• 1
  • 2
2016-09-20, 16:05
Medlem
LaScalas avatar
http://www.goteborgdirekt.se/nyheter...CdFiceOubgmNw/

En riktigt otäck historia om man läser hela artikeln.
Det står inget om polisanmälan?

En främmande man gned sig mot Evas dotter Olivia vid en busshållplats i Tuve. När han följde efter dem även på bussen kom två medresenärer till undsättning.

– De är änglar för mig verkligen. Båda viftade bort det, men för oss betydde det så mycket att de ställde upp.

Förra veckan skulle Eva Sterling och hennes 9-åriga dotter Olivia ta bussen till dotterns dansskola. Medan de väntade i vindskyddet vid Norumsgärde kom en främmande man in och gned sig mot Olivia.

Mor och dotter försökte gå undan, men mannen följde efter.

– Han tittade på Olivia och andades häftigt, berättar Eva.

När han inte lät dem vara ifred på bussen heller grep två killar in. De båda var inte i sällskap med varandra men hade också väntat vid Norumsgärde och sett hela förloppet.
Citera
2016-09-20, 19:22
Tre män, två främmande killar+ en make, som behöver skydda en mor och en dotter i Sverige som försöker åka kollektivt, till flickans här dansskola, mot en då ensam(- kommande... )man.
Och ändå blev det en "hetsig diskussion" mellan den här ensamme mannen och de två killarna när de försökte mota bort det överkåta handjuret från det blott 9- åriga flickebarnet.
Hjälpte dessutom till att beskydda mor och dotter medan de inväntade mannen i denna familjen.
Årets två hjältar, för vad hade annars kunnat ske här?
(beväpna er, svenska kvinnor, dessa båda hade i värsta fall bara tur i att tre män fanns där till beskydd).

Tro om någon fann sig och filmade handjuret ifråga?
HUR farlig är man inte om man helt öppet gör en sådan här sak?
Senast redigerad av hee4r 2016-09-20 kl. 19:34.
Citera
2016-09-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
http://www.goteborgdirekt.se/nyheter...CdFiceOubgmNw/

En riktigt otäck historia om man läser hela artikeln.
Det står inget om polisanmälan?

En främmande man gned sig mot Evas dotter Olivia vid en busshållplats i Tuve. När han följde efter dem även på bussen kom två medresenärer till undsättning.

– De är änglar för mig verkligen. Båda viftade bort det, men för oss betydde det så mycket att de ställde upp.

Förra veckan skulle Eva Sterling och hennes 9-åriga dotter Olivia ta bussen till dotterns dansskola. Medan de väntade i vindskyddet vid Norumsgärde kom en främmande man in och gned sig mot Olivia.

Mor och dotter försökte gå undan, men mannen följde efter.

– Han tittade på Olivia och andades häftigt, berättar Eva.

När han inte lät dem vara ifred på bussen heller grep två killar in. De båda var inte i sällskap med varandra men hade också väntat vid Norumsgärde och sett hela förloppet.

Hade Eva ingen mobil på sig? Jag skulle absolut ha ringt polisen om en man hade gnidit sig mot min nioåriga dotter...
Citera
2016-09-20, 19:51
Moderator
Parongatans avatar
Intressant också att ingen nämner med ett ord, om det blev en polissak eller inte. Och varför åkte han inte dit där och då? Angripa och ofreda ett främmande barn på allmän plats, inför barnets mamma och okända människor - och komma undan.

Och till råga på allt, börja käfta med de som ingriper. Hur är det ens möjligt att aset inte blev gripen på plats? I artikeln framgår det inte ens om saken är polisanmäld. Om inte, är det av yttersta vikt att så sker. Så att övervakningsbilderna från bussen kan användas för att identifiera avskummet.
Citera
2016-09-20, 19:54
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Tre män, två främmande killar+ en make, som behöver skydda en mor och en dotter i Sverige som försöker åka kollektivt, till flickans här dansskola, mot en då ensam(- kommande... )man.
Och ändå blev det en "hetsig diskussion" mellan den här ensamme mannen och de två killarna när de försökte mota bort det överkåta handjuret från det blott 9- åriga flickebarnet.
Hjälpte dessutom till att beskydda mor och dotter medan de inväntade mannen i denna familjen.
Årets två hjältar, för vad hade annars kunnat ske här?
(beväpna er, svenska kvinnor, dessa båda hade i värsta fall bara tur i att tre män fanns där till beskydd).

Tro om någon fann sig och filmade handjuret ifråga?
HUR farlig är man inte om man helt öppet gör en sådan här sak?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...tsen-1.3801233

Citat:
När Eva och Olivia drog sig undan följde mannen efter. Eva uppskattar att mannen var i 65-årsåldern.

Man kan nog utesluta att det handlar om en ensamkommande.
Citera
2016-09-20, 19:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hade Eva ingen mobil på sig? Jag skulle absolut ha ringt polisen om en man hade gnidit sig mot min nioåriga dotter...

Ja, jag tycker också mammans agerande var lite lamt. Det var två främlingar + hennes man som fick rädda situationen.
Jag hade skrikit, ringt polis, sparkat mannen osv..men man vet ju inte vad hon gjorde.
De två som ingrep såg ju att det vara fara på taket.
Citera
Medlem
Zikniks avatar
Hur kan det komma sig att GM inte greps (och avrättades i en skogsdunge)?
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

För sent, han har redan gjort det vidriga. Han skulle aldrig ha varit här öht, det är vad som skulle ha skett.
Citera
2016-09-20, 20:51
Medlem
Herr Vrånglunds avatar
Fyfan! Och den flata, kastrerade polisen lade ner utredningen...
Karljäveln sitter garanterat och åker denna buss i nuläget.
Folk är så jävla flata. Får jag höra av frugan att någon gjort så mot min dotter så kan jag lova att jag hade åkt den bussen i en vecka tills jag sett den fan, väntat tills han klivit av, kollat var han bor och därefter kört ner tänderna i halsen på honom. Till att börja med. Ta sig rätten att kränka och ge en liten flicka osäkerhet och otrygghet resten av sin uppväxt bara för att aset inte kan kontrollera sina lustar. Fyfan, återigen. Och polisen...lägg ner. Ni behövs snart inte mer.
Citera
2016-09-20, 20:51
Medlem
ganglere2s avatar
Envarsgripande, använda telefonens kamera, åtminstone en polisanmälan?
Finns en viss sannolikhet att det här inte handlar om en svensk förövare.
Citera
2016-09-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Vrånglund
Fyfan! Och den flata, kastrerade polisen lade ner utredningen...
Karljäveln sitter garanterat och åker denna buss i nuläget.
Folk är så jävla flata. Får jag höra av frugan att någon gjort så mot min dotter så kan jag lova att jag hade åkt den bussen i en vecka tills jag sett den fan, väntat tills han klivit av, kollat var han bor och därefter kört ner tänderna i halsen på honom. Till att börja med. Ta sig rätten att kränka och ge en liten flicka osäkerhet och otrygghet resten av sin uppväxt bara för att aset inte kan kontrollera sina lustar. Fyfan, återigen. Och polisen...lägg ner. Ni behövs snart inte mer.

Polisen lägger 25% av sin arbetstid på flyktingar just nu. Det finns en annan tråd om detta..

Dom har helt enkelt inte tid. Och nä, i detta fallet är det nog ingen utlänning. Känner på mig att det är en vanlig svensk pedofil.
Senast redigerad av joeykiller 2016-09-20 kl. 23:16.
Citera
2016-09-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Man kan nog utesluta att det handlar om en ensamkommande.
Vid vilken verklig ålder går gränsen för när ensamkommandes ålderslögner inte accepteras?
En riktigt dålig uppskattning av ålder och en rejäl putning på densamma av "barnet" själv och vips blir en 40-åring som säger sig vara 16 plötsligt 65. Icke desto mindre ett ensamkommande barn.

Att ärendet lades ner efter bara 14 timmar tyder på att någon av någon anledning ska skyddas till varje pris.

Pedofilen skulle givetvis hållits kvar och polisen larmas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in