2016-09-13, 17:15
Medlem
Hejsan.

Som många vet är det 10 tusen man kan sätta in varje vecka i insättningsautomater. Jag satte in 10 tusen för över 1 månad sedan. Skulle sätta in lite till nu och då var maxbeloppet 1500kr att kunna sätta in. Vet någon varför? Har de ändrat regler mm ang detta?
Citera
2016-09-13, 17:17
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadalien
Hejsan.

Som många vet är det 10 tusen man kan sätta in varje vecka i insättningsautomater. Jag satte in 10 tusen för över 1 månad sedan. Skulle sätta in lite till nu och då var maxbeloppet 1500kr att kunna sätta in. Vet någon varför? Har de ändrat regler mm ang detta?

Förhindra penningtvätt såklart.
Citera
2016-09-13, 17:18
Medlem
kraftfoders avatar
Har jag inte hört talas om, är det SEB?
Kanske har det att göra med sedelutbytet och att de är oroliga för att få in många "svarta" gamla sedlar från brottslighet? Eller så är det samma gamla vanliga: Banker vill inte ha med kontanta pengar att göra med.
Citera
2016-09-13, 17:51
Medlem
Ne inga svarta pengar alls, min polare fick ta sitt kort och sen sätta över. För han va det inga problem. mkt märkligt.

Sätter man in 20-30 tusen per år kontant ser jag inte som direkt farligt.... Herregud!

Ja det är SEB. jag är egen företagare men bara för jag är det betyder det inte att jag svartar pengar... Sjukt dålig stil om de ska göra så här bara för man är egen företagare. Får helt enkelt ringa och kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in