2005-12-13, 16:28
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ala rensar fisk r vl mer jaha? Vi har ju ven Volvo och SKF, ni kan skert hitta p ngot om det ocks.

Jag tror det syftar p att vi stockholmare inte ser fiskrensning som ett statusyrke. Att d hvda att alla gteborgare rensar fisk r ett subtilt (nja) stt att sga att ni r patrask. Frgor?
Citera
2005-12-13, 16:43
Medlem
Gabssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlleyCat
"Alexanders mamma r hans pappa" - Till stlund nr han spelade i gnaget och gick ut i tidningen att han letade efter sin frnvarande farsa.

"Alexander har ingen pappa" kunde hras frn bajenlktaren nr salle lira i gnaget, sknt att han hade verseende med det o gick till bajen iaf..
Citera
2005-12-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag tror det syftar p att vi stockholmare inte ser fiskrensning som ett statusyrke. Att d hvda att alla gteborgare rensar fisk r ett subtilt (nja) stt att sga att ni r patrask. Frgor?

Jo jag frstr det. Gteborg r en arbetarstad, jag tror alla r medvetna om det, ingen skms fr det heller. Vad jag menar att det inte rr s mnga i ryggen precis.
Det r vl som att sjunga "alla lever p pappas kort" mot dif, de blir vl snarare glada.
Citera
2005-12-13, 17:08
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jo jag frstr det. Gteborg r en arbetarstad, jag tror alla r medvetna om det, ingen skms fr det heller. Vad jag menar att det inte rr s mnga i ryggen precis.
Det r vl som att sjunga "alla lever p pappas kort" mot dif, de blir vl snarare glada.

Just 'alla lever p pappas kort' tycker inte jag var s fyndigt och det r vl inte s giftigt att hna ngon fr att han har pengar. Jag tror det r bttre att satsa p Stockholms fjollighet; kanske kan giffarna svnga ihop ngot baseras p det eminenta uttrycket fjolltrsk?

Finns det ngra ramsor som gr ver grnsen nr det gller att hna andra stder? Skulle ngon f fr sig att ta upp gteborgsbranden?

Man undrar ocks om naturkatastrofer utnyttjas i andra lnder? Nu r ju lktarkulturen i USA ganska tam och inget direkt bortaflje finns men annars skulle de flesta lag kunna hna sydst efter orkanssongen.
Citera
2005-12-13, 17:30
Medlem
feldgraus avatar
Jag tror inte att det gr att komma p riktigt elaka ramsor om andra stder. De blir intetsgande eller s specifika att ingen tar t sig. Sjunger ni att alla rensar fisk i Gteborg s skrattar man ju sjlv t den, sjunger vi att ni r fjollor tar ni nd inte t er, o s v.

/feldgrau
Citera
2005-12-13, 17:32
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag tror inte att det gr att komma p riktigt elaka ramsor om andra stder. De blir intetsgande eller s specifika att ingen tar t sig. Sjunger ni att alla rensar fisk i Gteborg s skrattar man ju sjlv t den, sjunger vi att ni r fjollor tar ni nd inte t er, o s v.

/feldgrau

Men om ex. SKF/Volvo skulle lgga ned och sg 5000 blir arbetslsa. Skulle en ramsa om det irritera er?
Citera
2005-12-13, 19:35
Bannlyst
Elaka vet jag inte men klart Black Army-aktiga och helt i linje med frdomarna om Dif:

JUDEGRDEN JUDEGRDEN JUDEGRDEN.

Judar i Djurgrn bara judar i Djurgrn judar i Djurgrn Bara judar i Djuuuuuurgrn.

Lite HMF kanske?
Citera
2005-12-13, 20:41
Medlem
rhodrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demuynck
Annars r ramsan om nr halva Uniteds lag dog i flygolyckan mycket grym, har dock glmt hur den gr... Kan ngon fylla i?
Det finns en uppsj av ramsor om den hndelsen. Tycker nog att den enkla "Twelve went up, Seven died, Now Man U play five a side" r den frckaste.
Citera
2005-12-13, 21:30
Medlem
Arsenal-AIK Champions league 1999 (Nej Djurgrden, inte kvalet-riktiga CL)

Arsenals mittback Tony Adams har deklarerat sitt alkoholberoende endast veckor innan matchen p Wembley.

Ramsan blev sledes:

"Gin and Tony Adams- oooooh, Gin and Tony Adams- oooooh"
Citera
2005-12-13, 21:31
Medlem
Dr.Jekylls avatar
evolute
Om ngon skulle sjunga ngot i stil med:
"62 as dog - nu brnner vi resten av stan" r det sjlvklart att vissa kommer ta vid sig, iallafall de som torskat slkt/vnner eller sdr i branden. Men om det skulle vara s jvla lyckat vet jag inte... Egentligen r det ju ni som skulle skmma ut er d.
Citera
2005-12-13, 21:34
Medlem
B$tuzs avatar
Fel.
Citera
2005-12-13, 21:41
Medlem
B$tuzs avatar
Jag kte ner till malm fr att spa lite folk
Jag sg en ljusbl jvel och drog min dolk
Jag hgg han i brstet och trjan hans blev rd
nnu en nolla frn malm som r dd
Vi hatar BoIS och mff
Vi hatar BoIS och mff
Vi hatar BoIS och mff
Men vi lskar HIF

Din syrra r din morsa
Din farsa r din brorsa
Din flickvn r en kossa
Ni r familjen BoIS
Dudidudo dudidudo dudidudo - INCEST!

Dock har de inte alls s stor spridning som exempelvis "Vi som har tv armar" och "Ljusbltt as".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in