• 1
  • 2
2016-09-19, 10:41
Medlem
Man hittad död i park i Helsingborg. Troligtvis skjuten låter det som, även om polisen inte sagt det själva.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
En död man hittades i en park i närheten av Varbergsgatan i södra Helsingborg på måndagsmorgonen. Polisen misstänker mord.

– Vi får in här det här 07.38 då en förbipasserande uppmärksammar en livlös man...

– Initial rubricering och troliga rubriceringen som man kommer att landa i är mord alternativt dråp, säger Johanna Persson vid polisens ledningscentral.

Citat:
Ursprungligen postat av HD
Enligt uppgifter från boende i området ska polisen ha bekräftat att mannen har blivit skjuten.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Det finns ännu inga uppgifter om skador på den avlidne.

– Inte i nuläget. Det är omständigheter på platsen som gör att vi rubricerar det som misstänkt mord, säger Jimmy Modin.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
En boende i området berättar om flera skott som ska ha avlossats under natten, upp till fem stycken.
SVT HD Expressen
Senast redigerad av Cornelia92 2016-09-19 kl. 10:54.
Citera
2016-09-19, 11:03
Medlem
Ålder på "mannen"?
Citera
2016-09-19, 11:11
Medlem
Hörde vad som lät som 3 skott igår kväll runt 21:30. Bor i närheten.
Citera
2016-09-19, 11:20
Medlem
ace_secs avatar
Kallas självsanering.

Knarkaffärer?
Citera
2016-09-19, 12:05
Medlem
ChiCoLas avatar
Riktigt tråkigt, kan det tänkas ha något att göra med skottlossning nere i backen för 2 veckor sen? Eller något helt annat ?
Citera
2016-09-19, 12:13
Medlem
Nellepelles avatar
Just nu, nästan bekräftat att han blev skjuten. Vittnen berättar om ett flertal skott under natten och HD (Helsingborgs Dagblad) bekräftar att det handlar om en skjutning. Området Högaborg är invandrartätt, med ett antal incidenter av brottskaraktär, de senaste åren.
Citera
2016-09-19, 12:15
Medlem
Preserves avatar
Jag bor i området, hörde inte skotten, men hela helgen har det varit idioter som smällt raketer och kastat smällare på bilar. De tog en kille i lördags tror jag det var, men det skriver såklart inte hd.se om.

Söder var hyfsat lugnt och trevligt när jag flyttade hit för ca 3 år sedan, det har verkligen gått ner sig på sista tiden.
Citera
2016-09-19, 12:28
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preserve
Jag bor i området, hörde inte skotten, men hela helgen har det varit idioter som smällt raketer och kastat smällare på bilar. De tog en kille i lördags tror jag det var, men det skriver såklart inte hd.se om.

Söder var hyfsat lugnt och trevligt när jag flyttade hit för ca 3 år sedan, det har verkligen gått ner sig på sista tiden.

Samma här, känner mig inte otrygg nu heller men på de 6-år jag bott här är det klart att det ändrats. Nu i helgen har det ju varit smällar hela tiden, så även om jag hört smällarna hade jag mig inte reagerat.
Citera
2016-09-19, 13:38
Medlem
tekirchs avatar
Vilken park handlar det om? 🤔
Citera
2016-09-19, 13:43
Medlem
InvadersMustDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch
Vilken park handlar det om? 🤔
Mellan varbergsgatan och sofiebergsvägen. Längst ner mot korsningen stenbocksgatan och fältarpsvägen.
Senast redigerad av InvadersMustDie 2016-09-19 kl. 13:48.
Citera
2016-09-19, 14:22
Medlem
tekirchs avatar
Hört smällar hela helgen. Blir inte förvånad om det handlar om dom
tuffa grabbarna som hänger utanför den lilla arabbutiken mitt emot Coop! Som jag förstått var dom inblandade i skottlossningen på Övre Nytorgsgatan för 6-7 veckor sedan..
Citera
2016-09-19, 14:33
Medlem
Där står en Merca i anslutning till brottsplatsen som står skriven på en 23-årig man från Klippan.
Kanske är det BO's bil?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in