2016-09-20, 18:24
Medlem
Hej!

Jag vet inte var jag skall placera den här tråden, den får omplaceras. mvh!

Jag undrar hur många varor man får ha i samma annons på blocket. Känns lite oklart.

Jag tycker mig minnas ha sett massa mobiler i samma.

Jag hittar inget om det på sidan.
Citera
2016-09-20, 19:26
Medlem
mbrodins avatar
Hej Madeleine100.

På följande url hos Blocket, kan du läsa om vad som gäller med antal produkter i en annons. Du hittar det under Regler för annonsering > Endast ett motorfordon eller bostad per annons samt Regler för annonsering > Kläder & Skor samt Barnkläder & Skor.

Citat:
Endast ett motorfordon eller bostad per annons: Det är inte tillåtet att lägga in mer än ett motorfordon eller en bostad per annons med undantag för om dessa skall bytas (t.ex. 2 mot 1).

Citat:
Kläder & Skor samt Barnkläder & Skor: I dessa kategorier måste dina klädesplagg stämma överens med klädtypen du valt i annonsformuläret. Som privatperson kan du annonsera obegränsat med plagg eller skor. Företag kan annonsera ett plagg per annons och kan ange alla storlekar som plagget finns tillgängligt i. Pälsar och andra produkter från djur som i CITES listning anses sårbara, t.ex. varg och leopard, kräver tillstånd från Jordbruksverket. Om sådant tillstånd finns, skall detta framgå i annonstexten. Olaglig annonsering av sådana produkter kan straffas med fängelse eller böter.

Där hittar du svaret.. ha en trevlig kväll!
Citera
2016-09-20, 21:09
Medlem
blocket är en skitsajt som blivit alldeles för stor, nu bryr dom sig inte om sina kunder utan ställer en massa krav i annonserna, man kan nästan säga att dom styr vad du ska skriva i annonsen, att lägga in en annons på blocket är lite som att leva i sovjetunionen på 70-80 talet, det sitter ett gäng översittare och kontrollerar annonserna, blocket skiter i den enskilde kunden, dom bryr sig inte om den lilla kunden.
Säl mobilerna på plattan istället, klienteret där är mycket trevligare än blocket
Citera
2016-09-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
blocket är en skitsajt som blivit alldeles för stor, nu bryr dom sig inte om sina kunder utan ställer en massa krav i annonserna, man kan nästan säga att dom styr vad du ska skriva i annonsen, att lägga in en annons på blocket är lite som att leva i sovjetunionen på 70-80 talet, det sitter ett gäng översittare och kontrollerar annonserna, blocket skiter i den enskilde kunden, dom bryr sig inte om den lilla kunden.
Säl mobilerna på plattan istället, klienteret där är mycket trevligare än blocket

Din kritik av Blocket är inte särskilt konstruktiv. Det regelverk som har skapats är säkert produkten av att det finns de som missbrukat möjligheterna att exempelvis sälja multipla artiklar i samma annons. Sidorna är väl strukturerade och går inte att jämföra med en del lokala alternativ som florerar.
Citera
2016-09-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Din kritik av Blocket är inte särskilt konstruktiv. Det regelverk som har skapats är säkert produkten av att det finns de som missbrukat möjligheterna att exempelvis sälja multipla artiklar i samma annons. Sidorna är väl strukturerade och går inte att jämföra med en del lokala alternativ som florerar.
den konstruktiva kritiken vidarbefordrade jag till blocket i en väldigt saklig och god ton, men blev bara hänvisad till olika handläggare, var omöjligt att få prata med någon i telefon. Det finns inget problem med att sälja olika produkter i samma annons om det är inom samma kategori, om du till exempel ska sälja en soffa och en säng, då måste du ha två annonser, fast det är samma underkategori, problemet skulle kunna lösas enkelt genom att man kan få möjlighet att välja flera underkategorier i samma annons om det är ungefär samma produkt. Om du skulle lägga in en annons på en bil och en på ett par stövlar tycker jag att det är okej att kräva två annonser.
Elle rom du söker ett boende, då kan du inte lägga in att du söker alla sorters boende, du måste i så fall köpa en annons för om du vill hyra ett hus, en annan om du vill hyra en lägenhet. Tycker i varje fall inte jag är så bra service, det är ju fortfarande boende du söker, sedan kanske du inte bryr dig om vilken typ av boende du får.
Sen tycker jag att det är sjukt att du inte får skriva vad du vill i rubriken för att sälja in din produkt, det styr blocket helt och hållet.
Om du tycker att ovan är att vara serviceminded, då har vi uppenbart olika syn på vad detta ord betyder. Blocket har helt enkelt blivit för stort. Om har i princip monopol på försäljning av begagnade produkter,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in