• 1
  • 2
2005-12-08, 22:55
Medlem
Gurrez skrev i min tråd (http://www.flashback.org/showthread.php?t=275531)
att han önskade se mig död. Det var (förmodligen) pga av detta som han blev permanent bannlyst. Jag upplevde mig dock inte kränkt eller förolämpad, han har rätt till sin åsikt. Vissa önskar mig lycka till, andra ber mig dra åt helvete, precis som det ska vara, man kan inte vara omtyckt av alla, det är underförstått.

Det måste alltså ha varit personer som förde min talan i det här fallet, som ville "skydda mig" kanske? Som kanske såg mig som sinnessvag och bräcklig i och med det besked jag just fått.
Visst, jag förstår dem, men snälla, låt den utpekade själv få avgöra.
Vad jag vet har man alltså gått runt en regel här, nämligen att man utan att höra "offrets" syn på saken bannlyst en användare för personangrepp.

Jag ser hellre att gurrez kommer tillbaka i nuläget, om det ska få råda yttrandefrihet på FB måste taket höjas markant, man ska inte behöva trippa på tå eller censureras pga sina åsikter, hur extrema de än må vara. De som kommer hit för att fira saftkalas eller syjunta har kommit till fel forum.

Er bäste
/Henkko
Citera
2005-12-08, 23:03
Medlem
Subb[a]s avatar
Antar att det klassades som trakasserier eftersom du just fått ditt sjukdomsbesked, annars hade det nog inte resulterat i såna här åtgärder. Jag vet faktiskt inte vars jag står i denna fråga. Önskar iaf att alla tänkte som dig Henkko, då hade vi haft betydligt högre tak här på FB, alla går inte sönder inuti för att dom läser något elakt på ett forum, utan jag hoppas dom flesta resonerar precis som Du gör här. Mycket bra. Krya på dig mannen. Mig kvittar det om Gurrez får sin ban hävd eller inte, han hade ju redan varningar tydligen så det kanske var lika bra ändå?
Citera
2005-12-08, 23:14
Medlem
Un Perros avatar
Kan tänka mig att admin och berörda moderatorer nu tänker i banorna: Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Det var, såvitt jag förtstått det, inte p.g.a att han uttryckligen önskade se dig död inom en snar framtid som fick honom bannad, utan upprepade regelbrott. Såtillvida tror jag att din personliga åsikt i det hela är av mindre betydelse.

Att önska att någon som har cancer ska dö är nog ett grovt personangrepp hur man än vrider och vänder på det, såtillvida anser jag att regelverket har följts och jag har inget att anmärka på. Nu lät jag visst som en moderator, det var inte meningen.
Citera
2005-12-08, 23:18
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Kan tänka mig att admin och berörda moderatorer nu tänker i banorna: Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Det var, såvitt jag förtstått det, inte p.g.a att han uttryckligen önskade se dig död inom en snar framtid som fick honom bannad, utan upprepade regelbrott. Såtillvida tror jag att din personliga åsikt i det hela är av mindre betydelse.

Att önska att någon som har cancer ska dö är nog ett grovt personangrepp hur man än vrider och vänder på det, såtillvida anser jag att regelverket har följts och jag har inget att anmärka på. Nu lät jag visst som en moderator, det var inte meningen.
Ja, han bannades pga upprepade regelbrott och tidigare varningar... Dock var det pga en varning han fick för att han sa så till Henkko som han blev bannad... Det var den varningen som " fick bägaren att rinna över"
mao, tas den varningen bort så blir han inte bannad längre.
Citera
2005-12-08, 23:22
Medlem
Lutass avatar
Om du kollar på nuvarande regelverk så ser du att raden om att den som angripits måste skicka RP för att inlägget ska tas upp i en poll tagits bort. Om det är bra eller dåligt tål att diskuteras, men i nuläget så spelar det ingen större roll om du tog illa vid dig eller inte.

Frågan är var vi ska lägga ribban.
Citera
2005-12-08, 23:22
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Ja, han bannades pga upprepade regelbrott och tidigare varningar... Dock var det pga en varning han fick för att han sa så till Henkko som han blev bannad... Det var den varningen som " fick bägaren att rinna över"
mao, tas den varningen bort så blir han inte bannad längre.

Förvisso. Anser du att det inte är ett grovt personangrepp att uttryckligen och personligen (då detta måste ses som mer än bara en önskan om att avataren ifråga ska dö) önska att någon ska dö?
Citera
2005-12-08, 23:23
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Nja, moderatorer har vid ett flertal tillfällen sagt att de tillämpar personangreppsreglen så att det enbart är "offret" som kan skicka en report post på de inläggen. Om samma sak gäller den numera ihopslagna regeln 1.07 vet jag inte, men logiskt sett så borde det ju göra det. Så Henkko har nog rätt i sak att sista varningen av gurrez inte stöds av den gängse Flashbackpraxisen eller iaf den som fanns tills reglerna ändrades. Hursomhelst är det konstigt att de röstar om saken utan att skicka ett PM till "offret".
Citera
2005-12-08, 23:29
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nja, moderatorer har vid ett flertal tillfällen sagt att de tillämpar personangreppsreglen så att det enbart är "offret" som kan skicka en report post på de inläggen. Om samma sak gäller den numera ihopslagna regeln 1.07 vet jag inte, men logiskt sett så borde det ju göra det. Så Henkko har nog rätt i sak att sista varningen av gurrez inte stöds av den gängse Flashbackpraxisen eller iaf den som fanns tills reglerna ändrades. Hursomhelst är det konstigt att de röstar om saken utan att skicka ett PM till "offret".

Hmm.. på så vis? Torde inte detta då kunna ge upphov till de mest hemska personangrepp så länge användare ifråga har kommit överens om att det är okej? Tja, inte mig emot iofs
Citera
2005-12-08, 23:30
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Om du kollar på nuvarande regelverk så ser du att raden om att den som angripits måste skicka RP för att inlägget ska tas upp i en poll tagits bort. Om det är bra eller dåligt tål att diskuteras, men i nuläget så spelar det ingen större roll om du tog illa vid dig eller inte.

Frågan är var vi ska lägga ribban.

Så det är lättare att bli varnad för personangrepp igen!?
Måste säga att FB:s regelverk och framförallt riktning är bra skumt ibland. Vid vissa tillfällen verkar det som om admin vill tillåta ett hårdare klimat, men han gör u-svängar emellanåt. Admin borde verkligen redogöra vilken linje han vill ha på forumet, vad som prioriteras på FB. Om han nu vet det själv, vilket jag förövrigt tvivlar på.
Citera
2005-12-08, 23:31
Medlem
tycker inte Guerrez tillförde forumet någonting så jag gråter inte direkt över att han är borta.
Citera
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Hmm.. på så vis? Torde inte detta då kunna ge upphov till de mest hemska personangrepp så länge användare ifråga har kommit överens om att det är okej? Tja, inte mig emot iofs

Jag skrev det inlägget medan lutas postade sitt, och han borde ju veta bättre, eftersom han är mod. Tydligen har de medvetet tagit bort att kravet på ett personangrepp är att någon person känner sig angripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
http://www.flashback.org/showpost.p...20&postcount=5

Edit: Äh, jag går och ställer mig i skamvrån så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in