citera
2016-09-22, 13:11
  #4
Medlem
Jofs avatar
Ingen expert, men separata hd byter ibland namn. Döper dom därför till bokstäver i slutet på alfabetet.
Då döps dom inte om.
Citera
2016-09-22, 13:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sana123
Min datorn kan plötsligt inte hitta hårddisken. Jag har kopplat hårddisken till den här datorn många gånger tidigare utan problem.
Jag har laddat ner WD lifeguard diagnostics som inte visar något fel på den och den går även att hitta i diskhanteringen. Men den dyker inte upp i "den här datorn/enheter".

Kommer inte ihåg om jag använt hårddisken efter jag uppdaterat till windows 10. Funderar på om det kan vara problemet?

När jag kollar hårddiskens "händelser" så står det att enheten har migrerats för några veckor sedan och jag har inte använt den efter det. Vad innebär det att den har migrerats och kan det ha något med problemet att göra?
Citera
2016-09-22, 15:11
  #6
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sana123
När jag kollar hårddiskens "händelser" så står det att enheten har migrerats för några veckor sedan och jag har inte använt den efter det. Vad innebär det att den har migrerats och kan det ha något med problemet att göra?

Finare ord för flyttats.
Citera
2016-09-23, 08:49
  #7
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback