Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Din kritik av Blocket är inte särskilt konstruktiv. Det regelverk som har skapats är säkert produkten av att det finns de som missbrukat möjligheterna att exempelvis sälja multipla artiklar i samma annons. Sidorna är väl strukturerade och går inte att jämföra med en del lokala alternativ som florerar.
den konstruktiva kritiken vidarbefordrade jag till blocket i en väldigt saklig och god ton, men blev bara hänvisad till olika handläggare, var omöjligt att få prata med någon i telefon. Det finns inget problem med att sälja olika produkter i samma annons om det är inom samma kategori, om du till exempel ska sälja en soffa och en säng, då måste du ha två annonser, fast det är samma underkategori, problemet skulle kunna lösas enkelt genom att man kan få möjlighet att välja flera underkategorier i samma annons om det är ungefär samma produkt. Om du skulle lägga in en annons på en bil och en på ett par stövlar tycker jag att det är okej att kräva två annonser.
Elle rom du söker ett boende, då kan du inte lägga in att du söker alla sorters boende, du måste i så fall köpa en annons för om du vill hyra ett hus, en annan om du vill hyra en lägenhet. Tycker i varje fall inte jag är så bra service, det är ju fortfarande boende du söker, sedan kanske du inte bryr dig om vilken typ av boende du får.
Sen tycker jag att det är sjukt att du inte får skriva vad du vill i rubriken för att sälja in din produkt, det styr blocket helt och hållet.
Om du tycker att ovan är att vara serviceminded, då har vi uppenbart olika syn på vad detta ord betyder. Blocket har helt enkelt blivit för stort. Om har i princip monopol på försäljning av begagnade produkter,