• 1
  • 2
2016-09-11, 01:06
Medlem
Jag har aldrig haft med polisen att göra. Jag är en såkallad svenne som jobbar och "gör rätt för mig".

Jag har alltid undrat:

Varför misshandlar man andra människor? Varför bränner man andras bilar? Varför mördar folk andra? Varför våldtar folk varandra?

När man begår grövre brott.. Är man inte rädd för att detta ska synas i registret? Är man inte rädd för att brottet ska göra att man blir arbetslös resten av livet eller får jobba på någon sketen krog å städa toaletter resten av livet efter som ingen arbetsgivare vill anställa en? Är man inte rädd för att anhöriga till personen man har gjort illa ska döda dig? Är man inte rädd för att få gå på soc och leva på existensminimum resten av livet? Är man inte rädd för att behöva vara betalningsskyldig till sina offer?

Det blir så mkt konsekvenser? Är det inte bättre att bara göra bra ifrån sig och ge fan i å belasta samhället med massa brott?

Hur tänker ni som begår grövre brott? Förklara gärna för mig !
Citera
2016-09-11, 02:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Ang mord så är det vanligaste mordet genom knivhugg av Morakniv eller förskärare. Detta kan ha förändrats de senaste åren.
Men just de där knivarna visar på att brottet oftast beror på en tillfällighet o även du kan redan i morgon bli en knivmördare när det brister för dig i hemmet.
Citera
2016-09-11, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
J
Varför misshandlar man andra människor? Varför bränner man andras bilar? Varför mördar folk andra? Varför våldtar folk varandra?

Något av detta eller kombination av dessa saker:

Dålig impulskontroll pga någon form av diagnos, uppväxt i dålig miljö, dålig uppfostran, jagar adrenalinkickar och ska visa sig på styva linan.
Citera
2016-09-11, 02:24
Medlem
Varför man misshandlar? Antar att den vanligaste anledningen är att man är full & har blivit ovän med någon annan som är full

Varför man bränner andras bilar? Antagligen för adrenalin & visa sig tuff för polarna eller nått.
Sen händer det ju att stulna bilar brinner för att förstöra bevismaterial.

Varför man mördar? Man är väl ännu mer ovän än #1, att offret vittnat annat mord, att man råkar misshandla lite för mycket osv.

Varför man våldtar? Antagligen brist på empati.

Nej, jag har inte utfört något av brotten. Eller ja, klart man slogs lite när man var yngre.

förstår dock inte hur det kan vara svårt att förstå detta...
Citera
2016-09-11, 02:30
Medlem
Alla svaren hittills besvarade inte min fråga, så ja ska förtydliga min fråga.

Tänker inte folk på vilka konsekvenser som kan hända när dom begår brott?
Citera
2016-09-11, 02:36
Citat:

Begäret/ behovet är väl starkare?
Citera
2016-09-11, 02:42
Bannlyst
Citat:

Svaret är Nej. Alla som begår dessa brott har gemensamt att dom saknar konsekvenstänk.
Citera
2016-09-11, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Begäret/ behovet är väl starkare?

att grovt misshandla någon är alltså starkare än att leva ett bra liv utan konsekvenser av brottet?
Citera
2016-09-11, 02:52
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
att grovt misshandla någon är alltså starkare än att leva ett bra liv utan konsekvenser av brottet?

Beror på. Deras anledning till misshandeln kan ha vägt tyngre i form av heder. Sen kan det vara saker som droger som påverkar ens konsekvenstänkande. Vrede kan ge en form av övervåld då testosteronet och ilskan gör att man kanske för stunden stänger av alla tankar. Det enda man då har i huvudet kanske är "du ska ge fan i mitt barn". Det är därför lagboken är ganska diffus och högst individuell!
Citera
2016-09-11, 03:06
Citat:

Ja, jag tror så. Helt enkelt ett känsloliv och som man inte kan kontrollera, för att man inte förstår det hela.
Hade man kunnat förstå det och kunnat kontrollera det så hade det inte hänt, då hade man förmodligen känt med hjärnan i stället. Och därmed tänkt sig för.
Citera
2016-09-11, 03:08
Medlem
Citat:
Jag har aldrig haft med polisen att göra. Jag är en såkallad svenne som jobbar och "gör rätt för mig".

Jag har alltid undrat:

När man begår grövre brott.. Är man inte rädd för att detta ska synas i registret? Är man inte rädd för att brottet ska göra att man blir arbetslös resten av livet eller får jobba på någon sketen krog å städa toaletter resten av livet efter som ingen arbetsgivare vill anställa en? Är man inte rädd för att anhöriga till personen man har gjort illa ska döda dig? Är man inte rädd för att få gå på soc och leva på existensminimum resten av livet? Är man inte rädd för att behöva vara betalningsskyldig till sina offer?

Det blir så mkt konsekvenser? Är det inte bättre att bara göra bra ifrån sig och ge fan i å belasta samhället med massa brott?

Hur tänker ni som begår grövre brott? Förklara gärna för mig !

Nej. Man är inte rädd. Det är just det. Ibland väger heder tyngre än konsekvenserna. Ungar som bränner bilar saknar konsekvenstänk och gör det för att busa. Mord och misshandel kan hända av ren impuls av väldigt aggressiva människor. Man tänker inte på konsekvenser när man är arg. Har du aldrig gjort något skitkorkat när du sett rött av vrede? Har du ens varit arg någon gång? Jag talar om riktig ilska. Inte arg över att du tappat telefonen.

Ilska är skithärligt. Det är som att hamna i en psykedelisk trans, att misshandla någon man är missnöjd med tills denna skriker av smärta och blöder av all orsakad skada. Det är bland det bästa du kan göra, att bara släppa loss och låta testosteronet ta över. Det är din födelserätt. Men det kanske inte en spinkig hipsterbög från södermalm som växt upp i en skyddad miljö o som aldrig någonsin varit i en riktig konflikt förstå.
Citera
2016-09-11, 08:41
Medlem
iDunos avatar
Ja allt är relativt misshandel kan ha många anledningar sällan grovt kriminella misshandlar folk bara så där. ligger ofta något bakom en misshandel en skuld ett svek. Mord samma där en golare eller att man vet något som de orginaserade inte vill att du längre skall veta.

Jag har begått brott och alltid vetat om konsekvensen. Dont do the crime if you cant do the time.

Jag tycker du talar om något annat. Det spontana våldet som stiger mer i samhället. Där mer och mer vanliga civila människor blir utsatta.

att våldta någon kan ses som misshandel i vissa fall beroende på hur det sker och varför. Skyldig mig pengar? Ja då skickar jag någon att våldta dig typ.

brottet man gör skall överväga konsekvenserna.

Sen kan man gå på soc eller jobba med som helst och begå brott eller vara allmänt kriminell.

En sak är säker skurkheder är något som knappt existerar längre...

Hela AMS är fylld med "brottslingar" som får något dagverksamhetsjobb typ jobba på ******* eller inom kommunen och klarar sig ganska bra skall du veta på dessa skattepengar + kriminalitet. troligen bättre än dig om det är en halv smart kriminell.

Jag tycker du har en konstig bild på hur det funkar där ute.. Inte få jobb för att man gjort något kriminellt eller suttit inne.. nej du haha det stämmer inte.

Som tidigare talare säger att slåss med någon i ren ilaska/hat är priceless. Eller putta någon man inte gillar ned för trappen är ju skön den med.

men som sagt jag tycker tråden handlar mer folk som saknar impuls och konsekvensmedvetande många människor saknar detta. Och fler blir det med en väldans fart.

En annan sak är tjejer.. där har ni stor del till misshandel.. mellan män. men samma där det är folk som inte kan styra över sina impulser för 5öre. "fan gloru på min brud för öh!" - Ja för hon var jävligt ful PANG!

Ja så säger vi och tar en nubbe till. Skål!
Senast redigerad av iDuno 2016-09-11 kl. 08:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in