2016-09-22, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja vad ska man tro ?
Det kan lika gärna vara en rånare som tagit personalen som gisslan .
I ett civiliserat upplyst samhälle vill jag nog att personalen identifierar sig så jag kan veta och se vem jag har framför mig när jag går till banken.

Är det för mycket begärt?

Jag förstår inte varför vi ska tassa på tå för alla olika stenåldersfolkgrupper som vi släppt in i det här tidigare så välfungerande landet.

Stora delar av Svenska samhället har drabbas av "Stockholm syndromet" då det gäller muslimer. Finns väl ingen grupp som vi daltar så mycket med som muslimer. Vi vräker skattepengar över deras antidemokratiska föreningar och vi ge bort mark till vrakpriser för att de skall kunna bygga moskéer.

Vi lägger mer pengar på bygga moskéer i Sverige än att vårda vård kultarv form av kyrkor och liknade.
Senast redigerad av 53280 2016-09-22 kl. 10:08.
Citera
2016-09-22, 09:50
Medlem
KapVerdes avatar
Åtal:

https://minfil.org/g5Kbo4baba/Malm__...6_Aktbil_1.pdf
Citera
2016-09-22, 09:52
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Han åtalas inte för att han har fel åsikter, han åtalas för att han känner sig tvungen att lufta dessa åsikter i fullt olämpliga sammanhang riktat mot en enskild individ.
Hade någon från mellanöstern åtalats för att ha gjort liknande utspel mot en svensk så hade du förmodligen varit på svenskens sida.

Så du tycker på fullaste allvar att det ska vara olagligt att få yttra sin åsikt? Välkommen till demokrati ā la Sverige 2016...
Citera
2016-09-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Så du tycker på fullaste allvar att det ska vara olagligt att få yttra sin åsikt? Välkommen till demokrati ā la Sverige 2016...

Jag har aldrig påstått att jag tycker det ska vara olagligt att uttrycka sin åsikt. Hur är det med läskunnigheten egentligen? På grund av någon inneboende paranoia läser du in värderingar i mitt inlägg som inte finns. Jag menar exakt vad jag skriver och ingenting annat, han åtalas inte för att han har fel åsikter, han åtalas för att han vädrar dessa åsikter på ett klumpigt sätt.

Ingenstans har jag skrivit att jag försvarar åtalet eller tycker att lagen är bra. Jag har inte uttryckt några värderingar överhuvudtaget.
Citera
2016-09-22, 10:06
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Han åtalas inte för att han har fel åsikter, han åtalas för att han känner sig tvungen att lufta dessa åsikter i fullt olämpliga sammanhang riktat mot en enskild individ.
Hade någon från mellanöstern åtalats för att ha gjort liknande utspel mot en svensk så hade du förmodligen varit på svenskens sida.

Olämpliga sammanhang? Är du dum i huvudet?

Han åtalas för att han uttalat sig nedsättande om henne.
Citera
2016-09-22, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort

På vilket sätt är det nedsättande och säga att "man jag vill bli betjänad" en beslöjad personal. Det är väl helt rimligt och tycka och säga så, bära slöja tillhör inte det Svenska kultuarvet direkt. Den här kvinna hör inte hemma i Sverige.

Jag har personligen vänt i dörren till butiker som har haft beslöjad personal..Att handla av butiker som har slöja på sin personal är samma sak vara en Qusling, man bidra till Islamiseringen av Sverige och det är inte ok att vi har muslimer som bor här. Precis som Qusling gjorde, så hjälper man en ockupations makt att förstöra det land som vi Svenskar har exklusiv rätt till.
Senast redigerad av 53280 2016-09-22 kl. 10:19.
Citera
2016-09-22, 10:19
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort

Att tala nedsättande om henne i hennes direkta närhet får väl ändå ses som ett olämpligt sätt att vädra sina åsikter.

Många tycks tro att åsikts- och yttrandefrihet ger individen rätten att yttra vilka åsikter som helst, på vilket sätt som helst, när som helst, helt utan konsekvenser.

Så är icke fallet tack och lov. Det är inte okej att trackasera eller förudmjuka personer, att bli kallad självmordsbombare eller terrorist ingår i detta.

//Tripportreat
Citera
2016-09-22, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Tror du tolkar TS fel, han påpekar bara att det finns dubbla måttstockar. Att skrika på en kvinna för att hon har slöja är såklart orättvist, detsamma gäller för de svenskar som blir kallade epitet för att vara svenskar.

Brottet förolämpning bruka knappast vara något som åklagare driver särskilt hårt.
Citera
2016-09-22, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Fast jag håller ju med honom i sak. Om jag går till banken och släpper in någon i mina konton så vill jag ju se vem personen är.
Inom vissa yrken är det helt enkelt inte okej att täcka ansiktet.
Citera
2016-09-22, 10:27
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

Det är antagligen korrekt. Kvarstår dock faktum att invandrare vräker ur sig både det ena och det andra om/till svenskar utan att man ser några rubriker. "Rasist" torde vara det vanligaste, "hora" även det vanligt. Frustrationen handlar väl mer om upplevelsen att det alltid är invandrare som verkar hållas om ryggen medan svenskar ska klämmas dit.
Citera
2016-09-22, 10:29
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
På vilket sätt är det nedsättande och säga att "man jag vill bli betjänad" en beslöjad personal. Det är väl helt rimligt och tycka och säga så, bära slöja tillhör inte det Svenska kultuarvet direkt. Den här kvinna hör inte hemma i Sverige.

Jag har personligen vänt i dörren till butiker som har haft beslöjad personal..Att handla av butiker som slöja på sin personal är samma sak vara en Qusling, man bidra till Islamiseringen av Sverige och det är inte ok att vi har muslimer som bor här. Precis som Qusling gjorde, så hjälper man en ockupations makt att förstöra det land som vi Svenskar har exklusiv rätt till.

Inte vet jag vad han har sagt om det nu spelar någon roll. Enligt åtalet har han uttalat sig nedsättande mot henne pga hennes slöja, vilket är ett brott i dagens Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Att tala nedsättande om henne i hennes direkta närhet får väl ändå ses som ett olämpligt sätt att vädra sina åsikter.

Många tycks tro att åsikts- och yttrandefrihet ger individen rätten att yttra vilka åsikter som helst, på vilket sätt som helst, när som helst, helt utan konsekvenser.

Så är icke fallet tack och lov. Det är inte okej att trackasera eller förudmjuka personer, att bli kallad självmordsbombare eller terrorist ingår i detta.

//Tripportreat

Varför citerar du mig? Har inte sagt något annat. Eller menar du att det finns lämpliga sammanhang där man kan förolämpa och nedvärdera muslimer?
Citera
2016-09-22, 10:32
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag håller ju med honom i sak. Om jag går till banken och släpper in någon i mina konton så vill jag ju se vem personen är.
Inom vissa yrken är det helt enkelt inte okej att täcka ansiktet.

Fast nu verkar det ju handla om slöja och inget annat. Med andra ord så täcker hon inte ansiktet utan sitt hår.

Dessutom det han säger ju knappast acceptabelt;
"Jag vill inte bli betjänad av maskerade människor för de är alla terrorister och självmordsbombare"
"Ta av dig det du har på huvudet annars byter jag bank".

Helt rätt med åtal. Hade jag jobbat i detaljhandel eller på bank och fått likgiltiga kommentarer mot min religion eller etnicitet så hade jag nog också valt att åtala kunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in