• 1
  • 2
2016-09-18, 19:40
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
En enklare lösning (om det nu är möjligt i din Internetbank) är ju att du går in i din internetbank och stänger av kortets möjlighet att användas över internet som betalning.
Handelsbanken i Sverige har i alla fall en sådan funktion och den använder jag alltid och slår bara på vid dom tillfälle man skall handla via internet.

Oj vad bra, det ska jag genast kolla upp.
Citera
2016-09-18, 19:46
Medlem
stahlhelm1916s avatar
tappade du telefonen eller?
Citera
2016-09-18, 19:51
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
tappade du telefonen eller?
Jag glömde den pa ett ställe och jag tror att den bara ligger där...eller sa har jag bara tappat den ute. Jag vet inte..nagon kan ha stulit den ocksa. Men det spelar ingen roll egentligen.
Det är om han kan använda mitt visa-kort om han inte har de 3 siffrorna. Och jag väljer att tro att han inte kan det och ska inte spärra kortet.
Citera
2016-09-18, 19:53
Medlem
Cornizs avatar
Oerhört oansvarigt av banktjänstemannen att säga så.
Hon memar alltså att de inte tänker esätta dig vid händelse av stöld.

Självklart så måste du spärra dem omedelbart. Behovet du har av cash kan du lösa via nån vän/släkting tills du får ditt nya kort.

För övrigt så kan man handla utan CVV koden, det handlar bara om att veta hur. + de borde ju kunna gå till bankomat och plocka ut cash.
Citera
2016-09-18, 19:57
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corniz
Oerhört oansvarigt av banktjänstemannen att säga så.
Hon memar alltså att de inte tänker esätta dig vid händelse av stöld.

Självklart så måste du spärra dem omedelbart. Behovet du har av cash kan du lösa via nån vän/släkting tills du får ditt nya kort.

För övrigt så kan man handla utan CVV koden, det handlar bara om att veta hur. + de borde ju kunna gå till bankomat och plocka ut cash.

Men det är min mobil som är borta och inte mitt kort. Mitt visakort har jag här i min planbok. Hur skulle de kunna ga till en bankomat och plocka ut cash utan mitt kort?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in