Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-11, 17:20
  #1
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Hej!
Jag tänkte vända mig hit för lite tips och råd gällande mitt kärleksliv.
Jag har levt i få, men långa, relationer tidigare. Bara med svenska män.
Nu har jag börjat fundera lite över utländska män och hur det skulle vara att leva i en sådan relation. Jag är väldigt "open-minded" gällande mycket i livet, dock inte allt.
Skiljer det sig att leva i en relation med en svensk man vs utländsk? (med utländsk menar jag inte dansk, norsk etc, utan män från tex Mellanöstern).

Vad finns det för fördelar/nackdelar?

Tack!
Citera
2016-09-11, 17:28
  #2
Medlem
CommonSenses avatar
enklast är väl och prova eller?
Citera
2016-09-11, 17:32
  #3
Medlem
Självklart skiljer det sig om du väljer att inleda en relation med en religös man, kristen som muslim. Jag själv gillar utländska killar men vill inte bli inblandad i nåt krångel med religion då jag själv inte är troende. Så om du träffar någon som är sekulariserad, med föräldrar födda här ska det nog inte vara några problem.
Citera
2016-09-11, 17:34
  #4
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystripes
Självklart skiljer det sig om du väljer att inleda en relation med en religös man, kristen som muslim. Jag själv gillar utländska killar men vill inte bli inblandad i nåt krångel med religion då jag själv inte är troende. Så om du träffar någon som är sekulariserad, med föräldrar födda här ska det nog inte vara några problem.

Tack!
Grejen är att jag är lite less på svenska män. Därför ställer jag mig lite tveksam till att träffa en man som har föräldrar som är födda här...jag vill inte att han ska vara "försvenskad". Sorgligt men sant!
Jag är inte heller troende. Jag vill inte konvertera till Islam direkt heller.
Citera
2016-09-11, 17:39
  #5
Medlem
Haha flashback är väl kanske inte bästa stället att fråga detta, i och med alla tangentbordsnazister. Men du kanske bara trollar?

OnT så tror jag att sunt förnuft kommer längst här. Döm efter person och inte ursprungsland, men tänk på att kulturskillnader faktiskt finns i praktiken. Folk från mellanöstern kommer från en kultur av starkt kvinnoförtryck, dom har andra förväntningar på en partner osv. Tänk också på att hedersmord kan vara aktuellt, typ om du blir oväntat gravid med fel person.

Lycka till med djungelfebern!

EDIT: Finns ju andra alternativ än muslimer också, typ tyskar, britter, amerikanare, ryssar, kineser osv.
Citera
2016-09-11, 17:40
  #6
Medlem
Är han muslim så måste du konvertera, annars så kommer du vara hans hora tills han hittar en muslimsk kvinna, helst ifrån sitt eget land.
Citera
2016-09-11, 17:41
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Ja, fast blir man ihjälslagen som enligt svaret här ovan, så känns det onödigt

Som sagt testa =D man lär väl leva lite farligt ibland?
Citera
2016-09-11, 17:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Haha! Vad gullig du är! Tack! Du gjorde min dag hjärtat!

Det är en dålig ide dock. De kan vara charmiga i början men sen börjar helvetet. Varför vill du kasta bort din frihet?

Bry dig om Sverige istället.
Citera
2016-09-11, 17:48
  #9
Medlem
GrusNegers avatar
Nackdel: Syra i nyllet, kastad från balkongen etc.
Fördel: Kan få naiva personer som dig att inse vilken kvinnosyn dessa män har.
Citera
2016-09-11, 17:54
  #10
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Om du ändå ska skaffa HIV och lägre social status.
Satsa på att åka till deras kultur istället för tråkiga Sverige, jag antar det är fullt
möjligt för dig att ha ett förhållande i deras egna länder.

Vi respekterar ditt val. Men ligg inte till last för resten av Sverige när dina rasbastarder löper amok och du får sjukskriva dig.
Citera
2016-09-11, 17:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Tack!
Grejen är att jag är lite less på svenska män. Därför ställer jag mig lite tveksam till att träffa en man som har föräldrar som är födda här...jag vill inte att han ska vara "försvenskad". Sorgligt men sant!
Jag är inte heller troende. Jag vill inte konvertera till Islam direkt heller.

Kristna är lättare att handskas med än muslimer, tänker då på killens familj och släkt-hur accepterande dom är osv. Jag vill inte behöva hålla en relation hemlig. Så kristen ortodox kan jag tänka mig alltså libanes eller kanske syrian. Min ex var kristen, inte jättetroende men firade deras högtider osv men familjen hade inga problem med att jag är svensk.
Citera
2016-09-11, 17:55
  #12
Avstängd
notropics avatar
Dom kommer använda dig som sin svenska leksak/slyna tills dess de är dags för att bilda familj då blir det en tjej från den egna kulturen. Tänk på det, om de är värt att förstöra framtida relationer med svenska killar för att testa nytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback