Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-19, 19:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpel-x
En svärmorsdröm som ville visa samhällskurage då kan jag tänka. GM då vad kan han för ursäkter.

Antagligen har han en IQ betydligt lägre än snittet i Strömsund eller ska vi säga Skandinavien, då är det lättare att ta till våld.
Citera
2016-09-19, 20:02
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Nej BO är en skötsam grabb. Han jobbar som lastbilschaufför och är sällan den som startar bråk.

Är det Östersunds sjukhus han ligger på då? Någon som kan bekräfta, så kan vi skicka vykort med krya på dig-hälsningar?
Citera
2016-09-19, 22:55
  #27
Medlem
Det var väl den här killen som blev attakerat vid dansgalan när 112 polis spelades in i Strömsund. Eller har jag fel
Citera
2016-09-20, 06:37
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpel-x
Det var väl den här killen som blev attakerat vid dansgalan när 112 polis spelades in i Strömsund. Eller har jag fel
" Den här killen"
Menar du då Gm eller BO, har du någon länk till det aktuella avsnittet?
Citera
2016-09-20, 12:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Är det Östersunds sjukhus han ligger på då? Någon som kan bekräfta, så kan vi skicka vykort med krya på dig-hälsningar?

Japp han ligger på Östersunds sjukhus. Vet att läget är stabilt, vet dock inte hur länge han blir där.
Citera
2016-09-20, 14:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Japp han ligger på Östersunds sjukhus. Vet att läget är stabilt, vet dock inte hur länge han blir där.

Ok, tack!

För alla som vill skicka ett kort till BO - detta borde funka, eller?

Svensk kille, knivhuggen (av blattar)
Östersunds sjukhus
831 83 Östersund
Citera
2016-09-20, 16:07
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Ok, tack!

För alla som vill skicka ett kort till BO - detta borde funka, eller?

Svensk kille, knivhuggen (av blattar)
Östersunds sjukhus
831 83 Östersund

Jag hade nog adresserat det som;

Svensk kille knivhuggen i Strömsund(av blattar)
Östersunds sjukhus
831 83 Östersund

Det borde fungera, men bara om personalen som läser posten inte är vänsteräckel.
Citera
2016-09-20, 18:21
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Jag hade nog adresserat det som;

Svensk kille knivhuggen i Strömsund(av blattar)
Östersunds sjukhus
831 83 Östersund

Bra, tack!

Citat:
Det borde fungera, men bara om personalen som läser posten inte är vänsteräckel.

Tänkte också på det... Kanske bäst att avstå från parentesen. Dessutom är det kanske inte så trevligt att få kort där man blir påmind om GM...

Okej, en handfull vykort borde vi väl kunna få ihop till en kille med civilkurage!
Citera
2016-09-21, 21:22
  #33
Medlem
Hur går det med knivnegern, är han gripen än?
Citera
2016-09-22, 05:41
  #34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag har en fråga om den här knivande morianen.

Är han nyanländ eller kan det rent av vara så att han kom till Sverige nån gång 2008-2009?

Anledningen till att jag frågar är att jag minns en liten galen kille från västafrika, möjligen Liberia, på kanske 10-12 år som bodde i en by i Strömsund där kring 2009.
Citera
2016-09-22, 07:47
  #35
Medlem
Mycket underligt att Polisen inte gått ut med någon efterlysning på GM om han inte är gripen än? Väntar man på att han ska kniva någon fler?
Citera
2016-09-22, 11:10
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Mycket underligt att Polisen inte gått ut med någon efterlysning på GM om han inte är gripen än? Väntar man på att han ska kniva någon fler?

Jag ser flera möjliga anledningar

1. Iom omorganisationen så är centralen flyttad 40mil bort, till Umeå. För någon vecka sedan så skickades polisbilen till Strömstad ist för Strömsund. Centralen i Umeå har ingen som helst koll på orterna i Jämtland så kanske finns patrullen i Strömstad eller annan valfri ort med liknande namn som Strömsund. (är väl ca 70 mil mellan Strömsund och Strömsund)

2. Nästa tjänstgörande polis kanske börjar idag eller i morgon, vilket faktiskt inte är så orimligt som det kanske låter.

3. Kanske har polisen gått ut med en efterlysning men gärningsmannaprofilen passerade inte media-filtret.

4. Med tanke på hur den "ordinarie Strömsunds-befolkningen" brukar hantera liknande händelser så kanske det inte finns så mycket kvar att efterlysa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback