2016-09-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag ser helt svart på hur världen fungerar och då inte utan någon anledning utan snarare för att jag är realistisk, världen är otrygg på något läskigt sätt.

Och då menar jag inte alls att världen är otrygg ur den aspekten att ens barn kan när som helst bli knivhuggna av några idioter där ute, jag anser att den risken är ganska liten trots allt.

Det jag syftar på i tråden är framförallt politiskt. Jag antar att de flesta av er vid det här laget märkt det smutsiga spelet som bara blir värre t.ex. om du kritiserar högt uppsatta politiker så är risken alltför stor för att du får sparken och det läskiga med det är att du i ett sånt fall kan få sparken men på ett sätt som om det inte har något med politikerna att göra.

Annat exempel är att vanliga människor ställs inför rätta för minsta misstaget medan högt uppsatta personer kan begå massvis med allvarliga brott och fortfarande ha rätten att inte ens behöva ställa upp på en intervju.

Ännu ett exempel är sådana saker som när Egon Frid var tvungen att ångra sig det han hade skrivit om att 9/11 var en inside job, han var ju livrädd när han intervjuades om detta på Kalla Fakta.

Det mesta av massmedia ägs av de som samtidigt äger båda politikerna och det mesta av världens största företag, förstår folk ens vilken stor risk detta innebär?

Ja, exemplen är oändliga.

Förstår ni vilken sorts rädsla jag syftar på?
Så hur vågar man sätta ett barn till en värld man själv hade tackat nej till om man som foster fått möjligheten att välja? Varför kör så himla många på bara känslor och ingen logik alls? Visst kan jag förstå om man vill bli förälder, men då borde man åtminstone nöja sig med ett enda barn för då leder det till mindre orättvisa i slutändan och kanske lyckas man lättare med att förändra världen till det bättre, för just nu ser jag att det svarta är så mycket så man kan knappast se ljuset.

Utan känslor skulle vi ju inte existera liksom. Du eller jag. Det ligger mycket i det du skriver men hoppet är det som sist överger människan. Och det finns mycket vackert också med att leva. Även om det är i stunder, ögonblick och i kompanjonskap med någon fin partner, en god vän osv.
Citera
2016-09-16, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag ser helt svart på hur världen fungerar och då inte utan någon anledning utan snarare för att jag är realistisk, världen är otrygg på något läskigt sätt.

Och då menar jag inte alls att världen är otrygg ur den aspekten att ens barn kan när som helst bli knivhuggna av några idioter där ute, jag anser att den risken är ganska liten trots allt.

Det jag syftar på i tråden är framförallt politiskt. Jag antar att de flesta av er vid det här laget märkt det smutsiga spelet som bara blir värre t.ex. om du kritiserar högt uppsatta politiker så är risken alltför stor för att du får sparken och det läskiga med det är att du i ett sånt fall kan få sparken men på ett sätt som om det inte har något med politikerna att göra.

Annat exempel är att vanliga människor ställs inför rätta för minsta misstaget medan högt uppsatta personer kan begå massvis med allvarliga brott och fortfarande ha rätten att inte ens behöva ställa upp på en intervju.

Ännu ett exempel är sådana saker som när Egon Frid var tvungen att ångra sig det han hade skrivit om att 9/11 var en inside job, han var ju livrädd när han intervjuades om detta på Kalla Fakta.

Det mesta av massmedia ägs av de som samtidigt äger båda politikerna och det mesta av världens största företag, förstår folk ens vilken stor risk detta innebär?

Så hur vågar man sätta ett barn till en värld man själv hade tackat nej till om man som foster fått möjligheten att välja? Varför kör så himla många på bara känslor och ingen logik alls? Visst kan jag förstå om man vill bli förälder, men då borde man åtminstone nöja sig med ett enda barn för då leder det till mindre orättvisa i slutändan och kanske lyckas man lättare med att förändra världen till det bättre, för just nu ser jag att det svarta är så mycket så man kan knappast se ljuset.

Bra att du börjat tänka iaf! Du är på rätt spår, bravo

Jag tänkte skriva en personlig förolämpning men tror inte det hade hjälp, man får se det som du är "barn av din tid" som det brukar heta, självklart måste man bidra sitt strå till stacken och föra sina avkommor vidare för att inte låta dom få övertaget. Din inställning är tyvärr stereotypisk bland gemene svensk efter årtionden av indoktrinering från kulturmarxistiskt håll och neutralitet i krigstider vilket inte direkt stärker nationalismen.
Citera
2016-09-16, 01:23
Medlem
WaterBallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Världen har alltid varit "osäker" på olika sätt för oss människor genom alla tidsepoker. Trots det förökar vi oss. Det är inget rationellt beslut som tas, att skaffa barn är inte ett beslut som tas på samma sätt som t.ex. när någon väljer att ska skaffa sig ett husdjur. Det är biologiskt betingat, vi gör det vi är skapta till.

Det där är religiöst snack, vi är inte alls skapta till att föröka oss.
Citera
2016-09-16, 04:51
Medlem
cacas avatar
Citat:

Varför skulle man inte våga det för? Gå omkring vara rädd och ha konspiratorsteorier ja då ska man inte skaffa barn.
Citera
2016-09-16, 05:48
Medlem
Citat:

Sluta fokusera på det negativa. Världen är bättre än den någonsin varit om du bara lever på rätt ställe.
Citera
2016-09-16, 06:38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Om inte vanliga människor förökar världen så kommer elaka människor att besitta herraväldet om ett par generationer, så ni som är snälla bör knulla och skaffa barn likt kaniner!
Citera
2016-09-16, 06:50
Medlem
Katzyns avatar
Varför förutsätter du att dina barn inte skulle bli högt uppsatta?
Citera
2016-09-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Och det finns mycket vackert också med att leva. Även om det är i stunder, ögonblick och i kompanjonskap med någon fin partner, en god vän osv.

Detta.

Man skaffar nog barn antingen av en slump när man är 19, eller avsiktligt när man är äldre pga det ovan.

Livet är en gåva, ett äventyr, en resa, det är mer positivt än negativt (man är oftare frisk och kry än sjuk och spyendes över toan), problem är enbart utmaningar som det är tillfredsställande att lösa, som får en att växa. Blir livet alltför djävligt går det alltid att trycka på off-knappen. Finns alltså mycket att vinna, och ytterst lite att förlora för ett eventuellt barn.

Chansen att göra fantastiska livserfarenheter är mycket hög bara man föds och får chansen att leva, och tämligen minimal rent av obefintlig om man aldrig ens föds. Hellre född än ofödd med andra ord, och den gåvan till liv vill många alltså ge egna barn.
Citera
2016-09-16, 09:13
Medlem
Ta ditt liv om livet är så hemskt.
Citera
2016-09-16, 09:15
Medlem
Citat:
Fast det är ju där problemet ligger d.v.s. det spelar ingen roll hur bra du uppfostrar dina barn. En gång fick t.ex. min mor sparken för att hon kritiserade politiker, hon berättade hur hennes chef gav beskedet med enorm sorg för att min mor hade varit en mycket lojal medarbetare men ändå hade chefen varit tvungen att sparka min mor då ordern kom uppifrån. Hänger du med?

jamen om du är så rädd att få sparken för att du kritierar politiker så att du inte vågas skaffa barn -ge då fan i att kritera politiker så kan de som inte är lika rädda som du ägna sig åt sådant.
Citera
2016-09-16, 11:21
Medlem
AttansNedranss avatar
Det är livsfarligt att leva, man kan ju dö!
Citera
2016-09-16, 11:35
Bannlyst
Jaa duu. Det är ta mig fan en riktigt bra fråga.

Mina föräldrar kommer dö före mig och sen dör jag, sedan har jag avslutat det daftdarkiska tidevarvet och vad som därefter händer är som det står i bibeln irrelevant.

Hur man vågar skaffa barn är ta mig fan ett mysterium, om man inte har enorma tillgångar och ett jet redo att flyga till bunkern på New Zealand.

Det är väl som så mycket annat, folk sover
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in