2016-09-18, 23:15
Medlem
Jag har trttnat p att betala fr internetbank och bankkort helt i ondan och kommer i veckan skaffa ett konto p handelsbanken dr gratis internetbank ingr - ngot som jag bara anvnder fr att betala rkningar och verfra pengar mellan konton.

Kommer ven satsa p ett kreditkort dr tanken r att det ska vara gratis framfr allt. Hittade nu ett kort frn Bank Norweigan. Har aldrig hrt om denna bankt tidigare och vet inte riktigt om det r ett bra erbjudande (?) Skulle ven behva lite hjlp med att frklara lite termer..

18.36% effektiv rnta - r det hr ngot jag fr ut eller r det vad jag betalar efter 45 dagar (enligt nedanstende)?
0 kr i rsavgift
1.75% i valutapslag - detta r avgift fr att kpa annan valuta t.ex utomlands va?
100000 kr i maxkredit
45 dagar rntefritt
Resefrskring
Upp till 20 % av vrdet p flygresor

Annars tycker jag det lter som hyfsade villkor. Vad jag frstr r det ett gratis kort s lnge man inte drjer mer n 45 dagar med att betala sin skuld. Vad tror ni?

Ni fr grna komma med tips p bttre kreditkort om ni har
Citera
2016-09-18, 23:19
Medlem
loldamans avatar
Jag skaffade norwegian card fr typ 2 mnader sen. Du verkar dock vilja anvnda det fullt ut till skillnad frn mig.

Fakturor osv betalar jag direkt frn mitt konto p Handelsbanken. Betalar du fakturor via norwegian s fr du betala rnta. Jag anvnder det enbart till inkp i affr eller p internet. Tycker det r skitbra d jag ganska ofta flyger till ett av vra grannlnder.

Tycker helt klart det r vrt det!
Citera
2016-09-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loldaman
Jag skaffade norwegian card fr typ 2 mnader sen. Du verkar dock vilja anvnda det fullt ut till skillnad frn mig.

Fakturor osv betalar jag direkt frn mitt konto p Handelsbanken. Betalar du fakturor via norwegian s fr du betala rnta. Jag anvnder det enbart till inkp i affr eller p internet. Tycker det r skitbra d jag ganska ofta flyger till ett av vra grannlnder.

Tycker helt klart det r vrt det!

Ja, nej det vill jag inte haha. Vill anvnda det till inkp och sedan betala fakturorna via handelsbanken. Men det r helt avgiftsfritt d allts? Vad innebr cashback points? Str att man fr upp till 20% CB-points nr man reser och 1% p allt man handlar... en pong = en krona d antar jag?
Citera
2016-09-19, 05:38
Medlem
MrMadoffs avatar
Norwegian r bsta banken oavsett allt, privatln, kreditkort osv. Har det sjlv.
Helt jvla oslagbart mste jag sga jmfrt med mnga andra jag har och haft att gra med.
Citera
2016-09-19, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Ja, nej det vill jag inte haha. Vill anvnda det till inkp och sedan betala fakturorna via handelsbanken. Men det r helt avgiftsfritt d allts? Vad innebr cashback points? Str att man fr upp till 20% CB-points nr man reser och 1% p allt man handlar... en pong = en krona d antar jag?
Det r gratis att skaffa sig ett kort. Cashback points r pengar du kan anvnda p deras flyg ganska meningslst om du inte handlar mycket med kortet. I vrigt r det snordyrt om du inte betalar i tid lycka till
Citera
2016-09-19, 13:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag har trttnat p att betala fr internetbank och bankkort helt i ondan och kommer i veckan skaffa ett konto p handelsbanken dr gratis internetbank ingr - ngot som jag bara anvnder fr att betala rkningar och verfra pengar mellan konton.

Kommer ven satsa p ett kreditkort dr tanken r att det ska vara gratis framfr allt. Hittade nu ett kort frn Bank Norweigan. Har aldrig hrt om denna bankt tidigare och vet inte riktigt om det r ett bra erbjudande (?) Skulle ven behva lite hjlp med att frklara lite termer..

18.36% effektiv rnta - r det hr ngot jag fr ut eller r det vad jag betalar efter 45 dagar (enligt nedanstende)?
0 kr i rsavgift
1.75% i valutapslag - detta r avgift fr att kpa annan valuta t.ex utomlands va?
100000 kr i maxkredit
45 dagar rntefritt
Resefrskring
Upp till 20 % av vrdet p flygresor

Annars tycker jag det lter som hyfsade villkor. Vad jag frstr r det ett gratis kort s lnge man inte drjer mer n 45 dagar med att betala sin skuld. Vad tror ni?

Ni fr grna komma med tips p bttre kreditkort om ni har

Jag har ett kreditkort frn Norwegian men det r enbart ett ndkort fr mig, dvs ett "det skiter sig ngot fruktansvrt och jag mste ut med 40.000 kr och jag har inget annat alternativ"-kort. Har aldrig behvt anvnda det nnu. Har ett annat kreditkort som gr varmare.

Rntan r, som redan ptalats, vad du fr betala om du inte betalar hela den utgende balansen efter 45 dagar (utg. balans den 15:e ska betalas i slutet av den mnaden) eller om du anvnder krediten fr kontantuttag eller rkningar (d tickar rntan frn frsta dag).

Reser man mycket med Norwegian tjnar man ju lite p att anvnda kortet frekvent. Annars r ju sljknepet att det r gratis, vilket gjorde att jag nappade p ett som bara kan ligga utan att det kostar mig ngot.
Citera
2016-10-01, 22:48
Medlem
Citat:

Har lst p lite och nu verkar det som att det r anslutet till ett flygbolag som heter norweigan, samt att man bara fr CB-pong p flyg med deras bolag... 1% gller ocks allt som man kper av deras partners och p flygplatsen osv s nejtack.
Citera
2016-10-02, 04:26
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Har lst p lite och nu verkar det som att det r anslutet till ett flygbolag som heter norweigan, samt att man bara fr CB-pong p flyg med deras bolag... 1% gller ocks allt som man kper av deras partners och p flygplatsen osv s nejtack.

No shit sherlock.

Men flyger man ibland eller bara vill ha ett extra gratis kort s varfr inte.

Anvnder mig sjlv av det kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in