2016-09-18, 15:47
Medlem
Tjena, jag undrar om någon har tips på podcasts eller någon ljudbok man kan lyssna på när man är ute och promenerar? Jag tänkte göra en liten lista på ämnen, men om ni har någon som ni anser är bra skriv gärna ner den och lite vad den handlar om!

Podcast:
Här lyssnar jag gärna på historia, vetenskap, droger (effekter/bieffekter eller rent av triprapporter), annars har svårt att komma på andra just nu men finns säkert massvis mer spännande ämnen så bara och tipsa på!

Ljudbok:
Föredrar fantasy / sci-fi, men här kan jag verkligen tänka mig allt så alla tips med en liten recension uppskattas.
Citera
2016-09-18, 16:17
Bannlyst
Podcasts: Verkligheten i P3 / P1,P2,P3,P4 Dokumentär/ Rättegångspodden/ Flashbang / Tack för kaffet /Motgift / RNF / Fallet / Adam och Kompani / Brottspoden / Efterlyst special / I Brottets spår / Kaliber i P1 / Mord i svartvitt / P4 Granskar .
Citera
2016-09-18, 16:19
Medlem
Pecanpies avatar
Här har du en sida som länkar till tre olika podcasts med samma upplägg men tre olika inriktningar.
Den första, PodCastle är fantasyhisorier. Den andra, EscapePod har sci-fi historier och den sista, Pseudopod har skräckhistorier.

De är upplagt så att de har olika författare som skrivit historier i varierande längd och kvalite. Själv har jag bara lyssnat på Pseodupod (i dagsläget runt 500 historier så man har alltid något att lyssna på) som den skräck-nörd jag är och tycker det enkelt att lyssna på stories där.
Citera
2016-09-18, 16:24
Medlem
Laxons avatar
Nu vet jag inte om det är något du skulle gilla, men Keplers ljudböcker läses av en Peter Andersson som har det goaste berättarrösten någonsin, rekommenderas stark (om man då tycker om Kepler-böcker då alltså).
Citera
2016-09-18, 17:29
Bannlyst
Ljudböcker: Spana in Lee Child!
Citera
2016-09-18, 18:07
Medlem
Jaccoos avatar
P3 dokumentärer är väldigt välgjorda och intressanta. Kan rekommendera den om Diskoteksbranden i Göteborg.
Citera
2016-09-18, 18:19
Medlem
TheBusters avatar
creepypodden om du inte ar lattskramd eller de dodas roster
Citera
2016-09-18, 21:29
Historiepodden rekommenderas. Även Institutet, även fast den är nerlagd finns många gamla avsnitt att ta sig igenom.
Citera
2016-09-18, 22:03
Medlem
jerkuss avatar
Den bästa historiepodden jag vet är Dan Carlin's Hardcore History. Superlånga avsnitt där han, i serier om ca sex avsnitt åt gången, tar sig an stora historiska händelseförlopp. Första världskriget, mongolväldet, romarriket, etc. Han är en utmärkt berättare och gör det mesta intressant, och dessutom med en god känsla för när en historisk anekdot eller detalj kan lätta upp skildringen. Missa inte!

Och som någon nämnde ovan får du såklart gärna lyssna på min podd, Creepypodden, också.
Citera
2016-09-19, 08:00
Medlem
Larry.Grahams avatar
https://www.acast.com/rockpodden

Rockpodden - sköna intervjuer med grymma musiker!
Citera
2016-09-19, 10:36
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Den bästa historiepodden jag vet är Dan Carlin's Hardcore History. Superlånga avsnitt där han, i serier om ca sex avsnitt åt gången, tar sig an stora historiska händelseförlopp. Första världskriget, mongolväldet, romarriket, etc. Han är en utmärkt berättare och gör det mesta intressant, och dessutom med en god känsla för när en historisk anekdot eller detalj kan lätta upp skildringen. Missa inte!

Har han börjat tagit betalt för sina? Eller har jag helt plötsligt tappat bort dom på itunes?
Citera
2016-09-19, 11:49
Medlem
Ser att det har trillat in många bra förslag nu! ger er ett gemensamt tack! och jag kommer testa allt ni har tipsat om, så känner jag redan nu att jag har flera hundra timmar intressant och underhållande material att se fram emot att gå igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in