Citat:
Ursprungligen postat av
SAAND
Blev just uppringd av Allra försäkring som ville att jag skulle teckna en tandvårdsförsäkring. Eftersom jag aldrig köper något över telefonen så blev jag hänvisad till deras hemsida. det verkar som om man tar premium så får man alla åtgärder gratis. (Efter en snabb koll bara)
Tydligen ska tandvården bli dyrare efter årsskiftet (ingen överraskning, allt blir ju fan dyrare hela tiden) så jag funderar på om det är värt att skaffa en försäkring.
Är det någon här som har erfarenhet av Allra eller andra försäkringsbolag som kan tipsa om det är värt det, vad man ska ta för försäkring och hos vilket bolag osv.
Redwoodmarins åsikter får stå för honom, jag håller inte med. Eller ja, det beror ju på hur man definierar "behöver".
SOm alla bruksförsäkringar så är det en avvägningsfråga. Jämför med vad foilktandvården tar för samma försäkring. Titta sedan på hur bra du anser att din egen tandhälsa är. Hur ofta har du problem?
Jag hade det i några år, till dess att premien blev för hög när jag passerade en magisk åldersgräns.
Men, tänk också på att innan försäkringen träder i kraft så kommer du att behöva "laga upp allt som behöver fixas", och den kostnaden ingår inte i försäkringen.