Citat:
Ursprungligen postat av
rubiz
Jag har trttnat p att betala fr internetbank och bankkort helt i ondan och kommer i veckan skaffa ett konto p handelsbanken dr gratis internetbank ingr - ngot som jag bara anvnder fr att betala rkningar och verfra pengar mellan konton.
Kommer ven satsa p ett kreditkort dr tanken r att det ska vara gratis framfr allt. Hittade nu ett kort frn Bank Norweigan. Har aldrig hrt om denna bankt tidigare och vet inte riktigt om det r ett bra erbjudande (?) Skulle ven behva lite hjlp med att frklara lite termer..
18.36% effektiv rnta - r det hr ngot jag fr ut eller r det vad jag betalar efter 45 dagar (enligt nedanstende)?
0 kr i rsavgift
1.75% i valutapslag - detta r avgift fr att kpa annan valuta t.ex utomlands va?
100000 kr i maxkredit
45 dagar rntefritt
Resefrskring
Upp till 20 % av vrdet p flygresor
Annars tycker jag det lter som hyfsade villkor. Vad jag frstr r det ett gratis kort s lnge man inte drjer mer n 45 dagar med att betala sin skuld. Vad tror ni?
Ni fr grna komma med tips p bttre kreditkort om ni har
Jag har ett kreditkort frn Norwegian men det r enbart ett ndkort fr mig, dvs ett "det skiter sig ngot fruktansvrt och jag mste ut med 40.000 kr och jag har inget annat alternativ"-kort. Har aldrig behvt anvnda det nnu. Har ett annat kreditkort som gr varmare.
Rntan r, som redan ptalats, vad du fr betala om du inte betalar hela den utgende balansen efter 45 dagar (utg. balans den 15:e ska betalas i slutet av den mnaden) eller om du anvnder krediten fr kontantuttag eller rkningar (d tickar rntan frn frsta dag).
Reser man mycket med Norwegian tjnar man ju lite p att anvnda kortet frekvent. Annars r ju sljknepet att det r gratis, vilket gjorde att jag nappade p ett som bara kan ligga utan att det kostar mig ngot.