2005-12-09, 13:27
Bannlyst
Dessa läkemedel innehåller paroxetin enligt FASS:

Citat:
Paroxetinhydrokloridhemihydrat
Paroxetin ratiopharm, ratiopharm
Seroxat®, GlaxoSmithKline
Seroxat®, Pharmachim
Seroxat, Cross Pharma
Seroxat, Medartuum

Paroxetinhydroklorid
Deoxatine, Heumann Pharma & Co. Generica
Isoxatine, Neuraxpharm Arzneimittel
Mediparox, Winthrop Arzneimittel
Medoxatine, TAD Pharma
Paraxodil, Medis Danmark
Parocetan, STADA Arzneimittel
Paroxetabs, Medis Danmark
Paroxetin Actavis, Actavis
Paroxetin Alpharma, Alpharma
Paroxetin Copyfarm, Copyfarm
Paroxetin HEXAL, Hexal
Paroxetin IVAX, IVAX Scandinavia
Paroxetin Medis, Medis Danmark
Paroxetin Merck NM, Merck NM
Paroxetin Sandoz, Sandoz
Paroxiflex, STADApharm
Paroximed, AWD.pharma
Paroxin, ratiopharm
Paroxistad, STADA Arzneimittel
Primoxatine, Medis Danmark
Titroxatine, Medis Danmark

Paroxetin Sandoz 20 mg är den jag använder.
Innehållsförteckning:

Citat:
# Det aktiva innehållsämnet är paroxetin (i form av paroxetinhydroklorid). Varje tablett innehåller 20 mg paroxetin.
# Övriga innehållsämnen är mikrokristallin cellulosa, kroskarmellosnatrium, vattenfri kolloidal kiseldioxid och magnesiumstearat.

Om alkohol står endast:

Citat:
I likhet med andra mediciner för psykiska sjukdomar bör du undvika alkohol så länge du tar din medicin.

Till frågan: Vågar jag använda alkohol och dricka mig full under tiden nu när jag medicinerar?
Vad för biverkningar kan uppstå?
2005-12-10, 00:35
Bannlyst
Bump för helvete! Jag krökar nu, känner inte av några konstigheter mer än att synen är mer disorienterad än vanligt. Detta bordes slängas in i tråden om "SRRI och dess interaktioner" eller något, om någon inte har rejäl fakta att komma med!
2005-12-10, 12:22
Medlem
Goffes avatar
Jag har då käkat Paroxetin i över fyra månader (daglig dos 40mg) och jag har supit mig full en jävla massa gånger under den tiden... har inte märkt några bieffekter förutom att jag gått upp lite i vikt och att man möjligtvis blir lite mer lättpåverkad, om det nu skulle vara negativt
2005-12-10, 23:53
Medlem
Methedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeztroo
Bump för helvete! Jag krökar nu, känner inte av några konstigheter mer än att synen är mer disorienterad än vanligt. Detta bordes slängas in i tråden om "SRRI och dess interaktioner" eller något, om någon inte har rejäl fakta att komma med!

En del upplever annorlunda fylla på SSRI, kan vara att man tål mer eller mindre eller uppför sig annorlunda.
Vad jag vet så finns det ingen farmakologisk interaktion mellan etanol och någon SSRI, det som står i FASS är nog mest läkemedelsbolagen som skriver för säkerhets skull.

Dessutom är det ju så att man faktiskt bör undgå att dricka sig full om man är ordentligt deppad (så man inte tappar förmycket hämningar och ställer sig framför ett tåg, typ).

/M.
2005-12-11, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methedrine
En del upplever annorlunda fylla på SSRI, kan vara att man tål mer eller mindre eller uppför sig annorlunda.
Vad jag vet så finns det ingen farmakologisk interaktion mellan etanol och någon SSRI, det som står i FASS är nog mest läkemedelsbolagen som skriver för säkerhets skull.

Dessutom är det ju så att man faktiskt bör undgå att dricka sig full om man är ordentligt deppad (så man inte tappar förmycket hämningar och ställer sig framför ett tåg, typ).

/M.

Okej, jag förstår vad du menar. JAg använde Zoloft en tid och då var fyllan annorlunda också. Vet inte vad det beror på.
2006-12-31, 00:01
Bannlyst
Sry att jag bumbar en så gammal tråd,

men kan man Flumma på paroxetin?
2006-12-31, 00:04
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddaAdde

Svar: Nej! Man kan inte flumma på SSRI preparat.
2006-12-31, 14:41
Bannlyst
Ajjte!
2017-02-08, 20:48
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddaAdde

Generalbump : svar nej tar du typ 10 så händer följande du får frossa feber och mår jävligt dåligt .
Däremot upplevde jag det som ett sorts flum att slippa ångesten som plågat mig i många år .
2017-02-08, 20:55
Medlem
Elvislever241s avatar
Detta var den enda tråd jag hittade angående min medicin har det senaste året intagit paroxin varje dag och denna medicin har hjälpt mig mycket med att få bort min ångest samt sociala fobi har enligt närstående oxå blivit mycket trevligare och inte lika arg som innan .
Iaf så har jag nu fått sluta ta P. Pga av min mage jag mår fruktansvärt illa hela dagen och har fått magsår .
Ni som skrivit i tråden eller andra som går/gått på denna medicin vad är eran utvärdering ?
En annan fråga jag undrar över är kommer min ångest och sociala fobi komma tillbaka nu ?
botar P. Sjukdom eller tar den bara bort symtomen ?
2017-02-08, 20:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Detta var den enda tråd jag hittade angående min medicin har det senaste året intagit paroxin varje dag och denna medicin har hjälpt mig mycket med att få bort min ångest samt sociala fobi har enligt närstående oxå blivit mycket trevligare och inte lika arg som innan .
Iaf så har jag nu fått sluta ta P. Pga av min mage jag mår fruktansvärt illa hela dagen och har fått magsår .
Ni som skrivit i tråden eller andra som går/gått på denna medicin vad är eran utvärdering ?
En annan fråga jag undrar över är kommer min ångest och sociala fobi komma tillbaka nu ?
botar P. Sjukdom eller tar den bara bort symtomen ?
Föreslår du söker i (FB) Psykiatri och psykofarmaka, finns många trådar i ämnet där: https://www.flashback.org/sok/paroxetin?f=359 . Låser denna gamla inaktiva tråd med det./låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in