Klassiskt. Hela arbetslivet är en jävla idioti men för att få systemet att gå runt och måste alla jobba minst 8 timmar om dagen och dessutom verka som de har så jävla mycket att göra.
Har ganska ringa erfarenhet men av väldigt olika saker. Dels har jag haft en praktikperiod i Bryssel, där just vår organisation faktiskt jobbade en del kanske inte det mest avancerade men ändå jobbade under arbetstid. Men andra, herrejävlar vad det finns massa värdelös medelklass som glider runt och känner sig viktiga. Massor av meningslösa seminarium där det bjuds på fika/lunch/whatever (det var alltid finare ifall man fick någon EU-tjänsteman att snacka även de bara sa exakt det som var skrivet i dokument som tar 3 min att googla fram). Sedan skicka olika rapporter till företag/regioner/kommuner som bara dimper in hos någon som inte ens halvläser det. Är mycket både skattepengar och företagspengar som går till riktigt meningslösa brysselkontor, en del ger kanske valuta för pengarna men många är sånt jävla slöseri för att korkade karriärsmänniskor ska känna sig viktiga och kunna få gratis lunch.
Har även knegat en hel del på lager, där arbetarna så klart jobbar (de flesta iaf) men där chefer, mellanchefer och industridesigners är sådana jävla idioter. 2 gånger har vi fått dit folk som ska "effektivisera arbete" och de börjar alltid med att direkt, utan att fråga de som faktiskt gör jobbet, genomföra åtgärder som 2 månader senare är borttagna för "det gick visst inte alls snabbare" och sedan påstår de att "dörren alltid är öppen, vi behöver era åsikter" jo tjena därför ni aldrig lyssnar när någon säger att den här åtgärden är en dålig idé.
Nej sedan datorer blev så jävla bra är det fan kris för människor som vill känna sig duktiga och unika i sitt arbete. Man borde fan anställa folk efter sunt förnuft och inte akademiska meriter. De senare har ett så jävulskt behov att bevisa sig och tror sig sitta på kunskap ingen annan har.
edit: Att man anställer folk med 3-5 års utbildning för att vara ansvarig för ett företags sociala medier säger väl å andra sidan allt....