2005-12-09, 13:53
Medlem
Mysonoxens avatar
Måste ju bara ta upp med FB' s läsare en tråd om Grisfester då jag sökte och såg att en sådan inte fanns. Skulle kunna lagt detta ämne i resor men trots allt så är det ju maten och drycken som står i centrum och inte den estetiska reseupplevelsen.

Tar upp det här efter att ha diskuterat detta ämne med ett par jobbarkompisar på lunchrasten idag.

Grisfesten idag lär tydligen bara finnas på Gran Canaria hos Antonio (sist jag besökte en grisfest var under julhelgen 2002 på just detta ställe). Minns att en snubbe försökte supa mig under bordet men att han själv hamnade där - bokstavligen. Dock berättade en jobbarkompis att han varit på grisfester även på Mallorca och på spanska fastlandet på 70-talet men att de festerna togs bort på 80-talet, varför vet ingen kanske nån här på FB vet?

Den helstekta grisen, kycklingen o.s.v. förtjänar väl ingen Guide Michelinstjärna men det är onekligen ett intressant fenomen detta med grisfesten och den förtjänar givetvis sitt omnämnande på Flashback.

Dessutom påstår sagde jobbarkompis att han läst att över 1,5 miljon (!) svenskar någon gång i livet besökt en grisfest, så att det är betydligt fler än jag själv här på FB är lika säkert som amen i kyrka så lappa på med era kulinariska intryck, kommentarer och vad ni vill om detta kulinariska fenomen som vad jag vet är en nordisk institution i Spanien (jag har då bara träffat finnar, norrmän och danskar på de grisfester jag varit på) och som odödliggjordes i Lasse Åbergs "Sällskapsresan" då han bl.a. förfrågades om han ville "Bära hem Berra".
Citera
2005-12-09, 15:03
Medlem
Squalos avatar
Nä, fy fan, något sånt har jag inte varit på, och kommer säkerligen inte att pröva...

Hålla på och helsteka djur är det bara de lokala mellanöstern-invandrarna på lokala badstranden som sysslar med. Make till ociviliserad aktivitet är sällan skådad. Nedskräpat blir det också.

Nä, tacka vet jag fläskfilé i sås.
Citera
2005-12-09, 15:09
Medlem
Har varit på en när min fotbollsklubb anordnade en som tack för att folk hjälpt till att organisera en turnering (jag ägnade inte mig åt någon välgörenhet utan fick betalt för att döma)

Ganska trevligt och hyfsat käk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in