2016-09-14, 17:07
Medlem
Jo jag har funderat på en grej ganska länge nu. Jo jag försökte refunda mina pengar från opskins (Ställe man köper skins till cs go) som jag hade lagt in där (fråga mig inte varför) allt funkade bra men sedan när jag tänkte logga in på opskins för och kolla lite på skins så fick jag det här meddelandet:

Your account has been banned
Your account was banned on August 30, 2016 at 7:07 PM CEST.
This ban is permanent.
Reason: Banned for PayPal dispute and claim. You have 24 hours to cancel your claims and create a ticket before we send your information to the authorities for fraud. Note that this is a serious matter.

Så vad är det värsta som skulle hända om jag refunda mina pengar, skulle dem kunna stämma mig eller vad. Har inte lagt ut mitt id där eller något så hur skulle dem kunna hitta mig ?
Citera
2016-09-14, 17:17
Medlem
Varför skulle du inte få ta tillbaka pengar som är dina?

Men för säkerhets skull bör du nog lyssna för att förhindra problem. Sen kontaktar du OPskins och PayPal, inte flashback.
Citera
2016-09-14, 17:54
Medlem
johanness avatar
Brott och brottsbekämpning --> Juridik
/Moderator
Citera
2016-09-14, 18:00
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antoniDa
Så vad är det värsta som skulle hända om jag refunda mina pengar, skulle dem kunna stämma mig eller vad. Har inte lagt ut mitt id där eller något så hur skulle dem kunna hitta mig ?

Du torde ha ett kreditkort eller bankkontonkoppat till paypal. Paypal kommer att lämna ut uppgifterna om de efterfrågas i en bedrägeriutredning.
Senast redigerad av EckiEcki 2016-09-14 kl. 18:04.
Citera
2016-09-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du torde ha ett kreditkort eller bankkontonkoppat till paypal. Paypal kommer att lämna ut uppgifterna om de efterfrågas i en bedrägeriutredning.

Har inget kredit kort/bank kopplat till paypal. Kan betala, ta emot pengar et etc utan det och det funkar bra.
Så ?
Citera
2016-09-14, 19:14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Har inget kredit kort/bank kopplat till paypal. Kan betala, ta emot pengar et etc utan det och det funkar bra.
Så ?

Well, allt vad gäller IP-adresser, och allt annat du angivit kommer också att lämnas ut. Hur har du kunnat ta ut pengar utan att ha något knutet till det?
Citera
2016-09-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Well, allt vad gäller IP-adresser, och allt annat du angivit kommer också att lämnas ut. Hur har du kunnat ta ut pengar utan att ha något knutet till det?

Har aldrig tagit ut pengar har inte ens mycket pengar i mitt paypal (säkerhet) någon femhundring. Men kan dem bevisa allt med bara ip:et och sen är det ju ett företag i usa kan dem stämma dig för så lite pengar som 50$.
Citera
2016-09-14, 20:00
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
kan dem stämma dig för så lite pengar som 50$.

Stämma? Det du gjort är bedrägeri, det är en polisfråga, inte civilrättsligt.
Det efterföljande skadeståndskravet är civilrättsligt dock.

Sagt på ett annat sätt "Ja, det kan de".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in