Jag tror du får precisera frågan lite mer. Finns det några speciella hjältar du gillar eller tycker verkar intressanta?
Thor av Walt Simonson är schyssta om du gillar Thor och speciellt den nordiska mytologin, eftersom det var den författaren som verkligen köttade ut de delarna i Thor-serierna. Finns att köpa på nätet i typ fem volymer.
Vill du läsa Batman så är The Long Halloween ett måste. Även uppföljaren Dark Victory är riktigt bra. Du kommer märka när (och om) du läser TLH hur mycket Nolan tagit inspirationen av den. Dessutom riktigt schysst tecknad.
The Flash är en av mina personliga favoriter och då kan du antingen läsa The Flash by Geoff Johns (Finns två volymer, kolla på typ adlibris) eller så väntar du på att The Flash by Mark Waid Book One som kommer i December. I dessa serier är det inte Barry Allen som är The Flash, utan
har tagit över rollen, men de är fortfarande extremt välskrivna och fulla med intressanta idéer. Det positiva med bägge dessa tips är att de bygger på varandra. Mark Waid skrev The Flash under nittiotalet och två(-ish) nummer efter att han hoppat av tar Geoff Johns över, så med lite tålamod (Tar ju några månader mellan varje volym) kan du ha The Flash serier som sträcker sig ett decennium!
Annars är Daredevil av Frank Miller (se ovan) en mycket bra rekommendation! En polare har även läst Daredevil av Brian Michael Bendis och han är helt såld på den skiten. Han tycker den är mycket bättre än Frank Millers pga. mer modern. Själv diggar jag Millers 80-tals teckningar.